2011-05-21, 05:18
Medlem
Jag var i Lindesberg igår, där det förövrigt finns en helt underbar tvåvånings-bokiabutik.
Igår var jag dock inte och besökte den.
Men jag var på biblioteket för att kolla låna toaletten. Där fann jag "gallrade" böcker som var ytterst billiga.
Jag fann Theodor Kallifatides bok: Lustarnas herre och köpte denna efter att jag diggade boken Herakles av samme författare.
Därefter ville jag pröva 2 nya författare, vilket jag också gjorde. Det var nämligen 3 för 10kr-kampanj.
Jag köpte Jonas Brun - Den andra tiden. + Hugo Claus - Andjakten!
Citera
2011-05-22, 21:03
Medlem
Eremitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilverTip
Helt okänd för mig, naturligtvis, men titeln lät lockande.
Kan du dela med dig något trevligt citat? Det är väl ingen större chans att man snubblar över den i brådrasket.
Citat:

"... böcker är till för att samlas och sättas i en bokhylla, och ju sällsyntare en bok är, ju vackrare en bok är, desto mera ligger dess uppgift i att bliva ett led i en samling och helst då i min samling".
Citat:

Bokjägaren avstår både från mat och kläder, bostad och bränsle, och så tillvida är han en billig medlem i samhället, som icke hugger in på dess förråd, men som å andra sidan ej heller producerar något nytt. - Hans sociologiska funktion är uteslutande att vara bevarande, och hans sociala uppgift ligger däri, att han mottager böcker till förvaring och vid sin död överantvardar dem åt andras vård.
.
Citera
2011-05-23, 16:28
Medlem
Chronicles - Bob Dylan
Bob Dylan - Heinrich Detering

Är oerhört förtjust i Dylan som artist och kände att jag ville ta de första stapplande stegen mot att få kalla mig Dylannörd.
Citera
2011-05-23, 17:05
Medlem
Helt underbara avsnitt. Jag bjuder på en klassiker:

Citat:
Han brände alla sina böcker och drog sig som eremit tillbaka till ett offentligt bibliotek

Elias Canetti (översättning: Johannes Edfelt).

Notera, offentligt, inte privat.
Citera
2011-05-27, 12:33
Medlem
Damp ner en sändning från The Book Depository idag.

* Neuburg, Victor - The triumph of Pan (En bok jag gått många år och velat fram och tillbaks kring huruvida jag skulle köpa den. Har varit lite dyr i mitt tycke, och jag har haft svårt att rättfärdiga det. Men nu var tiden och priset mer rätt.)

* Doolittle, Hilda - The gift

* Doolittle, Hilda - Helen in Egypt

* Bachmann, Ingeborg - The book of Franza

* Bernhard, Thomas - My prizes

* Bernhard, Thomas - The voice imitator
Citera
2011-05-27, 15:53
Medlem
IshethZenunims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maslennikov
Damp ner en sändning från The Book Depository idag.

* Neuburg, Victor - The triumph of Pan (En bok jag gått många år och velat fram och tillbaks kring huruvida jag skulle köpa den. Har varit lite dyr i mitt tycke, och jag har haft svårt att rättfärdiga det. Men nu var tiden och priset mer rätt.)
Återkom gärna med en recension! Av det lilla jag läst av Neuburg så tycker jag att han var en betydligt bättre poet än sin mästare Crowley.
Citera
2011-05-28, 05:15
Medlem
Tryckte en egen, vilken jag därefter köpte från något ytterst dyrt tryckeri.
Stockholm via Örebro heter den.
Citera
2011-05-28, 12:03
Bannlyst
Ni som har beställt böcker genom internet, får ni hem dessa i brevlådan eller måste man hämta ut dem på posten?
Citera
2011-05-28, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av donbistotovarr
Tryckte en egen, vilken jag därefter köpte från något ytterst dyrt tryckeri.
Stockholm via Örebro heter den.

Okej, vill du ut-veckla?
Citera
2011-05-28, 15:54
Medlem
Det är lite OT, men du får ett kort svar:

I mitt fall beror det på storleken, d.v.s. om de går in genom brevinkastet. Om inte får man snällt traska iväg och hämta dem. Detta då om böckerna skickats som vanligt brev.
Ibland går det dock lite till överdrift. Hade gjort en större beställning från England genom The Book Depository. Alla 8 böckerna anländer samma dag, i olika försändelser, så den stackars brevbäraren var tvungen att bära ut alla paketen ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av adnanisH
Ni som har beställt böcker genom internet, får ni hem dessa i brevlådan eller måste man hämta ut dem på posten?
Citera
2011-05-29, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Okej, vill du ut-veckla?
Hur menar du nu ?
Citera
2011-05-30, 15:04
Medlem
Ashbery, John - Planisphere
Citera