2010-01-18, 20:02
  #1693
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6tasy
Senaste boken jag köpte heter Skynda att älska av Alexander Schulman. Det är en mycket beundransvärd bok av en mycket beundransvärd man.

Så märkvärdig var den väl ändå inte?
Citera
2010-01-18, 20:19
  #1694
Medlem
6tasys avatar
Själva innehållsvärdet kan diskuteras men jag vill påstå att det är språket som fängslar, iaf mig.
Citera
2010-01-19, 02:04
  #1695
Medlem
Krellyans avatar
The Bro Code av Barney Stinson (HIMYM). Behöver jag ens en anledning?
Citera
2010-01-19, 14:05
  #1696
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
The Bro Code av Barney Stinson (HIMYM). Behöver jag ens en anledning?
Article 1. Bros before ho's.

Mitt senaste inköp var The Late Shift: Letterman, Leno, and the Network Battle for the Night av Bill Carter. Boken lär vara intressant såhär med Conan vs. NBC (feat. Leno) på tapeten.
Citera
2010-01-19, 14:34
  #1697
Medlem
Rakiis avatar
Klas Östergren - Attila / Ismael
Nick Hornby - Juliet, Naked
George R.R. Martin - Kampen om järntronen
Seth Grahame-Smith - Stolthet & fördom & zombier

Får se om jag köper på mig ytterligare lite Lee Child senare ikväll.
__________________
Senast redigerad av Rakii 2010-01-19 kl. 14:36.
Citera
2010-01-19, 14:35
  #1698
Medlem
ElakPistols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Klas Östergren - Attila / Ismael
Yes! Ännu en till statistiken. Nu hoppas vi att tillräckligt många köper boken så att vi kan få fler av Östergrens titlar återutgivna.
Citera
2010-01-19, 14:43
  #1699
Medlem
krachons avatar
"Tjuvarnas Stad" av David Benioff, en rolig och gripande berättelse om två unga män som ska skaffa tolv ägg på fem dagar i ett okuperat Leningrad, 1942.

Fick tipset av min brorsa som jobbar i en bokhandel....han sa att jag skulle få hans läseexemplar, men han drog ut på läsningen eftersom den var så bra, så jag köpte ett eget ex.
Citera
2010-01-19, 14:59
  #1700
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElakPistol
Yes! Ännu en till statistiken. Nu hoppas vi att tillräckligt många köper boken så att vi kan få fler av Östergrens titlar återutgivna.

Läste lite i Attila på tunnelbanan hem ifrån stan, upplevde boken som väldigt pretentiös men typisk Östergren. Hoppas såväl också på nyutgivningar i pocket, vilket verkar vara ganska poppis nuförtiden av det jag sett.
Citera
2010-01-19, 19:23
  #1701
Medlem
Rakiis avatar
Blev också Fienden av Lee Child, den enda i butiken som jag inte hade redan.
Citera
2010-01-19, 21:15
  #1702
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Blev också Fienden av Lee Child, den enda i butiken som jag inte hade redan.
Den är också riktigt bra.

Väntar på att få hem två böcker om kinesisk filosofi för övrigt.
Citera
2010-01-19, 21:23
  #1703
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Den är också riktigt bra.

Fint! Skall bara ta och läsa Bränd först och de resterande böckerna fram till den först, dom ligger hemma någonstans...
Citera
2010-01-19, 23:05
  #1704
Medlem
Senaste böckerna jag köpte var Twilight serien av Stephanie Meyer... köpte ettan och tvåan i Nordstan (Göteborg) för jag ville fatta all hypen (att gå förbi en bio-affisch av Robert Pattison och Kristen Stewart hjälpte ju inte precis... varje dag... till och från skolan. Strategiskt placerat...).
Köpte de två sista, Eclipse och Breaking Dawn, en dag efter det.

Sedan köpte jag en av Terry Pratchett's Discworld böcker men har inte hunnit läsa den än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in