2011-07-28, 23:31
Medlem
Livet Deluxe av Jens Lapidus, för att de tidigare böckerna i Stockholm Noir serien varit så bra.
Citera
2011-07-29, 02:34
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Köpte manuset till Pulp Fiction i bokform även fast jag har en pdf på datorn
Citera
2011-07-29, 03:09
Medlem
robin533s avatar
Köpte nyss tre stycken böcker från cdon.

The Accidental Billionaires - Ben Mezrich
Köpte boken för att The Social Network nyligen blev min favorit film.
Jag tänkte att jag borde gilla boken också.

The Playbook - Barney Stinson och Matt Kuhn
Ingen förklaring behövs här.

Den Förlorade Symbolen - Dan Brown
Jag har hört mycket bra saker om Dan Browns böcker.
Tänkte att jag var tvungen att läsa en av hans böcker åtminstone.
Citera
2011-07-29, 10:50
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Ah, en riktig klassiker!
Synd bara att det inte går att få tag i tvåan.

Märkte att tvåan inte fanns på Adlibris, så blev nyfiken på varför den ej finns att få tag på. Vet du varför?
Citera
2011-07-29, 13:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Beställde från Seg Bokus, "psykopaten" av Dean Koontz. Länge tänkt att läsa någon av hans böcker men inte blivit av. Det verkade mest finnas pocketversioner på svenska, men låter som en intressant bok o den kostade bara 38 kr.

Inte alls en av de bättre som Koontz har skrivit i min mening men sedan verkar jag vara väldigt ensam om att tycka det. Dean Koontz har ju som bekant skrivit en väldigt massa böcker så klart att det finns bottnar i hans produktion men Psykopaten är tillsammans med Väktare de svagaste böckerna som han skrivit.

Citat:
Ursprungligen postat av robin533
Den Förlorade Symbolen - Dan Brown
Jag har hört mycket bra saker om Dan Browns böcker.
Tänkte att jag var tvungen att läsa en av hans böcker åtminstone.

Du skulle ha beställt Änglar och demoner i stället då det är den första boken om Robert Langdon, bara en hint.
Citera
2011-07-29, 13:56
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Inte alls en av de bättre som Koontz har skrivit i min mening men sedan verkar jag vara väldigt ensam om att tycka det. Dean Koontz har ju som bekant skrivit en väldigt massa böcker så klart att det finns bottnar i hans produktion men Psykopaten är tillsammans med Väktare de svagaste böckerna som han skrivit.

Du skulle ha beställt Änglar och demoner i stället då det är den första boken om Robert Langdon, bara en hint.

Aj aj då. Fast jag är intresserad av hans skildring av "psykopaten". Vet inte om vi har så lika smak eller ej, men jag ser fram emot att få hem den i alla fall

Vansinne och frankensteins son är två andra böcker av Koontz som jag är intresserad av. Tycker han verkar ha ganska många bra böcker bakom sig, men har ännu inte läst något av honom. Läste lite på koontz tråden och där stör sig folk på att han har samma uppbyggnad och liknande karaktärer med, så man kanske tröttnar efter att ha läst två-tre böcker med honom...?

Även här

http://www.gamespot.com/forums/topic/26905633/clive-barker-vs-dean-koontz-no-contest

ger folk uttryck av en viss frustration mot koontz. Men men, jag har ganska höga förhoppningar trots allt. 2008 var han tydligen med på topp tio listan över de författare som tjänat mest på sina böcker, det året. Så han kan ju inte vara heeelt värdelös tycker man ju
Citera
2011-07-29, 14:00
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vansinne och frankensteins son är två andra böcker av Koontz som jag är intresserad av. Tycker han verkar ha ganska många bra böcker bakom sig, men har ännu inte läst något av honom. Läste lite på koontz tråden och där stör sig folk på att han har samma uppbyggnad och liknande karaktärer med, så man kanske tröttnar efter att ha läst två-tre böcker med honom...?

Har inte läst dom två som du nämner i början, kanske bara läst en åtta-tio böcker utav honom och de mest framstående är böckerna i Moonlight Bay-serien. Sen har du ju såklart rätt i det som du skriver, att han har samma form av karaktärer och uppbyggnad. Har märkt det själv i en del utav hans böcker, oftast har huvudpersonen någon skada eller deformation, sedan finns det alltid en hund med (golden retriever) och elaka vetenskapsmän.
Citera
2011-07-29, 18:31
Medlem
Shalashaskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Märkte att tvåan inte fanns på Adlibris, så blev nyfiken på varför den ej finns att få tag på. Vet du varför?
Det beror nog främst på att det fanns några konstverk i boken på barn i vissa situationer som inte ansågs lämpliga av vissa censurivrare.
Citera
2011-07-29, 18:35
Medlem
gottmospahedens avatar
Senaste boken jag köpte var;

1984 - George Orwell.

Jag är väl ungefär halvvägs, otroligt spännande bok (har sett filmen tidigare, så jag vet ju vad som händer, trots det spännande). Rekommenderas starkt ifall det nu finns någon olycklig sate som inte läst den!
Citera
2011-07-29, 20:45
Avslutad
Citat:
d'Annunzio, Gabriele / J-K Huysmans - Elden / Mot strömmen

Håller på och läser den utgåvan nu, är mitt inne i Elden, helt ok,
väldigt utsmyckat språk, tror dock att Mot strömmen kommer att vara bättre.

Köpte precis Eugene Delacroix dagbok.
Varför?, för jag har en fetisch för dagböcker och är väldigt intresserad av konst i allmänhet.
Fick vetskap om boken via Torbjörn Säfves Ivan Agueli
Citera
2011-07-30, 03:01
Medlem
Mortons avatar
Idag köpte jag Erik Erikssons serie i tre delar Kärlek och krig, en släktkrönika som utspelar sig i Grisslehamn från slutet av 1700-talet till en bit in på 1900-talet. Jag är intresserad av tidsperioden och jag har hört gott om böckerna, när jag då fick ett bra pris var det bara att slå till!
Citera
2011-07-30, 13:31
Medlem
Elmer Diktonius - Hårdbörjan (Schildts, 1946)

David Vikgren - Folkmun (W&W 2011)

Sofi Oksanen - Utrensning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in