2018-08-08, 05:51
Medlem
beardbraids avatar
Jag bodde ett halvår i Rosengård. Visserligen fick man bli lite barsk ett par gånger när folk misstog en för "svenne" eftersom jag är blond, men det var snabbt utrett. Jag saknar Malmö, den billiga maten, vissa människor och känslan av att slippa Sverige, om än bara i smyg.
Citera
2018-08-08, 06:07
Medlem
beardbraids avatar
Jag bodde ett halvår i Rosengård. Visserligen fick man bli lite barsk ett par gånger när folk misstog en för "svenne" eftersom jag är blond, men det var snabbt utrett. Jag saknar Malmö, den billiga maten, vissa människor och känslan av att slippa Sverige, om än bara i smyg.
Citera
2018-08-08, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
Mycket bra att ni flyttar. Att ha svenska barn tillsammans med araber väcker såna kräkreflexer.

Lycka till med allt. Svenska lugna barn skall alltid umgås med andra lugna svenska barn.

Förresten var det svårt att få med frugan/sambon på det tåget?

Nej det var ingen debatt om det. Vi är båda trötta på det. Vi lever på absolut minimum för att spara ihop till ett hus.
Citera
2018-08-08, 08:55
Medlem
realmuadibs avatar
Det finns flera miljarder till att locka och fösa in, Sverige finns knappt längre, snart är alla orter övertagna.
Liksom kul åka uppleva kulturen/historia/semestra/sightseeing i t.ex Italien så är 97% där immigrerade Sydamerikaner.
Det handlar inte om hudfärg, jag bor hellre i Sverige när det inte är 80% österrikare här.
Senast redigerad av realmuadib 2018-08-08 kl. 08:58.
Citera
2018-08-08, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Var en sväng i Österlen nyligen. Vi bodde där i 2 veckor och upplevde fina stränder och människor. Var en dag förbi Trelleborg för att sedan ta beslutet att äta i Malmö med mina barn.

Jag har inte varit i Malmö på 15 år minst, men det jag möttes av var helt sjukt, vad fan har hänt?
Det var som att åka in i Bagdad, helt nersprayade gator och torg, butiker med arabtext varje meter. Jag ville/vågade fan inte gå ur bilen med mina superblonda barn. Jag åkte ur skiten illa kvickt och åt på vägen till Ystad istället.

Vad fan har hänt? man brukar höra om Malmö visst, men när man ser det med sina egna ögon. O herre jävlar.

Kan man med gott samvete byta ut en hel befolkning med en utländsk sådan i en av Sveriges största städer? För inte i en enda bil eller på gatan såg jag en svensk. Snacka om att man var i minoritet.

Och de som påstår att människorna jag såg här är svenskar måste fan vara efterblivna.

Det är som 500 000 svenskar skulle forcera sig in i Afghanistans/Irak/Israel/Palestina för att sedan ta över deras största städer. Undrar om de skulle välkomna oss.

Det beror ju på var du var... men mellan Möllan och Folkparken har alla butiker haft arabtext sedan 20 år i alla fall.

I andra delar av staden är det ju inte så.

Men visst har mellanöstern satt sin prägel på Malmö.

Flyttade 2012 så jag antar att Syrienflyktingarna har vridir det ett varv till kanske
Citera
2018-08-08, 10:35
Medlem
ZyClaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Du tror inte de fått till en bra hämndbalans nu efter senaste vågen då? Varit rätt lite mord sen dess.

Mycket möjligt, men hur länge står sig den balansen...? De brukar inte hålla mer än i bästa fall ~2-3 månader åt gången innan nästa våg inleds.
Citera
2018-08-08, 14:47
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TraXzman
Skulle vara intressant ifall ett övertaganade har gynnat staden i mer intäkter eller företaget isig relativt vilka företag som stod där innan men flyttade på sig eller la ner

Jag skulle nog snarare vilja säga att detta är en stor bidragande orsak till Malmös förfall, främst i form av penningtvätt och skattefiffel. Det började väl sprida sig ordentligt efter 2000 någon gång och då i form utav restauranger/kebaberior, valutakontor, guldaffärer, resebolag och kiosker. Idag har kriminaliteten tagit sig in i alla dess områden på ett eller annat sätt, Gymgrossisten och fastighetsbolag är inga undantag.

Läser du om bombdåd i Malmö så är detta ganska ofta riktat mot just dessa saker, bara att googla "bomb i Malmö" och första länken är just mot en affär, en affär som i sin tur tidigare till och med blivit kapad utav kriminella.
Citera
2018-08-08, 15:03
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Var en sväng i Österlen nyligen. Vi bodde där i 2 veckor och upplevde fina stränder och människor. Var en dag förbi Trelleborg för att sedan ta beslutet att äta i Malmö med mina barn.

Jag har inte varit i Malmö på 15 år minst, men det jag möttes av var helt sjukt, vad fan har hänt?
Det var som att åka in i Bagdad, helt nersprayade gator och torg, butiker med arabtext varje meter. Jag ville/vågade fan inte gå ur bilen med mina superblonda barn. Jag åkte ur skiten illa kvickt och åt på vägen till Ystad istället.

Vad fan har hänt? man brukar höra om Malmö visst, men när man ser det med sina egna ögon. O herre jävlar.

Kan man med gott samvete byta ut en hel befolkning med en utländsk sådan i en av Sveriges största städer? För inte i en enda bil eller på gatan såg jag en svensk. Snacka om att man var i minoritet.

Och de som påstår att människorna jag såg här är svenskar måste fan vara efterblivna.

Det är som 500 000 svenskar skulle forcera sig in i Afghanistans/Irak/Israel/Palestina för att sedan ta över deras största städer. Undrar om de skulle välkomna oss.

Det är till att ha upplevt verkligheten! Välkommen! Eller inte...
Citera
2018-08-08, 16:37
Medlem
ratanax2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermarioxxx
Malmö är inte så farligt som folk vill få det att låta som. Visst, det finns dåliga områden där jag aldrig skulle vilja bo eller röra mig i men säg en stad där det inte existerar med samma befolkningsmängd och storlek som Malmö?
Malmö är en jättefin stad med många parker och närhet till vatten och ett centrum fullt av bra butiker, restauranger och caféer.
Givetvis finns det finare områden där majoriteten som bor där är svenskar. Det har väl mer eller mindre blivit lite av ett gated community där invandrare med låg inkomst aldrig kommer kunna flytta in då ekonomin helt enkelt inte räcker till.
Med handen på hjärtat kan jag också hålla med om att jag tycker det förfärligt att se vissa människor inte ta sitt ansvar och vilja hjälpa till och bidra i det här landet. Istället utnyttjar man systemet, behöver inte lyfta ett finger och kan lägga hela dagarna på att umgås med sina barn.
Segregationen kommer bara att öka för det är ingen normal som vill blanda sig med dessa människor.
Tyvärr så håller inte resten av Sverige med dig alls.
Citera
2018-08-08, 16:48
Medlem
ratanax2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Simrishamn har många ensamkommande

Helt riktigt inte en enda pizza eller bar oxå för den delen som drivs av svenskar i hela Österlen, Simrishamn kan man roa sig med 85 kroner för en sketna 50 cl öl och i ystad var vi två svenskar o resten blattar på nattklubben, småbyarna runt om och speciellt Borrby är idag fullständig nerlusat med blattar medans Svensken visslar och låtsas som det ösregnar.
Citera
2018-08-08, 16:59
Medlem
auToExeCs avatar
Bor själv i Malmö och nyss fått vårt första barn. Planerar på att flygga nu för Malmö är förlorat sen många år och då bor vi ändå på fina område.
Citera
2018-08-08, 18:04
Medlem
fskers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Jag låg på Ribban och iakttog följande;
En släkt bestående av 5 hucklekärringar och 5 män med ett antal barn intog platsen bredvid.
Det var över 30 grader varmt.
Männen fick snabbt av sig tröjorna och sprang ner i det svalkande vattnet.
När männen kom tillbaka så ställde sig två av dem och bevakade när döttrarna (10-13 år) fullt påklädda fick gå ner i vattnet för att svalka sig.
Synen gjorde mig och många andra illa berörda.
Ska barn i Sverige behöva utsättas för religiös extremism år 2018?
Var finns feminister och BRIS när de behövs som mest?
Detta hör inte hemma i Sverige.

De sitter och försöker förklara för alla vita män hur mycket de hatar dem för att på så sätt få bort allt hat I världen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in