Köpte Joyce Carol Oates Dagbok 1973-1982 idag. Ska bli mycket intressant.
Rakii: Väntar också på Under the dome med en nästintill barnslig förtjusning krypande under huden. Avslutade Duma Key för inte alls längesedan och den var riktigt bra

Jag får en känsla av att (utan att avslöja för mycket) en viss pirattrilogi på film har lurkat omkring i herr Kings bakhuvud en tid innan han satte sig för att skriva just den här romanen. Finns också en del uppenbara beröringspunkter med hans egna upplevelser (olyckan och rehab efter olyckan etc) som skiner igenom, vilket enligt mig endast förhöjer läsupplevelsen. Mycket nöje!