2013-07-27, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BroderDjup
Jag har införskaffat ganska många böcker på sista tiden så jag räknar inte upp alla nu, men här är i alla fall några av dem:

Om en pojke av Nick Hornby, ljudbok. För några år sen lånade jag denna ljudbok på biblioteket och lyssnade på den hela sommaren, så det blev en favorit direkt. Nu har jag inte läst den på väldigt länge så det ska bli kul att få göra det igen.
Veronika bestämmer sig för att dö av Paulo Coelho, pocket. Coelho är en författare jag hört väldigt mycket gott om så jag har länge tänkt läsa något av hans verk. Då jag såg filmatiseringen med Sarah Michelle Gellar för nåt år sen och gillade den så tänkte jag börja med denna bok.
Jag är Daniel av David Larsson, pocket. Jag läste Jag är wanted för några månader sen och tyckte den var väldigt bra, så nu vill jag läsa uppföljaren också.
Eric av Terry Pratchett, pocket. Mest för att jag läst andra verk av Pratchett och gillat dem.
Visa ödmjukheten för dessa böcker?
Vet inte allt om dessa i dessa men dessa köper jag inte nej!
Citera
2013-07-27, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NakatomiPlaza..
Visa ödmjukheten för dessa böcker?

Får man fråga vad du menar?
Citera
2013-07-28, 09:09
Medlem
Ördögs avatar
Två nyutkomna pockets:

Bo Eriksson: Tusen år av fantasy
Mikael Nyberg: Det stora tågrånet

Några second hand-fynd:

Paul Britten Austen: The Life and Songs of Carl Michael Bellman (1967)
- Ett verkligt kap. I mycket gott skick, frånsett smärre revor i skyddsomlaget.

John Grant: Encyclopedia of Walt Disney's Animated Characters (1987)
Simon Dixon: Catherine the Great (2010)
Robert Bickers: The Scramble for China - Foreign Devils in the Qing Empire 1832-1914 (2012)
Jörn Donner: Varför finns jag till (1998)
Henrik Tikkanen: Henriksgatan (1982)
- Den femte och sista av Tikkanens adressböcker, den enda jag hittills saknat.
Senast redigerad av Ördög 2013-07-28 kl. 09:28.
Citera
2013-07-28, 20:56
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolgtrase
Jag köpte De första tolv av Justin Cronin (boken är fortsättningen på Flickan från ingenstans). Den lästes ut under helgen. Nu blir det en otålig väntan på den tredje och avslutande delen. De här böckerna är verkligen ett tips till alla som gillar postapokalyptiska berättelser. Sjukskrivning och bokköp idag. Och börja sedan läsa!
Lust att berättaa lite mer ingående?
Citera
2013-07-28, 21:28
Medlem
wernblom88s avatar
Paul Auster - Vinterdagbok
Horace Engdahl - Meteorer & Cigaretten efteråt
Jonas Karlsson - Det andra målet
Knausgård - Min kamp

De två första för att jag inte läst så mycket av dessa herrar. Vinterdagbok har jag börjat på, Auster verkar ganska dryg. Karlssons noveller har jag velat läsa länge, har en känsla att jag gillar dem. Knausgård bara för att alla jävlar läst den, inte velat läsa honom när hypen var som värst.
Citera
2013-07-29, 00:14
Medlem
Rakiis avatar
A Brief Guide to Star Wars - Brian J Robb

Spontanköp innan ett biobesök och gillar ju Star Wars.
Citera
2013-07-29, 12:00
Medlem
Ördögs avatar
En stapel ännu icke redovisade billiga second hand-köp det senaste halvåret, bland annat från Kiev.

Wäinö Bremer: I sportplan över fyra världsdelar (1933)
Tito Colliander: Ilja Repin (1942)
Olof Enckell: Tre (3) månader a dato ... (1935)
Johannes Salminen: Skuggan på Kiasmas vägg (2004)
Jan Mårtenson: Att kyssa ett träd - Memoarer (2000)

Die Kinder- und Hausmärchen der Brüder Grimm (1965) - DDR:sk praktutgåva av bröderna Grimms sagor, med bilder av Werner Klemke
Die Märchen der Brüder Grimm - Vollständige Ausgabe (1991) - En kompletterande pockeutgåva (utan bilder) med alla brödernas sagor, även giftskåpsklassiker som Juden i törnsnåret.

Ralf Georg Reuth: Goebbels (1994) - På engelska. Skulle förstås helst ha biografin på originalspråket tyska, men när jag fick den för nästan ingenting så ...
Peter Padfiel: Dönitz - The Last Führer (1993)
Simon Goldhill: Love, Sex & Tragedy - How the Ancient World Shapes Our Lives (2004)
Farley Mowat: The Siberians (1970)
John W. Aldridge: After the Lost Generation - A Critical Study of the Writers of Two Wars (1959)
William Faulkner: The Unvanquished (1962, 1 uppl. 1934)
Carl Sandburg: Harvest Poems 1910-1960 (1960)
e.e. cummings: Selected Poems 1923-1958 (1990)

Michail Lermontov: Izbrannye proizvedenija v dvuch tomach 1-2 (1963) - Valda verk i två band
Ivan Gontjarov: Obryv (1982) - Bråddjupet
Lev Tolstoj: Sevastopolskie rasskazy (1983) - Från Sevastopols belägring
Fjodor Dostojevskij: Zapiski iz mjortvogo doma - Unizjennye i oskorblennye (1984) - Anteckningar från döda huset - Förödmjukade och förnedrade
Fjodor Dostojevskij: Selo Stepantjikovo i ego obitateli (1972) - Byn Stepantjikovo och dess invånare
Anton Tjechov: Sotjinenija v tjetyrech tomach 1-4 (1984) - Verk i fyra band
Fjodor Sologub: Melkij bes - Rasskazy (1989) - En liten djävul - Berättelser
Senast redigerad av Ördög 2013-07-29 kl. 12:25.
Citera
2013-07-29, 18:46
Medlem
NoQuarters avatar
Läsning i höst:

Neuromancer - William Gibson
Snow Crash - Neal Stephenson

Inspirerad av David Kushners bok om id Software (Masters of Doom) köptes dessa två sci-firomaner. Är också ett stort fan av sci-fi i övrigt, vilket gäller för Starship Troopers nedan.

Starship Tropers - Robert Heinlein

Jacked - David Kushner

Kushners Masters of Doom var väldigt bra skriven och då Jacked handlar om ett liknande ämne (historien bakom Grand Theft Auto och tv-spelskontrovers) kändes köpet naturligt.

Detroit: An American Autopsy - Charlie LeDuff
The Smartest Guys in the Room: The Amazing Rise and Scandalous Fall of Enron - Bethany McLean, Peter Elkind

Mitt intresse för samhällets skandaler och förfall gör sig påmind här. Ser framför allt emot att läsa om Enrons fiasko.

Inferno - Dan Brown

Har inga stora förhoppningar på Inferno, då Browns senaste inte föll mig så mycket i smaken. Ett köp på vinst och förlust.
Citera
2013-07-29, 22:23
Avslutad
" En man som heter Ove"

Varför? Ville ha något roligt och läsa och kan säga att jag inte är missnöjd. Fått mig att dra på smilbanden
Citera
2013-07-29, 22:43
Medlem
Senaste tillskottet blev Herman Hofbergs "Genom sveriges bygder", utgiven 1882.
Har sett den i det dekorerade klotbandet då och då,men när den nu dök upp i ett trevligt halvfranskt band från tiden kunde jag inte låta bli.Nu återstår det bara att vänta på att den kommer med posten, och hoppas på att den är läsvärd!
Citera
2013-07-30, 11:44
Medlem
rollthedices avatar
"Lunar park", Bret Easton Ellis.
Hittades av en slump bland begagnade böcker, tjugo kronor för ett spontanköp.
Har nyligen sett filmen "American psycho", dock inte läst boken, och blev nyfiken på författaren.
Citera
2013-07-31, 22:39
Medlem
pimmetjes avatar
I, zombie av Hugh Howey. Har hört talas om den ett tag men aldrig kunnat få tag på den. Nu såg jag att den fanns på adlibris för 129 spänn. Kunde inte hitta den som e-bok för olaglig nedladdning så jag tänkte äh jag köper den från amazon. Så: sagt och gjort, jag har precis köpt min första e-bok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in