En mycket fin skildring. Studentikos i en positiv bemärkelse till och med. Jag bara önskar att det där lunchstället på Stora Södergatan (tror jag det är) som omnämns skulle finnas kvar. Ter sig otroligt gemytligt.
Porträttet av Sam Ask som Tom Ancker är storslaget.
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Plockade på mig Fritiof Nilsson Piratens Tre Terminer, utan att riktigt veta vad jag ger mig in på förutom att det är en roman om studentlivet i Lund. Någon som har läst den?