2008-11-12, 00:01
Bannlyst
Bret Easton Ellis - Less Than Zero

Är sådär...
Citera
2008-11-12, 00:01
Medlem
jewdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Karnov
Äcklet - JP Sartre

Har försökt ta mig igenom den boken två gånger utan att lyckas, trots dess korta längd!
Citera
2008-11-12, 12:16
Medlem
köper aldrig böcker

den senaste jag lånad ehem från biblioteket var dock Ernest Hemingway - A farewell to arms för att plugget kräver det. Den verkar oerhört tråkig måste jag säga.
Citera
2008-11-12, 14:44
Medlem
doublejohns avatar
Albert Camus - Främlingen - Har länge velat läsa Camus.
Hjalmar Söderberg - Martin Bircks ungdom - Älskade Doktor Glas och Den allvarsamma leken.
Citera
2008-11-12, 14:49
Bannlyst
Svärdens fält
ISBN-13 978-91-0-011178-6 1 st 39 kr 39 kr

Krigets gudar
ISBN-13 978-91-0-011505-0 1 st 39 kr 39 kr

Du sköna nya värld
ISBN-13 978-91-89538-58-0 1 st 39 kr 39 kr

Rabatt -100 kr

Frakt 0 kr

Summa 17 kr

Conn Iggulden serie "Kejsaren" är najs.
Senast redigerad av TimothyPrice 2008-11-12 kl. 14:54.
Citera
2008-11-12, 18:32
Medlem
Rakiis avatar
Jag köpte Ängeln på sjunde trappsteget idag då jag gillade Magistern av Frank McCourt. Tio kronor på Röda Korsets lilla butik...
Citera
2008-11-12, 18:35
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rae

Är sådär...

Klart en av Ellis bättre böcker, utav de få som han har skrivit dock. Köpte själv och läste boken för några år sedan och har oftast återkommit till den då jag funnit mig redo att ta itu med en stor dos brats, ungdomar på glid i L.A. och kokainpartyn, såväl manshoreri. Finner alltid boken galant, välskriven för att vara skriven av en dåvarande ung Ellis och man finner mycket av det som gjorde hans senare alster så bra redan här.

Filmen rekommenderas varmt också, där en ung Robert Downey jr. spelar Julian i boken.
Citera
2008-11-12, 18:41
Medlem
Tomte99s avatar
Vad tycker ni om Kings ganska så nya Cell? Såg att den fanns på lokala biblioteket så undrar om någon av er kan rekommendera den? eller är det bara skit som jag har fått för mig? Alltså värt att lägga ner tid på den?
Citera
2008-11-12, 18:51
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomte99
Vad tycker ni om Kings ganska så nya Cell? Såg att den fanns på lokala biblioteket så undrar om någon av er kan rekommendera den? eller är det bara skit som jag har fått för mig? Alltså värt att lägga ner tid på den?

Signal har fått ofantligt mycket med skit har jag märkt, då folk tycks finna den som en trist pastisch på Kings vanliga och mer allvarliga böcker. Själv står den i bokhyllan hemma hos mig och jag har läst den två gånger faktiskt, så det säger väl sig självt. Fann den trevlig och spännande, spinner vidare bra på epidemi-temat som finns i Pestens tid, och sedan finns det mycket Bachman-situationer i prosan med just samhällsskildringarna och det moderna samhället på gott och ont. Betydligt bättre än vad hans senare böcker var, även om jag fann Blaze läsvärd, varm och full med hjärta.
Citera
2008-11-12, 19:50
Medlem
Perry Masons avatar
Fick hem lite böcker idag.

Naked Lunch (Är lite intresserad av Burroughs och det känns som en bok jag borde läsa)
Pesten (Tänkte försöka mig på Camus)
The Pickwick Papers (Gillar Dickens, har inte läst denna)
Bröderna Karamazov (Behövs det en motivering?)
The Road (Hört en del gott om denna här på forumet)
The Catcher in the Rye (En typisk bok som man "ska" läsa)
Dracula (Klart man måste läsa Dracula, särskillt då jag har en liten vampyr-fascination)
The Importance of Being Earnest (Gillade The Picture of Dorian Gray så jag ville läsa mera Wilde)
Salome (Samma anledning som ovan)
Citera
2008-11-12, 19:57
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perry Mason
Fick hem lite böcker idag...

Som vanligt, ett bra och varierande inköp utav böcker som du gjort, främst Naked Lunch, The Road och Pesten (även om jag gillar Främlingen betydligt mera) .

Om du gillar Burroughs sen så ska du passa på att läsa Junky, Queer, Exterminator och Cut Up-trilogin.
Citera
2008-11-13, 05:35
Medlem
Khapis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rae

Är sådär...

Inte så konstigt att du tycker att den är "sådär" när allt Bret Easton Ellis skrivit förutom American Psycho är skit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in