2009-08-23, 14:05
Medlem
Nekromantikerns flykt.
Varför? Svärdens väktare är dom bästa fantasyböckerna som skrivits.
Citera
2009-08-23, 14:34
Medlem
Krellyans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Beställde just Mannen som förväxlade sin hustru med en hatt (Oliver Sacks), The Raven och Spirits Of The Dead (Edgar Allen Poe). Ska ta itu med The Complete Enderby (Anthony Burgess) som jag fick idag, när jag lägger mig sen

Jävla CDON! Fick bara cd-skivan jag beställde med, medan böckerna blev restnoterade
Citera
2009-08-23, 20:09
Medlem
Harry_Hallers avatar
Fyndade på Adlibris:

Conrad - Heart of Darkness. 19kr
Tichy - Sex liter luft. 24kr.
Bergkvist - Försvinnanden. 115kr.
Gyllensten - Barnabok. 19kr (inbunden).
Eriksson - Jag smetade av mig på tapeten, den ljusa soffan och dig. 19kr (inbunden).
Citera
2009-08-24, 18:51
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krellyan
Jävla CDON! Fick bara cd-skivan jag beställde med, medan böckerna blev restnoterade
Gå till något antikvariat istället. Det blir både snabbare, billigare och roligare. Orka krångla med internet!

Var på röda korset idag. Hittade:

Vredens Druvor - John Steinbeck (tvådelad utgåva utan några fula bilder på framsidan) för 10:-
Har redamn läst den, men ägde den aldrig. Någon gång kommer man säkert läsa den igen, och även om man inte gör det så är tio kronor ingen summa att gråta över.

Världen utan Nåd - Sven Stolpe. 5:- (snygg, halvsliten utgåva)

Egentligen kom jag för att lämna av lite andra böcker och köpa 40 svenska författare - Sven Stolpe, men den var såld.
Citera
2009-08-28, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAE
Comedia infantil av Mankell

Hoppas den är bra. Den köptes då jag tyckte den verkade vara intressant.

Märkte när jag började läsa boken att: Det här är ju en barnbok! Hade jag inte en aning om. Så den hamnade direk i soptunnan.
Var väldigt dålig kvalitet och jag blev lite överraskad...
Citera
2009-08-28, 23:36
Medlem
Statsrättens grunder
Om vi bortser från kurslitteratur så var det Into the wild orkade inte vänta på Eiger Dreams.
Citera
2009-08-28, 23:45
Medlem
dannywtfs avatar
Joe Hill - En hjärtformad ask.

Har läst en novellsamling av honom och han är rätt okej. Köpte boken delvis på namnet men mest för premissen. Gillar verkligen storyn. Ska börja läsa imorrn. Orkar inte idag..
Citera
2009-08-29, 00:25
Medlem
Coesars avatar
The Thousand Hour Day av W.S. Kuniczak, handlar om de första dagarna av andra världskriget i Polen. Tjock lunta och Kuniczak är en bra karaktärsskildrare, men egentligen köpte jag mest boken för ett stiligt, rött omslag med en silverörn på framsidan. Det är alldeles för tunnsått med böcker som faktiskt ser bra ut.
Citera
2009-08-29, 08:05
Medlem
Molin, Pelle; Ådalens poesi. Efterlämnade skrifter. 1897.
Molin, Pelle; Från Ådal och Norrlandskust. 1916.
Molin, Pelle; Brev, dagboksblad och varia i Sollefteå stadsbibliotek. 1966.

De fick det lov att bli nu senast!
Citera
2009-08-30, 16:26
Medlem
jazzgossens avatar
Det mörka tornet 2-5, eftersom jag hade hört mycket gott om dem och var nöjd med 1an.
Citera
2009-09-03, 17:50
Medlem
saftad_burks avatar
Resan bortom de tre haven - Afanasij Nikitin.

Har kollat på den varje gång jag gått förbi den hyllan, och nu blev det fan av! En ungefär 550 år gammal reseskildring från av rysk handelsman. Pirater, elefantarméer, osv. Ska bli riktigt nice!

Ska köpa Historier från träskmarkerna någon gång framöver.

Gamla böcker är fina grejer!
Citera
2009-09-03, 18:00
Medlem
gazaskums avatar
Mina nyaste böcker.

Jag köpte två böcker av samma förfatare, "The plague dogs" och Watership down. Tycker båda är riktigt bra och är värda att läsas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in