2010-07-01, 20:55
Medlem
Rakiis avatar
Sitter i Tammerfors för tillfället och gick in på Akademiska bokhandeln här och köpte på mig Frankenstein: Prodigal Son av Dean Koontz. Hört en del bra om bokserien av flutt här på Flashback så jag satsade på den, plus att jag gillar Koontz skarpt!
Citera
2010-07-01, 21:19
Avslutad
On the road(Kerouac) och Naked Lunch(Burroughs). Har aldrig varit särskilt intresserad innan, men And the hippos were boiled in their tanks fick mig intresserad. Språket gnistrar som sagt till på sina håll.
Senast redigerad av Sordid 2010-07-01 kl. 21:30.
Citera
2010-07-03, 17:33
Medlem
soulreapers avatar
Köpte idag Snabba Cash för 59:- på ICA maxi, dels för att jag har uppföljaren i bokhyllan (också det ett spontant rea inköp för ett tag sedan) och dels för att den var billig. Köpte även hanteraren uppdrag infiltrera svensk maffia, anledningen till det köpet var priset på 69:- och att den är till min bror som fyller år snart och har tyckt om böckerna svensk maffia och infiltratören
Citera
2010-07-03, 18:17
Medlem
The Blank Slate: The Modern Denial of Human Nature av Steven Pinker för att det är den bästa bok som någonsin skrivits om oss (kanske som någonsin kommer skrivas) och är värd att läsas med nya ögon då och då (lyckades spilla kaffe på ett tidigare ex).

och Storpack av Jan Stenmark för att en del människor är helt underbart sjuka i huvudet.
Citera
2010-07-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Är det versionen med Heath Ledger som Jokern i The Dark Knight som omslag?

Ber om ursäkt för att svaret dröjde, men ja, det är det.
Citera
2010-07-04, 19:25
Medlem
Rakiis avatar
Köpte Imperial Bedrooms av Bret Easton Ellis idag som jag har sett väldigt mycket fram emot länge, och jag gillade föregångaren Less than zero skarpt. Blev också Hella Nation av Evan Wright som spontanköp då det verkar vara en härlig repotagebok om Amerikas kulturella baksida, och gillade även Generation Kill av samma författare.
Citera
2010-07-04, 21:02
Medlem
Welcome to the Jungle : legenden om Guns N' Roses av Stephen Davis
John av Cynthia Lennon

Intresserad, helt enkelt!
Citera
2010-07-04, 21:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
John av Cynthia Lennon

Spanade på den själv idag i handeln, men stod över och väntar med den. Men den ska klart köpas i framtiden!
Citera
2010-07-04, 23:07
Medlem
Ahruons avatar
Slottet av Franz Kafka. Eftersom det var så länge sedan jag läste den och för jag gillar Kafka.
Citera
2010-07-05, 10:58
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monachus
John av Cynthia Lennon

Skriv gärna vad du tycker när du är klar med den, lär iofs bli ett köp i framtiden oavsett men kan vara bra att veta om jag ska prioritera den eller inte..
Citera
2010-07-05, 11:41
Medlem
Su5his avatar
Fyndade lite på bokbörsen

Självbetraktelser av Marcus Aurelius
Existentialismen är en humanism av Jean-Paul Sartre
Skrifter. Bok 1, Sokrates försvarstal ; Kriton ; Euthyfron ; Laches ; Den mindre Hippias ; Gästabudet ; Faidon ; Gorgias av Platon
Bröderna Karamazov, Idioten och Brott och Straff av Fjodor Dostojevskij.
Citera
2010-07-05, 11:42
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Pytheas resa till Thule

varför? den kostade 1 kr och jag gillade omslaget
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem