Sist jag köpte böcker beställde jag dem från Adlibris. De flesta böcker jag letar efter måste jag nog medge att jag finner på denna internetbokhandel. Adlibris har ett sjukt stort utbud av böcker i alla möjliga genrer. Det som jag dock alltid letar efter är fakta- och vetenskapsböcker av olika slag. De senaste böckerna jag beställde var Den oändliga rättvisans matematik, Algebra och diskret matematik, Abstrakt algebra och Linjär geometri och algebra. Jag har snart läst färdigt den förstnämnda boken och måste säga att jag är mycket nöjd med det köpet
Jag har ett riktigt brinnande intresse för matematik och spenderar gärna all min fritid framför diverse matematikböcker. Valet av dessa nyinköpta böcker blev därmed självklart.
CITAT
Wow...finns du på riktigt? tänk den som frivilligt köpte hem matematikböcker för att det är KUL! Själv avskyr jag matte, kommer förmodligen behöva syssla lite med siffror på jobbet sen med, men ju mindre desto bättre. Fast har man ett sånt stort intresse för matte så man köper såna där böcker lär man ju ha det lätt för sig för vad gäller arbetslivet sen. Så bra intresse
Själv köpte jag boken "Glädjedödarna" av Mattias Svensson från Timbro. Samhällsböcker brukar bli rätt sega att läsa efter ett tag, men tänkte försöka läsa en bok där jag håller med författaren en hel del.