Citat:
Ursprungligen postat av Tomte99
Vad tycker ni om Kings ganska så nya Cell? Såg att den fanns på lokala biblioteket så undrar om någon av er kan rekommendera den? eller är det bara skit som jag har fått för mig? Alltså värt att lägga ner tid på den?
Signal har fått ofantligt mycket med skit har jag märkt, då folk tycks finna den som en trist pastisch på Kings vanliga och mer allvarliga böcker. Själv står den i bokhyllan hemma hos mig och jag har läst den två gånger faktiskt, så det säger väl sig självt. Fann den trevlig och spännande, spinner vidare bra på epidemi-temat som finns i Pestens tid, och sedan finns det mycket Bachman-situationer i prosan med just samhällsskildringarna och det moderna samhället på gott och ont. Betydligt bättre än vad hans senare böcker var, även om jag fann
Blaze läsvärd, varm och full med hjärta.