2009-04-21, 01:16
Medlem
wikholms avatar
Friends - Til the end

Om vänner serien :P

30 kr på ebay

http://i42.tinypic.com/168g779.jpg
Citera
2009-04-21, 09:29
Medlem
Krellyans avatar
Någon som har läst Anthony Burgess Enderby-serie? Jag sitter och funderar på om jag ska beställa samlingsboken Complete Enderby eller inte (eftersom de enskilda böckerna inte finns att beställa i Sverige verkar det som).
Citera
2009-04-21, 10:22
Moderator
Popesizes avatar
De senaste böckerna jag köpte var:
Bombad och sänkt - Arne Anka (Charlie Christensen)
Arne Anka -En afton på Zekes - Charlie Christensen

Vet inte inte om den sistnämnda kan räknas som bok, då det var manuset till riksteaterns uppsättning.

Jag köpte dem för att jag alltid har gillat Arne Anka, och de är svåra att få tag på nu för tiden. (hade en ordentlig röta som faktiskt hittade dem)
Citera
2009-04-21, 19:14
Medlem
qapmocs avatar
Kristoffer Gunnartz - Välkommen till övervakningssamhället fick det bli igår, stod och tittade i samhälle-hyllan på bokhandeln och denna såg intressant ut
Citera
2009-04-21, 20:01
Medlem
1905s avatar
Doktor Glas - Hjalmar Söderberg. Jag läste delar av den på svenskan och blev intresserad. Främst kanske för att man kan både se stora likheter men även skildnader mellan då och nu

Mästaren & Margarita - Mikhail Bulgakov. Har bitvis sett en filmatisering av den och är härligt förtjust av de surealistiska inslagen och de komiska beskrivningarna.
Citera
2009-04-23, 00:17
Medlem
sourds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1905
Doktor Glas - Hjalmar Söderberg. Jag läste delar av den på svenskan och blev intresserad. Främst kanske för att man kan både se stora likheter men även skildnader mellan då och nu

Favoritbok! Bra jobbat.

Jag hade vägarna förbi Borders och plockade på mig Carrie av Stephen King. Dagen innan läste jag lite om Stephen King och såg att Carrie var hans genombrottsroman(? ) En kompis hade lite pengar över på presentkortet så han köpte Carrie i pocket till mig.
Citera
2009-04-28, 18:30
Medlem
NoTruces avatar
Köpte Niklas Rådströms Berättat om natten för trettiofem kronor idag. För att det var ett inbundet och fint ex och jag gillar boken.
Citera
2009-04-28, 20:17
Medlem
SpiritualCitys avatar
Vansinne med Dean Koontz. 200kr tror att det är den dyraste bok jag köpt iafl de senaste året. Men den verkar vansinnigt bra.
Citera
2009-04-28, 21:10
Medlem
ganska-varkens avatar
Åke Edwardsson - Rop från långt avstånd. Pocket, 38 kr, bokus.com.

Köper ofta deckare skrivna enligt standardmallen och alltid pocket eftersom jag då kan slänga eller ge bort boken när jag är färdig utan att fundera över det.
Citera
2009-04-28, 22:55
Medlem
Senaste inköpet blev, Dean Koontz "Alltid Odd"
uppföljaren till "Odd Thomas"

varför? Hm, troligtvis för att ettan var enligt mig en väldigt bra bok, måste ju självklart läsa uppföljaren
Senast redigerad av BenkeN 2009-04-28 kl. 23:27.
Citera
2009-04-28, 23:29
Medlem
qapmocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganska-varken
Åke Edwardsson - Rop från långt avstånd. Pocket, 38 kr, bokus.com.

Köper ofta deckare skrivna enligt standardmallen och alltid pocket eftersom jag då kan slänga eller ge bort boken när jag är färdig utan att fundera över det.
Så du köper alltså en viss sorts bok för att inte sedan behöva känna vemod om du vill göra dig av med den? Inte bättre att köpa en bok som verkar bra?
Citera
2009-04-29, 10:55
Medlem
Tillbakadragens avatar
Strindbergs Hemsöborna, eftersom jag inte minns att jag har ett eget exemplar av den sedan tidigare.

Steinbecks Öster om Eden. Har läst några av hans verk under året som gått, och mestadels blivit positivt överaskad.

Söderbergs Den allvarsamma leken. Ev. för att kunna ge bort ett exemplar, och boken var praktiskt taget i nyskick.

Hela kalaset för 30:-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in