Lars Gustafsson - Århundraden och minuter.
49:-
Har velat läsa hans poesi ett tag nu. En tvärsnitt av hans samlade produktion känns som ett vettigt sätt att börja. Här näst blir det Om begagnandet av elden, som förhoppningsvis sjunker lite i pris tills dess.
Citat:
Ursprungligen postat av Atkals
George Orwell - Homage to catalonia, ger lite distans till 1984..
Mycket bra! Läste den på svenska för något halvår sedan och tyckte betydligt bättre om den än 1984. Ett väldigt intressant dokument, mycket för hur tydligt det blir att kommunismen genom tiderna sluppit rätt(/väldigt) billigt undan från sina snedsteg, i jämförelse med ex. fascism och nationalsocialism.