Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-16, 15:52
  #4321
Medlem
Baduffs avatar
Mitt senaste bokköp bestod av:
  • The Old Man and the Sea (Hemingway)
  • Catcher in the rye (J.D Salinger)
  • Love in time of cholera (Gabriel Garcia Marques)
  • Of mice and men (Steinbeck)

Ville helt enkelt läsa ett par klassiker och få inspiration för mitt egna skrivande. Love in a time of cholera var även starkt påverkad av författarens död. Har läst de två första, håller på att avsluta den tredje. Gillade både "The Old Man" och "Catcher" fast måste erkänna att "Catcher" kändes överskattad. Den var nog väldigt mycket mer provocerande när den först trycktes
Citera
2014-05-16, 21:02
  #4322
Medlem
"The Sex Lives Of Siamese Twins", av Irvine Whelsh.

För att han aldrig gjort mig besviken.......
Citera
2014-05-16, 21:06
  #4323
Medlem
wencas avatar
A Treatise of Human Nature och Dialogues Concerning Natural Religion (David Hume).

Filosofi börjar närma sig i skolan och jag behöver bli smart innan det så jag får respekt av läraren.
Ok skoja jag är inte smart.
Citera
2014-05-19, 18:21
  #4324
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov
Dagens:

Reeder, Jurgen m.fl. - Tingets imperium, Tre läsningar av Jacques Lacans Psykoanalysens etik. [Gör ett tappert försök att överhuvudtaget begripa något alls vad gäller Lacan. Så det betas av böcker i ämnet]
Ah, den fann jag gallrad på det lokala biblioteket för några år sedan.
Kolla in Metonymens (KOM TILLBAKA!) inlägg i denna tråd!:
(FB) Jacques Lacan

Själv så köpte jag sista delen i Knausgårds kamp, inbunden, för 70 :- på bokus.
Citera
2014-05-25, 19:51
  #4325
Medlem
Rebali179s avatar
Köpte dom Engelska utgåvorna av Harry Potter Böckerna.


1. Harry Potter and the Philosopher's Stone
2. Harry Potter and the Chamber of Secrets
3. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
4. Harry Potter and the Order of the Phoenix
5. Harry Potter and the Half-Blood Prince
6. Harry Potter and the Deathly Hallows

Dom hade inte Harry Potter and the Goblet of Fire i Secondhand Återvinningen i Linköping.
Allt gick på 20 kr
Citera
2014-05-25, 20:01
  #4326
Medlem
Köpte Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman för ett tag sen men har inte börjat läsa den än, verkar väldigt mäktig. http://www.bokus.com/bok/97891638783...d-vagens-slut/
Citera
2014-05-31, 02:03
  #4327
Medlem
Har precis beställt "Hugo Alfvén-Liv och verk i ny belysning." Jag har helt enkelt börjat intressera mig för att läsa om kompositörer av klassisk musik.
Citera
2014-05-31, 10:47
  #4328
Medlem
Cincinnatis avatar
Lovecrafts Necronomicon för att jag vill se vad allt ståhej beror på.
Citera
2014-05-31, 11:04
  #4329
Medlem
Den senaste boken jag köpte var en ordbok. Den köpte jag för 3 år sedan.
Jag köpte boken för att jag håll på att lösa ett korsord. Om man hade turen kunde man vinna 10 000 kronor.
Citera
2014-06-04, 15:33
  #4330
Medlem
Mina senaste inköp är:

"Valborgsmässa" (1919) av Gustav Meyrink. Förvisso mest känd för "Golem"(Som jag inte läst), men när den enda svenska upplagan av detta verk dök upp kunde jag inte låta bli.

Ett tyskt manifest från 1644(32 sidor) om kriget mellan Sverige och Danmark, och skälen varför. Tyckte det verkade vara en intressant skrift(Även om min tyska är fruktansvärt rostig)

"Myteriet på briggen Späckhuggaren"(Mer känd som Arthur Gordon Pyms äventyr). Titeln får det att låta som en dålig pojkbok från ca 1940.

En komplett bunden svit av tidskriften "Bokvännen" i halvklotband. Skänktes bort via en annons på Blocket, så det var bara att hämta. Däremot ska jag inte behålla de 37 årgångarna av BLM som följde med. De är i lösnummer, och tar upp en himla massa plats.
Citera
2014-06-06, 20:12
  #4331
Medlem
srinivasas avatar
Paris, fotobok av Eugène Atget, Tachen förlag. Tack för tipset!
Citera
2014-06-08, 18:48
  #4332
Medlem
Youngbaes avatar
"The Luminaries" (pocketversion) av Eleanor Catton.

Därför att;
1. Blandningen av karaktärer verkar väldigt intressant.
2. Jag aldrig läst någonting av en Nyzeeländsk författare eller läst en bok som ens utspelar sig i Nya Zeeland.
3. Det vackra omslaget har ropat på mig i flera månader.

Finns det någon här som har läst den?
__________________
Senast redigerad av Youngbae 2014-06-08 kl. 18:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback