2013-12-19, 15:31
Medlem
Åsne Seierstads En av oss är senast inköpt. Om Breivik och hans dåd. Man dras till det hemska...
Citera
2013-12-19, 15:51
Medlem
sp1rits avatar
Big sur av Kerouac, før att jag læst hans andra så det hær ær end of the line.
Shangri-la av Hilton, før att reta fantasien lite.
Citera
2013-12-19, 23:28
Avslutad
"Stenbeck - En biografi över en framgångsrik affärsman".
Anledningen till att jag köpte den var att den bara kostade tio kronor på rea. Haha. Men den kan säkert vara intressant, jag tycker om biografier överlag.
Citera
2013-12-22, 04:02
Avslutad
Människans möjligheter - enligt Kierkegaard av Ingmar Simonsson.

Helvete, verkar ha betalat ett överpris. Kostade 289 kr på Akademibokhandeln, men kostar 192 kr på Bokus ser jag. Jaja, grejen är ju att jag skall köpa en bok-julklapp varje år till min bror som kostar 200-300 kr, så det får väl duga.

Och han köper en film som kostar mellan 200-300 kr till mig.

Dåligt av Akademibokhandeln att bara ha två böcker Om Kierkegaard. Men inte en endaste Av honom.
Citera
2013-12-22, 11:15
Medlem
Nádas, Peter - Minotauros

Houellebecq, Michel - Konkurrens till döds

Tolstaja, Tatiana - Därv

Levi, Primo - Periodiska systemet

Knausgård, Karl Ove - Sjelens Amerika

Genet, Jean - Essäer och artiklar
Citera
2013-12-22, 18:49
Medlem
Rakiis avatar
Dennis Lehane - Nattens dåd
Jens Lapidus - Mamma försökte
Haruki Murakami - Elefanten som gick upp i rök och andra noveller

Behövde lite julläsning.
Citera
2013-12-25, 16:48
Medlem
Lotsos avatar
Köpte inte men fick i julklapp
Alfred Hitchcock: A Life in Darkness and Light
Den ser jag mycket fram emot att börja läsa efter jag har läst My Autobiography av Charles Chaplin
Citera
2014-01-02, 15:46
Medlem
Fyndade litet på de lokala second hand-butikerna i dag! Buddenbrooks (vad jag antar är den senaste svenska översättningen av Ulrika Wallenström) av Thomas Mann och en Sjostakovitj-biografi (av Stig Jacobsson, vete katten vem det är...) till det facila priset av 10 kr på ena stället, samt en visserligen något barnsligt illustrerad samling sagor ur Tusen och en natt och Guds utvalda art av Mark Lynas för 50 kr på andra.
Citera
2014-01-07, 14:01
Medlem
Rakiis avatar
Torka aldrig tårar utan handskar; Döden av Jonas Gardell.

Fick ett presentkort i julklapp och köpte den avslutande boken i trilogin, också den bästa av det jag läst hittills, snart klar med den.
Citera
2014-01-07, 22:29
Medlem
d'Annunzio, Gabriele - Oäkta [saknade den i samlingen]

Andersson, Paul - Ode till en okänd konstellation [letat efter i 15 år drygt]

Andersson, Paul - Elegi över en förlorad sommar [stencilerade häftet. som ovan. Har bara haft Metamorfos-utgåvan som såldes genom Hedengrens]

Söderberg, Lasse - Landskap med kvinnor
Citera
2014-01-07, 23:35
Medlem
P.Gs avatar
15 år är inte en dålig väntan. Har du väntat på att göra ett klipp eller slog du till på första bästa som du kom över?
Citera
2014-01-08, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
15 år är inte en dålig väntan. Har du väntat på att göra ett klipp eller slog du till på första bästa som du kom över?

En kombination. Har under denna period endast sett några få till salu. Det som hindrat mig har främst varit priset på dessa objekt, men även att de oftast varit i ett inte särskilt gott skick. Nu fick jag tag i dem i ypperligt skick till ett överkomligt pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in