Citat:
Ursprungligen postat av lismer12
Into the wild av Jon Krakauer därför att det är filmatisering på gång och jag vill ha läst boken dessförinnan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Into_the_Wild
Den filmen ser jag också fram emot! Blir nog ingen bok innan dessvärre.
Själv fick jag nyss hem en begagnad pocketutgåva från 1972 av Henri Charrieres "Papillon Revansch!", till min bror i julklapp som nyss läst ut "Räddningens Öar". Någon gång ska väl jag ta mig tid och läsa båda också.
Borde få hem "Syskonplaneten" av Torbjörn Engström imorgon. En bok som jag läste i låg/mellanstadiet och tyckte var enormt bra då. Säkert riktigt fånig nu!
Båda hittade jag på bokborsen.se, visste inte om att den sidan fanns innan.
Och från Bokus:
Alla familjer är psykotiska av Coupland, Douglas - verkar intressant!
Glitterspray och 99 andra klintberg... av Bengt Af Klintberg - Råttan i pizzan var en av mina första böcker som jag dessutom gillade stort
Flykten från Stalins läger av Rawicz, Slavomir - Alltid kul med krig, fängelse & flykt, har fått mersmak efter Anne Applebaums "Gulag"
När änglar dör av Roman, Andreas - tips från satan-tråden här på FB, verkar annorlunda...
Edit: stavfel...