2007-10-05, 21:01
Medlem
Ferdinandstyles avatar
Tänkte inleda en (förhoppningsvis) ny tråd med de färskaste köpen och varför ni har köpt pappersmassan.

Själv var jag precis och hämtade ut mitt paket från AdLibris innehållandes;

0007155662 COELHO, PAULO:ALCHEMIST 1 1 69 kr Skickad
0345481283 NOVIK, NAOMI:HIS MAJESTYS DRAGON -OS 1 1 72 kr Skickad
0380789019 GAIMAN, NEIL:NEVERWHERE 1 1 57 kr Skickad
0553283685 SIMMONS, DAN:HYPERION 1 1 59 kr Skickad
055357339X HOBB, ROBIN:FARSEER ASSASSINS APPRENTICE 1 1 72 kr Skickad
0553573403 MARTIN, GEORGE R. R.:GAME OF THRONES 1 1 72 kr Skickad

Detta efter att ha läst era rekommendationer inom fantasy-genren. Har inte läst någon direkt fantasy och tycker att det var dags att ge sig på! För att inte tala om att det kan vara bra att kunna lite fantasy när man jobbar i bokhandel

Vad köpte ni senast? Och varför?
Citera
2007-10-05, 21:13
Medlem
Rakiis avatar
Måns Ivarssons Lundell-biografi "Vill du ha min frihet får du ta den".

Varför? Mestadels för att kunna sträcka över hela Lundells karriär som musiker, författare och konstnär från ungdomen till dagsläget, han är ur mitt perspektiv en av de bästa svenska låtskrivarna såväl som musiker, så detta ser jag klart fram emot och boken har börjat väldigt lovande.
Citera
2007-10-05, 21:35
Medlem
"Lolita" av Vladimir Nabokov, översättning av Aris Fioretos. Varför? För att jag samlar på boken ifråga, så när det kom en nyöversättning var jag såklart tvungen att köpa den. Jag är lite tveksam till nyöversättningen. Visst är den bra på många sätt, men den har tappat en del av det poetiska från Nils Holmbergs översättning från 1981, även om den också är något mer fåordig där Holmbergs översättning kan kännas lite väl omständlig på sina ställen.
Citera
2007-10-05, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
"Lolita" av Vladimir Nabokov, översättning av Aris Fioretos. Varför? För att jag samlar på boken ifråga, så när det kom en nyöversättning var jag såklart tvungen att köpa den. Jag är lite tveksam till nyöversättningen. Visst är den bra på många sätt, men den har tappat en del av det poetiska från Nils Holmbergs översättning från 1981, även om den också är något mer fåordig där Holmbergs översättning kan kännas lite väl omständlig på sina ställen.

Har också just köpt Lolita. Nabokov är verkligen en genial författare, berättelsen känns genuin och väl genomtänkt.
Citera
2007-10-05, 22:00
Medlem
"Snabba Cash" - Jens Lapidus
"Främligen" - Albert Camus
"Snabba Beslut" (Self-improvement)
Citera
2007-10-05, 22:02
Medlem
straycats avatar
Hans Holmer - loppan (1990) loppis 5 kr till tågresa. Vanlig polisroman.
Citera
2007-10-05, 23:57
Medlem
Drowns avatar
Invandrarna - Vilhelm Moberg
Utvandrarna - Vilhelm Moberg
Röda Rummet - August Strindberg
Den Allvarsamma Leken - Hjalmar Söderberg
En Världsomsegling Under Havet - Jules Verne

Inbundna exemplar i gott skick. 1 kr styck.
Köpte dessa eftersom det känns som obligatorisk läsning, som jag ännu inte hunnit med.
Citera
2007-10-06, 00:00
Medlem
miklons avatar
Senaste boken jag köpte var sista Harry Potter-boken. Jag hade egentligen tänkt vänta till den svenska utgåvan, eftersom jag läst de tidigare på svenska, men när jag läst ut den näst sista kände jag att jag inte kunde vänta, så då fick det bli den engelska. Nu ångrar jag att jag inte läst alla på engelska, eftersom jag tyckte att det var en bättre läsupplevelse.

Edit: Den allra senaste var förresten Hemsöborna, när man fick med den med tidningen, men den betalade jag ju inte för (åtminstone inte direkt), så den räknas kanske inte.
Citera
2007-10-06, 00:02
Medlem
Krigets Gudar av Conn Iggulden 84 kr därför att jag har läst de andra och jag vill veta slutet :P
Citera
2007-10-06, 00:21
Medlem
rangels avatar
En av grabbarna - Johan Höglund: Intressant ämne.
Processen - Franz Kafka: Läste Förvandlingen för ett ganska bra tag sen och den var tokbra och sen dess har jag suktat efter att få läsa Processen.
Citera
2007-10-07, 12:57
Medlem
$Paladin$s avatar
Nionde arméns undergång av Niclas Sennerteg

En bra bok som tar fram den desperata kampen tyskland förde mot ryssland, när dom stod utanför berlin. Bra skilldringar utav striderna och den enskilda soldatens tankar och rädslor.

Varför? Är en total sucker för WW2 böcker
Citera
2007-10-07, 13:46
Medlem
kamikaze_kids avatar
Rasrisk - Mattias Gardell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem