Citat:
Ursprungligen postat av
Tystnad
Såå jävla illa alltså!! Tragisk Så varken personal liggare, kassalagen eller korthandel har minskat fifflandet.....
En bekant en bra bit uppe i landet fick tips om köpa nya fina bildäck billigt ( sportbil ) av någon däckfirma, blatte ägd, han körde ner och blattarna bytte på plats, han sa det var kolsvarta pengar...
Någon som minns det klassiska Rapport inslaget för en 10-15 år sedan, dom intervjade en nyanländ Arab kvinna, som sa ungerfär så här "att det är fantastisk i Malmö, man känner sig precis som Hemma, som en stad i mellanöstern"
inslaget Försvann rätt snabbt ur senare sändningen....
Just ja, däckfirmor och även taxibolagen glömde jag också bort

Och frisörer och cykelaffärer och internetkafé och fan och hans moster!
Gällande kassalagen osv så vet jag faktiskt inte hur det har slagit. Tror mest det har flyttat fifflet i kedjan och även om de är ute efter svarta pengar, så är kriminella mästare på att förvalta rent kapital.
Brukar alltid svära när någon säger att jobb är vägen ut ur utanförskap, vad de kan åstadkomma med 20k rent är magi!
Inget jag hittar just nu men är tämligen säker på att jag sett artiklar gällande skattefusk i Malmö som nämnt nio nollor.
Edit: "Sydsvenskans granskning av den svarta ekonomin 2011 visade att skattebortfallet i Malmö kan uppgå till 5,7 miljarder varje år, varav hälften rör svartarbete. Enligt tjänstemännen på utredningssektionen är problemet lika utbrett i andra delar av Skåne."
https://www.sydsvenskan.se/2014-04-06/atta-av-tio-butiker-i-malmo-fastnar-i-skattejakt
Huvudartikeln verkar vara borta.