2009-09-04, 00:28
  #1309
Medlem
Lars Sunds "Colorado Avenue". Fint format och omslag och handlar dessutom om österbottningar!
Citera
2009-09-11, 09:54
  #1310
Medlem
Krellyans avatar
Jag beställde just Graveyard Book av Neil Gaiman. Jag fick mersmak när jag läste Coraline för nån månad sedan och letar efter mer från honom i den stilen, vilket den här boken verkar vara.
Jag beställde också Anthropologist On Mars av Oliver Sacks och Upland Outlaws av Dave Duncan (vol. II av A Handful of Men, snuskigt bra fantasyserie som är del två. Första serien är A Man of His Word, rekommenderas varmt!)
Citera
2009-09-11, 09:58
  #1311
Medlem
Krappfiskarns avatar
Jag beställde The Origin of the Aryans an Account of the Prehistoric Ethnology and Civilization of Europe från Adlibris, som givetvis sa att de hade den i lager. Tro fan att de egentligen inte hade den i lager och är försenad.
Citera
2009-09-12, 00:04
  #1312
Medlem
Cancer kliniken, Augusti fjorton samt Gulag Arkipilagen. Har läst alla tidigare, men vill ha samtliga Solzhenitsyn böcker. Anser att det är något som bör finnas i en bokhylla, saknar fortfarande en del. hittade dessa på en loppis för en tia styck. Helt klart prisvärda.
Citera
2009-09-12, 00:50
  #1313
Medlem
Papa.Ubus avatar
Kom paket från adlibris idag innehållandes
Thomas Pynchon - Inherent Vice
Don DeLillo - White Noise
Standing In Two Circles (The Collected Work Of Boyd Rice)

Har läst White Noise i svensk översättning, men kände att jag ville läsa den i original. Tänkte dock börja med Inherent Vice, har medvetet låtit bli att läsa recensioner av den, så det blir en total överraskning, gillat stora delar av hans tidigare produktion.
Citera
2009-09-12, 01:43
  #1314
Medlem
Beställde just Olle Thörnvalls "Existensmysteriet: en sammanfattning" på Bokus. Min gamle gymnasielärare i svenska och filosofi så jag vill se vad han kommit fram till.
Citera
2009-09-13, 21:38
  #1315
Medlem
janwindahls avatar
Stephen King - Pestens tid, den oavkortade utgåvan
Saknades i samlingen...

Hasse Alfredsson - En ond man
Därför att "Den enfaldige mördaren" är den bästa svenska film som gjorts.
Citera
2009-09-13, 22:18
  #1316
Medlem
darko.alexanders avatar
Senaste boken jag köpte var 1984 av George Orwell.
Anledning;
Jag tror att samhället är på helt fel spår, det spår, som har George Orwells 1984 scenario som slutstation. Kanske inte under vår livsstid men våra barns.
Citera
2009-09-13, 22:38
  #1317
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darko.alexander
Senaste boken jag köpte var 1984 av George Orwell.
Anledning;
Jag tror att samhället är på helt fel spår, det spår, som har George Orwells 1984 scenario som slutstation. Kanske inte under vår livsstid men våra barns.

Bra bok men tråkigt dock att Orwell blivit helt och hållet synonymt med Försvarets Radioanstalt och IPRED, visst jag förstår hur man resonerar i våra dagar när man väljer att köpa boken men bra att ha i åtanke att enbart för några år sedan (då b.la jag läste boken och såg filmen) så var detta bortom all tänkbar definition.
Citera
2009-09-13, 22:51
  #1318
Medlem
kuryakin79s avatar
"Brave new world" av Aldous Huxley.

Varför? Man ska läsa sina klassiker!
Citera
2009-09-13, 22:55
  #1319
Medlem
darko.alexanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Bra bok men tråkigt dock att Orwell blivit helt och hållet synonymt med Försvarets Radioanstalt och IPRED, visst jag förstår hur man resonerar i våra dagar när man väljer att köpa boken men bra att ha i åtanke att enbart för några år sedan (då b.la jag läste boken och såg filmen) så var detta bortom all tänkbar definition.

Jo förstår vad du menar. Jag syftade inte enbart på dessa lagar dock, finns en hel del som händer utanför Sverige också. Det är verkligen läskigt vart vi är på väg. Förändringar sker ofta inte på en gång, utan långsamt och successivt, vi kanske bara är i början utav något större.
Hope not :]

Sen är jag intresserad av sådana ämnen också, som filmen V for Vendetta exempelvis (har inte sett 1984 filmen, ville läsa boken först).
Citera
2009-09-13, 23:01
  #1320
Medlem
Miss-Lyckads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuryakin79
"Brave new world" av Aldous Huxley.

Varför? Man ska läsa sina klassiker!

En bra sådan också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in