2013-12-11, 21:43
Medlem
ZimaBlues avatar
The Reality Dysfunction av Peter F. Hamilton, det förra exemplaret var tilltuggat av katt och hade fått märkliga skador av att ligga kvar på jobbet under en längre tid.
Citera
2013-12-11, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov
Lundborg, Herman - Svensk raskunskap

Kristeva, Julia - Stabat Mater (fascinerande sätt att skriva. Koncis.)

Granér, Sara - All I want for Christmas is planekonomi.

Skriver inte Kristeva en aning esoteriskt eller onödigt mystiskt? Har fått det intrycket av henne. Är hon läsvärd?
Citera
2013-12-11, 21:52
Medlem
Petterrors avatar
Vart några böcker till mig när jag var och handlade julklappar.
On the road (Kerouac)
En underjordisk dagbok (Dostojeskij)
A clockwork orange (Burgess)
The great gatsby (Fitzgerald)

Var riktigt sugen på dom tre översta och började läsa On the road när jag kom hem. 85 sidor in så har den ett riktigt skönt flyt. The great gatsby köpte jag mest eftersom det är en bok jag inte tagit tag i än, även om jag inte är/har varit så sugen på den.
Citera
2013-12-11, 21:53
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Vart några böcker till mig när jag var och handlade julklappar.
On the road (Kerouac)
En underjordisk dagbok (Dostojeskij)
A clockwork orange (Burgess)
The great gatsby (Fitzgerald)

Var riktigt sugen på dom tre översta och började läsa On the road när jag kom hem. 85 sidor in så har den ett riktigt skönt flyt. The great gatsby köpte jag mest eftersom det är en bok jag inte tagit tag i än, även om jag inte är/har varit så sugen på den.

On the Road ska man läsa när man är ung! Och fortfarande har ideal och romantiska drömmar om det fria livet som fri konstnär utan fast jobb.
Citera
2013-12-11, 22:00
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
On the Road ska man läsa när man är ung! Och fortfarande har ideal och romantiska drömmar om det fria livet som fri konstnär utan fast jobb.
Jo jag har förstått det, men jag är 23 år, det är väl ändå långt ifrån döden?
Citera
2013-12-11, 22:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Jo jag har förstått det, men jag är 23 år, det är väl ändå långt ifrån döden?

Det låter som en perfekt ålder. Har du läst Lundells Jack också...?
Citera
2013-12-11, 22:09
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det låter som en perfekt ålder. Har du läst Lundells Jack också...?
Ja men det var länge sen, tror jag var 14 år eller nåt. Funderade faktiskt på att läsa den i somras men det blev aldrig av.
Citera
2013-12-11, 23:46
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Varför har du inte Jorge Luis Borges samlade verk på spanska? Var det inte du som lärde dig spanska för att kunna läsa spanskspråkig litteratur?

Jag har ännu inte hunnit bli så bra att det är någon idé att försöka sig på honom i original, tyvärr ...
Citera
2013-12-12, 21:08
Medlem
Klart läsvärd. Det är esoteriskt, ja. Kräver förkunskaper eller åtminstone en vilja att sätta sig in i texten. Skriver med samma känslighet och vördnad inför språket som återfinns hos flera av de franska tänkarna från 1900-talets senare hälft ( Lacan, Barthes, Derrida m.fl.).

Citat:
Ursprungligen postat av denskumme
Skriver inte Kristeva en aning esoteriskt eller onödigt mystiskt? Har fått det intrycket av henne. Är hon läsvärd?
Citera
2013-12-12, 21:22
Medlem
vhaftresfhvcvbses avatar
1984 utgåva från 1984 på svenska, och en svensk utgåva av Henry Fords "Framåt" / "Moving Forwards" från 1931 tror jag (har dåligt minne). Båda två kostade tjugo riksdaler tillsammans om jag minns korrekt.
Citera
2013-12-14, 00:05
Medlem
Pope666s avatar
Beställt en bok som heter "Kelterna" av Kuta. vill lära mig mer om detta spännande folk.

http://www.arminius.se/kruta-venceslas-kelterna.html

Lära sig mer om hur de överlevde.
Citera
2013-12-16, 19:16
Bannlyst
A Games of Thrones. Hört så många hyllat denna mästerverk så man blir ju bara tvungen att läsa boken, dessutom är jag ett stort fan av TV-serien. Och boken ska tydligen vara bättre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in