2011-07-20, 13:15
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov
Kanske. Någon form av förklaring fick jag av medförfattaren Söderlind för något år sedan, och den rör sig då snarare kring att 90-talet var den allmänna hedningens tid. Rogefelt outade sig själv som hedning kring den tiden, som så många andra i Nordmans Sverige.
Men, Söderlind erkänner att det är ett obegripligt faktafel som borde fallit på sin egen orimlighet.
En annan gång hette han väl Runka Snorkråka?
Hursomhelst så tycker jag att Lords of Chaos ofta får oförtjänt mycket skit från den s.k. "black metal communityn". Visst, Moynihans tes att den norska BM-vågen var ett uttryck för arketypen Wotans återfödelse kanske man inte köper men som en reportagebok om den satanska musiken är den mycket bra.
Senast redigerad av Shalashaska 2011-07-20 kl. 13:18.
Citera
2011-07-20, 13:20
Medlem
Ja, bokens roll som banbrytande kan man aldrig ta ifrån den. Om inte annat så underströk den, och debatten kring den, genrens och miljöns karaktär och karaktärer.

Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Hursomhelst så tycker jag att Lords of Chaos ofta får oförtjänt mycket skit från den s.k. "black metal communityn". Visst, Moynihans tes att den norska BM-vågen var ett uttryck för arketypen Wotans återfödelse kanske man inte köper men som en reportagebok om den satanska musiken är den mycket bra.
Citera
2011-07-20, 13:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska

Ja precis utifrån vad jag själv har läst.
Citera
2011-07-20, 13:50
Medlem
Belsebuls avatar
Sist jag köpte böcker beställde jag dem från Adlibris. De flesta böcker jag letar efter måste jag nog medge att jag finner på denna internetbokhandel. Adlibris har ett sjukt stort utbud av böcker i alla möjliga genrer. Det som jag dock alltid letar efter är fakta- och vetenskapsböcker av olika slag. De senaste böckerna jag beställde var Den oändliga rättvisans matematik, Algebra och diskret matematik, Abstrakt algebra och Linjär geometri och algebra. Jag har snart läst färdigt den förstnämnda boken och måste säga att jag är mycket nöjd med det köpet

Jag har ett riktigt brinnande intresse för matematik och spenderar gärna all min fritid framför diverse matematikböcker. Valet av dessa nyinköpta böcker blev därmed självklart.
Citera
2011-07-20, 14:18
Medlem
bombaccis avatar
Sist jag köpte böcker beställde jag dem från Adlibris. De flesta böcker jag letar efter måste jag nog medge att jag finner på denna internetbokhandel. Adlibris har ett sjukt stort utbud av böcker i alla möjliga genrer. Det som jag dock alltid letar efter är fakta- och vetenskapsböcker av olika slag. De senaste böckerna jag beställde var Den oändliga rättvisans matematik, Algebra och diskret matematik, Abstrakt algebra och Linjär geometri och algebra. Jag har snart läst färdigt den förstnämnda boken och måste säga att jag är mycket nöjd med det köpet

Jag har ett riktigt brinnande intresse för matematik och spenderar gärna all min fritid framför diverse matematikböcker. Valet av dessa nyinköpta böcker blev därmed självklart.

CITAT

Wow...finns du på riktigt? tänk den som frivilligt köpte hem matematikböcker för att det är KUL! Själv avskyr jag matte, kommer förmodligen behöva syssla lite med siffror på jobbet sen med, men ju mindre desto bättre. Fast har man ett sånt stort intresse för matte så man köper såna där böcker lär man ju ha det lätt för sig för vad gäller arbetslivet sen. Så bra intresse

Själv köpte jag boken "Glädjedödarna" av Mattias Svensson från Timbro. Samhällsböcker brukar bli rätt sega att läsa efter ett tag, men tänkte försöka läsa en bok där jag håller med författaren en hel del.
Citera
2011-07-22, 16:10
Bannlyst
När ingen annan ser - Duncan Fairhurst.
Har dock inte läst hela boken än, köpte den för en bilresa, sen har det inte blivit av att jag läste klart. Dock är den jävligt gripande det jag läst hittills..
Citera
2011-07-23, 12:29
Medlem
Rakiis avatar
Beställde For my legionaries av Corneliu Z. Codreanu då jag är intresserad utav nationalism.
Citera
2011-07-26, 17:23
Medlem
Retroflexs avatar
Jag orkade inte vänta på min förra bokleverans längre där en av böckerna sinkar allting. Så jag gick till en sådan där riktig bokhandel och köpte Den unge Werthers lidanden. Goethe känns som en av de där författarna som man bara måste ha läst.
Citera
2011-07-27, 17:27
Medlem
Rakiis avatar
Apocalypse Culture - Adam Parfrey

En av aspekterna till att jag skapade ett konto här på forumet var främst för att diskutera med jämlikar såväl bidrog de intressanta intervjuerna på första sidan till att jag gick med. Det måste ha varit någon gång kring sent 2004 eller tidigt 2005 som jag hamnade på flashback.info och hamnade på sidan där intervjuen med Parfrey fanns. Läste den med stort intresse och blev genast intresserad av att läsa hans böcker och det som förlaget Feral House ger ut. Nu, sex år senare slog jag hål i saken och slängde iväg en beställning på en av hans böcker, någonting som jag tror att jag inte kommer att ångra.
Citera
2011-07-28, 22:29
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Apocalypse Culture - Adam Parfrey

En av aspekterna till att jag skapade ett konto här på forumet var främst för att diskutera med jämlikar såväl bidrog de intressanta intervjuerna på första sidan till att jag gick med. Det måste ha varit någon gång kring sent 2004 eller tidigt 2005 som jag hamnade på flashback.info och hamnade på sidan där intervjuen med Parfrey fanns. Läste den med stort intresse och blev genast intresserad av att läsa hans böcker och det som förlaget Feral House ger ut. Nu, sex år senare slog jag hål i saken och slängde iväg en beställning på en av hans böcker, någonting som jag tror att jag inte kommer att ångra.
Ah, en riktig klassiker!
Synd bara att det inte går att få tag i tvåan.
Citera
2011-07-28, 22:55
Medlem
bombaccis avatar
Beställde från Seg Bokus, "psykopaten" av Dean Koontz. Länge tänkt att läsa någon av hans böcker men inte blivit av. Det verkade mest finnas pocketversioner på svenska, men låter som en intressant bok o den kostade bara 38 kr.

Hoppas seg bokus kan orka leverera min leverans till nästa vecka, har läst ut less than zero nu.
Citera
2011-07-28, 23:25
Medlem
EliasAlucards avatar
Godless and Free av Pat Condell i syfte att stödja Pat Condell och hans roliga YouTube-klipp, och The Horse, the Wheel, and Language: How Bronze-Age Riders from the Eurasian Steppes Shaped the Modern World av David W. Anthony, i syfte att förstå indo-europeisk historia. Köpte båda dessa via Kindle, som jag nu läser på mobilen och ibland datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in