2010-01-29, 12:12
Medlem
Rakiis avatar
Var på Röda Korset i morse;

Carl-Johan Vallgren - Den vidunderliga kärlekens historia
PC Jersild - Efter floden
PC Jersild - En levande själ
Per Anders Fogelström - Minns du den stad

Nöjd som bara den, för femton kronor fick jag tre böcker jag velat läsa och sen en lite bonus.
Citera
2010-01-29, 12:40
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Var på Röda Korset i morse;

Carl-Johan Vallgren - Den vidunderliga kärlekens historia
PC Jersild - Efter floden
PC Jersild - En levande själ
Per Anders Fogelström - Minns du den stad

Nöjd som bara den, för femton kronor fick jag tre böcker jag velat läsa och sen en lite bonus.

Två kanon-Jersildare fick du. Grattis! Ah... det får bli en sväng till RK för mig också i dag.
Citera
2010-01-29, 12:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flutt
Två kanon-Jersildare fick du. Grattis! Ah... det får bli en sväng till RK för mig också i dag.

Antar att jag rentav hade turen på min sida då jag slant förbi en stor massa som trängdes framför böckerna och plockade på mig dom två i ren instinkt. Efter floden diskuterades tidigare mycket här på Flashback så den skall bli kul att få läsa. Jag har även Babels hus hemma av Jersild, läst den?
Citera
2010-01-29, 13:01
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Antar att jag rentav hade turen på min sida då jag slant förbi en stor massa som trängdes framför böckerna och plockade på mig dom två i ren instinkt. Efter floden diskuterades tidigare mycket här på Flashback så den skall bli kul att få läsa. Jag har även Babels hus hemma av Jersild, läst den?

Babels hus är också en fullpoängare, men av ett annat slag än de du fick tag på. Jag har ännu inte hittat en Jersild som jag INTE har gillat, efter att ha läst, pja... 10-15 stycken, kanske? Borde skriva upp alla (bokbloggade 1999-2005, men tvärtröttnade då) men är ännu inte så ordningssam som jag borde
Citera
2010-01-29, 13:05
Medlem
Rakiis avatar
Tar dig på orden då, du brukar ju ha rätt i mångt och mycket som har visat sig att stämma. Kommer antagligen plöja igenom samtliga tre böcker framöver då jag läst en till Östergren och mina Clive Barker som jag väntar på.
Citera
2010-01-29, 13:09
Medlem
flutts avatar
Efter floden är riktigt kolsvart. Jag är förvånad över att ingen har gjort film av den. Till och med The Road känns som en söndagsutflykt i jämförelse. (äh, kanske inte riktigt, men snudd på)

Jag hittade också den igår, men köpte den inte ("jag har ju redan läst den" <--- pantskelleflutt slår till) men inser att det är en bok att ÄGA, så det blir ett återbesök.
Citera
2010-01-29, 17:09
Medlem
Svejks avatar
Peter Rätz - Nio år som undercoveragent
av Dick Sundevall

Detta är ett tema som jag inte kan få nog av. Boken är som de andra i genren en dokumentär om polisen och dess informatörer i den kriminella världen.

Om Sundevall kan vara mer återhållsam än tidigare med sina personliga åsikter, och lämna mer utrymme till läsaren så kan nog detta vara givande läsning.
Men det återstår att se.
Citera
2010-01-29, 17:26
Medlem
rawr-s avatar
De 9 första southern vampire mysteries böckerna av Charlaine Harris (True Blood serien).
Citera
2010-01-29, 17:28
Medlem
Gregsons avatar
I dag var jag på Rönnells antikvariat i Stockholm och inhandlade Manon Lescaut av Abbé Prévost, i översättning av Klara Johanson (1914) och Tine av Herman Bang, i översättning av Erik Axel Karlfeldt. Båda böckerna fanns i två olika översättningar som jag jämförde med varandra, men i Manon Lescauts fall berodde mitt val också till stor del på det fula omslaget, som påminde om ormskinn. Tine i ett fint, rött klotband och Manon Lescaut i Bonniers lättviktiga klassiskerbibliotekutgåva med mjuk pärm. Jag oroar mig dock litet för att den ska falla sönder.

Varför? För att jag fick dem rekommenderade av Eremiten. Men jag ska ge bort båda, så det dröjer förmodligen ett tag innan jag får möjlighet att läsa dem själv, om jag inte köper mig egna exemplar.
Citera
2010-01-29, 17:37
Medlem
flutts avatar
Återvände i dag till Myrorna och köpte Jersilds "Efter floden" också. Hade gärna fortsatt botanisera om inte det varit för att vi hade bråttom att hämta upp en släkting. Attans.
Citera
2010-01-29, 17:38
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregson
I dag var jag på Rönnells antikvariat i Stockholm och inhandlade Manon Lescaut av Abbé Prévost, i översättning av Klara Johanson (1914) och Tine av Herman Bang, i översättning av Erik Axel Karlfeldt. Båda böckerna fanns i två olika översättningar som jag jämförde med varandra, men i Manon Lescauts fall berodde mitt val också till stor del på det fula omslaget, som påminde om ormskinn. Tine i ett fint, rött klotband och Manon Lescaut i Bonniers lättviktiga klassiskerbibliotekutgåva med mjuk pärm. Jag oroar mig dock litet för att den ska falla sönder.

Varför? För att jag fick dem rekommenderade av Eremiten. Men jag ska ge bort båda, så det dröjer förmodligen ett tag innan jag får möjlighet att läsa dem själv, om jag inte köper mig egna exemplar.

Manon är härlig! Bra köp. Hoppas du hittar ett eget exemplar snart också.
Citera
2010-01-29, 17:52
Medlem
Fick nyligen hem min beställning från Kulturbutik bestående av:
Hunter S. Thompsons Fear And Loathing in Las Vegas
Into The Wild av Jon Krakauer
Hjalmar Bergmans Markurells i Wadköping
Doktor Glas av Hjalmar Söderberg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto