2010-01-10, 09:07
Medlem
Jag började läsa The Road igår av Cormac McCarty.

Helt sjukt vad man levde sig in i den, läste 110 sidor i ett svep, har aldrig gjort nåt liknande......(läser varje kväll, men max 20-30 sidor pallar man)

Den verkar bra!
Citera
2010-01-10, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebban07
Jag började läsa The Road igår av Cormac McCarty.

Helt sjukt vad man levde sig in i den, läste 110 sidor i ett svep, har aldrig gjort nåt liknande......(läser varje kväll, men max 20-30 sidor pallar man)

Den verkar bra!

Och nu e den slut.....

Den var bra, men kunde gärna varit 300 sidor längre...vill ju veta mera!!
Citera
2010-01-10, 12:59
Moderator
Pentyls avatar
American pastoral, av Philip Roth.
Att jag inte köpt den tidigare beror på att jag i flera år inbillat mig att jag inte gillar Roth.
Citera
2010-01-11, 11:07
Medlem
flutts avatar
Råkade fingra lite på beställningsknappen på adlibris i dag...

Jeanette Winterson - The Stone Gods (gåva till fin vän)

SALISBURY, HARRISON E.: 900 Days (lånade först på bibblan, men insåg att jag vill ÄGA den)

LAGERCRANTZ, DAVID: Syndafall i Wilmslow (för att Turing var en intressant människa)

BOYE, KARIN: KALLOCAIN (klassiker att äga)

MØRK, CHRISTIAN: DARLING JIM (sägs vara rätt bra-knasig-spännande)

SINGH, SIMON: SALVEKVICK OCH kvacksalveri (för att alla Singhböcker hittills har varit kul, och medicin intresserar lite extra)

Ursäkta ohemult sporadiskt användande av versaler, kopierade in det som gick från adlibris orderbekräftelsemail och de skriver av någon anledning allt med versaler.
Citera
2010-01-11, 20:42
Medlem
Michail Lermontov - Vår tids hjälte
Vasil Bykov - Grustaget

Mest för att de har ryska efternamn men även det att den första boken utgavs första gången 1840 och att det i den andra bokens baksidestext bland annat står "En värdig arvtagare till Dostojevskij" spelade roll i urvalsprocessen .
Citera
2010-01-12, 00:14
Medlem
''Idioten'' - Fjodor Dostojevskij

Tyckte att det var dags att läsa fler klassiker.
Citera
2010-01-12, 01:06
Medlem
ElakPistols avatar
Humble Pie - Gordon Ramsay
Bits of Me are Falling Apart - William Leith
Are We There Yet? - David Levithan
A Parrot in the Pepper Tree - Chris Stewart

Gjorde ett inköp för att fylla på min ej svenskspråkiga avdelning i boksamlingen. Blir nog ett till innan natten är över.
Citera
2010-01-13, 00:31
Medlem
Denna bok får jag hem snart: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9129654238

Trots att det är en förkortad version så tänkte jag att jag kunde läsa den tills jag hittar en orginalupplaga jag vill ha.
Citera
2010-01-13, 01:16
Medlem
ElakPistols avatar
Why Moths Hate Thomas Edison - Hampton Sides
The Almond Blossom Appreciation Society - Chris Stewart
Snowball Oranges - Peter Kerr

Berättelser om att flytta till ett annat land och en bok med lite nördigt vetande. Hur kan man motstå?
Citera
2010-01-13, 10:51
Medlem
Rakiis avatar
Henning Mankell - Mördare utan ansikte
John Grisham - Juryn

Båda två för tio kronor hos Röda Korset. Mankell läste jag någon gång i tonåren och såg adaptionen av Grisham-boken någon gång då också.
Citera
2010-01-13, 12:07
Medlem
Rakiis avatar
Var nyss och fyndade Porr av Irvine Welsh för 25 kronor på lokala bokhandeln, inbunden och allt! Ska bli jävligt kul att stifta bekantskap med Renton, Begbie och Sick Boy igen, älskar ju Trainspotting!
Citera
2010-01-13, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Var nyss och fyndade Porr av Irvine Welsh för 25 kronor på lokala bokhandeln, inbunden och allt! Ska bli jävligt kul att stifta bekantskap med Renton, Begbie och Sick Boy igen, älskar ju Trainspotting!

Hur orkar du läsa så satans mycket skit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in