2008-08-17, 00:57
Medlem
Pös Gurras avatar
Eragon och uppföljaren Eldest gjorda av Christopher Paolini.
När jag var i Thailand så ville jag ha en bok att läsa på hemresan så jag köpte Eragon. Jag började läsa lite i den innan jag åkte hem och jag fastnade i boken. Efter några dagar så var den utläst. Så jag bestämde mig för att köpa Eldest och läsa den på planet istället.
Citera
2008-08-17, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stephen Hendry
Soldaten Svejk

Mycket klokt inköp, äger själv flera utgåvor, bland annat en i två volymer på tjeckiska med helsidesbilder av Josef Ladas illustrationer. Köpte den i Prag som souvenir. Man kanske skulle lära sig tjeckiska.
Senast redigerad av bodychoke 2008-08-17 kl. 08:37.
Citera
2008-08-18, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skalkrull

Hur du vinner vänner och påverkar din omgivning
är den korrekta svenska titeln. Förövrigt en mycket intressant bok som känns förvånansvärt aktuell trots att den kom ut redan på 30-talet.

Med den besserwisser attityden vinner du inga vänner.
Citera
2008-08-19, 10:25
Medlem
Tullamores avatar
Samtliga böcker av John Ajvide Lindqvist.
Mycket bra böcker.
Citera
2008-08-19, 10:29
Medlem
Tomte99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tullamore
Samtliga böcker av John Ajvide Lindqvist.
Mycket bra böcker.

Bra val! Har läst alla utom människohamn, samtliga var det högsta kvalité på!

Annars så håller jag på att försöka gå igenom The Vampire Chronicles av Anne Rice, har just läst ut 7:e boken, men håller fortfarande på med The Vampire Armand, vilket var den senaste bok jag köpte.
Citera
2008-08-19, 14:55
Medlem
skalkrulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Med den besserwisser attityden vinner du inga vänner.

Inget ot tack, KOMPIS
Citera
2008-08-19, 17:38
Medlem
Rakiis avatar
Sex, droger & Kalaspuffar - Chuck Klosterman; Tänkte ta itu med den svenska översättningen då jag inte längre hittar den engelska på Pocketshop. Velat läsa denna sedan jag såg den på eBay eller Amazon för flera år sedan, och nu då den kommit på svenska tar jag chansen.

Mr. Nice - Howard Marks; Såg dokumentären om Marks för en tid sedan. Han åker runt i de länder där Cannabis är legalt, röker på och hänger med rastaanhängare på Jamaica. Tror denna är riktigt bra då den beskriver hans brottsliga bana som drogsmugglare och hans liv i fängelse.

Hamlon - Jan Guillou; Svåråtkomlig liten bok på drygt nittiosidor, fem kronor fick jag pynta för denna på antikvariatet. Ett självklart köp för min del som gillar det mesta som Janne har skrivit, såväl allt om Carl Hamilton.

Fiendens Fiende - Jan Guillou; Tänkte läsa denna före jag ser filmen med Peter Haber som Hamilton, tror dock att boken är betydligt bättre. Men skall man ha alla Hamilton-böcker i samlingen så ska man. 5 spänn för denna med.

Norrlands Akvavit - Torgny Lindgren; Gillar Pölsan och Humlehonung rätt starkt, fina livsberättelser, lugnt tempo och skön prosa. Lindgren är kapabel till att trollbinda såväl ställa frågor om livet på ett fint och bra ihopknutet sätt.

Aniara - Harry Martinson; Tänkte först köpa Nässlorna blomma av Martinson men den fanns inte i bokhandeln, så blev denna rymdepos i stället. Lär dock inte toppa Clarke eller Lem i berättande såväl utförande men svensk SF är alltid välkommet.
Citera
2008-08-20, 12:53
Medlem
despots avatar
Illusionen om Gud av Dawkins

ska bli intressant att läsa
Citera
2008-08-20, 19:20
Medlem
Tomte99s avatar
1984 - george orwell

Den känns aktuell nu med FRA och allt. Ska bli kul att läsa! Kul också att boken jag fick är tryckt just 1984
Citera
2008-08-20, 19:46
Medlem
Rakiis avatar
The Road - Cormac McCarthey; Älskar science-fiction-dystopier och hundra sidor in i boken är denna absolut inget undantag. Ser fram emot Hillcoats filmatisering av denna med Viggo Mortensen och Guy Pearce som kommer i november, delvis därför jag köpte boken.
Citera
2008-08-20, 19:48
Medlem
kulllens avatar
Liza Marklund - Paradiset
Citera
2008-08-20, 19:52
Bannlyst
Songs of the Doomed ¤ Hunter S. Thompson
Screwjack ¤ Hunter S. Thompson
The Kitchen Readings ¤ Michael Cleverly & Bob Braudis
The Gonzo Way ¤ Anita Thompson

Behövde något nytt att läsa helt enkelt. Passade på också eftersom jag hittade dem på The English Bookshop, då det ju är mycket mysigare att köpa i butik än att beställa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in