2012-07-03, 19:21
Medlem
"Mannen som föll i glömska" - Mia Ajvide.

Jag vet inte riktigt varför jag köpte boken, lite intresserad blir man alltid av nya författare samt att det är John Ajvide Lindqvist fru. Så ska se vad hon har att bjuda på.
Citera
2012-07-03, 19:25
Bannlyst
--
Citera
2012-07-03, 21:27
Medlem
Knarkarjävlars avatar
För att ha något att läsa medan jag väntar på att mitt ex av Knausgårds Min kamp 3 ska anlända till mitt paketombud, gick jag in på pocket shop och köpte Sjömannen som föll i onåd hos havet av Yukio Mishima.
Citera
2012-07-04, 13:20
Medlem
Frijss avatar
Böcker från The Book Depository:

The Ancestor's Tale av Richard Dawkins - Boken är skriven av en stimulerande författare som har skrivit några av modern tids bästa Popular Science böcker. Sedan handlar boken om våra förfäder inom Homo och längre tillbaka, vilket jag finner intressant och som jag vill bli mer kunnig inom.

The Code of The Woosters av P.G. Wodehouse - Boken är en klassiker och verkar vara ett underhållande verk.

What Evolution Is av Ernst Mayr - En person rekommenderade denna i Biologi avdelningen av Flashback och efter att ha läst recensioner om boken så verkade den vara kortfattad, korrekt, fängslande och utbildande.

Chimpanzee Politics av Frans de Waal - Har läst mycket gott om den här etologiska bok och jag finner våra kusiner väldigt fascinerande och vördnadsbjudande. Boken visade en annan sida av dessa hominids än samhället presentation av dem.
Citera
2012-07-04, 17:11
Medlem
P.Gs avatar
Plockade på mig Fritiof Nilsson Piratens Tre Terminer, utan att riktigt veta vad jag ger mig in på förutom att det är en roman om studentlivet i Lund. Någon som har läst den?
Citera
2012-07-04, 17:30
Medlem
En mycket fin skildring. Studentikos i en positiv bemärkelse till och med. Jag bara önskar att det där lunchstället på Stora Södergatan (tror jag det är) som omnämns skulle finnas kvar. Ter sig otroligt gemytligt.

Porträttet av Sam Ask som Tom Ancker är storslaget.

Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Plockade på mig Fritiof Nilsson Piratens Tre Terminer, utan att riktigt veta vad jag ger mig in på förutom att det är en roman om studentlivet i Lund. Någon som har läst den?
Citera
2012-07-04, 17:32
Medlem
Dagens runda:

Yourcenar, Marguerite - Hadrianus minnen

Gide, André - Jordisk föda

Görling, Lars - 491 (fantastisk bok. hade den sedan tidigare, men hittade den för en guldpeng i originalutgåvan idag. dessutom i bättre skick än det exemplar jag redan hade)

Sorescu, Marin - Ödet och alfabetet
Citera
2012-07-04, 17:33
Medlem
Carl-Johan Vallgren - Den vidunderliga kärlekens historia

Lars Gustafsson (red.) - Svensk dikt: från trollformler till Lars Norén (pocket)

Aleksandr Solzjenitsyn - GULAG-arkipelagen - Fängelseindustrin (pocket)

Tarjei Vesaas - Isslottet (pocket)

Köpta på marknad. 20 kronor för samtliga tillsammans får väl ses som överkomligt.
Citera
2012-07-06, 13:39
Medlem
Idag:

Nash, Jörgen - Galgfågeln

Paz, Octavio - Örn eller sol?
Citera
2012-07-06, 19:09
Medlem
K9Devils avatar
Liten antikvariatrunda resulterade i:

Den Gudomliga komedin - Dante Alighieri
Främlingen i huset - Sarah Waters
Anansi boys - Neil Gaiman
Fursten - Macchiavelli
The selfish gene - Richard Dawkins
Citera
2012-07-07, 05:58
Medlem
Shalashaskas avatar
Philip F. Gura - American Transcendentalism: A History

Jules Renard - Bildjägaren och andra prosadikter & Anteckningar ur dagboken

Peter Sotos - Pure Filth
Citera
2012-07-07, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Jules Renard - Bildjägaren och andra prosadikter & Anteckningar ur dagboken

Toppköp! Bland mina absoluta favoriter. Hur ser det ut ang. Renard och medverkan i antologier? För utgåvor mol allena är väl blott den här och den eminenta Rödtopp som finns? (Eremiten!!! Looking your way....)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in