2018-08-09, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Om jag var lärare i Malmö och tog hand om barnen på det sätt du skrev, hur många dagar tror du det hade tagit förrän alla muslimska fäder till dessa barn står och bankar på min dörr där hemma?
Det kallas hemfridsbrott och är ett brott med fängelse i straffskalan. Om pappis knuffar till dig på förstubron så har han även gjort sig skyldig till misshandel. Eftersom det är i hemmet kan du dessutom freda dig med skjutvapen om han blir verkligt hotfull (ett av de sällsynta fall som finns) utan vidare påföljd.

Det finns fortfarande lagar i riket. Det gäller bara att vara medveten om det, och jobba på rätt sida lagen.

(och ja, din fittrektor till chef lär ge dig sparken om du syr in en förälder... men mtp lärarbristen är det nog inget jätteproblem)
Citera
2018-08-09, 16:04
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Det kallas hemfridsbrott och är ett brott med fängelse i straffskalan. Om pappis knuffar till dig på förstubron så har han även gjort sig skyldig till misshandel. Eftersom det är i hemmet kan du dessutom freda dig med skjutvapen om han blir verkligt hotfull (ett av de sällsynta fall som finns) utan vidare påföljd.

Det finns fortfarande lagar i riket. Det gäller bara att vara medveten om det, och jobba på rätt sida lagen.

(och ja, din fittrektor till chef lär ge dig sparken om du syr in en förälder... men mtp lärarbristen är det nog inget jätteproblem)

Afan, det finns lagar i riket? Men dåså, bara att säga detta till varenda brottsling i Malmö så löser sig allt.
För att vara helt ärlig, de skiter fullständigt i detta och hotar gärna, i vissa fall även misshandlar läraren för att markera. Jag har själv som f.d elev i Malmö bevittnat 3 stycken lärarmisshandlar. På en utav skolorna hade till och med lärarna en egen korridor som var larmad, med hänvisning till deras säkerhet. Detta var slutet på 90-talet och vi vet alla att det knappast blivit bättre med åren.

Och visst, man kan tvåla dit jäveln men ganska många malmöiter känner till hämndkulturen i staden och en förnuftig människa håller sig borta från denna.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2018-08-09 kl. 16:08.
Citera
2018-08-09, 16:08
Medlem
Citat:
Afan, det finns lagar i riket? Men dåså, bara att säga detta till varenda brottsling i Malmö så löser sig allt.
För att vara helt ärlig, de skiter fullständigt i detta och hotar gärna, i vissa fall även misshandlar läraren för att markera. Jag har själv som f.d elev i Malmö bevittnat 3 stycken lärarmisshandlar.
Jo, jag fattar också att det finns en verklighet att ta hänsyn till. Men det du beskriver visar också var problemen ligger. För det första att brotten inte anmäls. För det andra att de inte utreds. Och slutligen att det inte leder till någon påföljd.

För att ta ditt exempel: vad hände med eleverna som misshandlade lärare? (eller var det föräldrar?). Om de öht satte sin fot i skolan igen så förtjänar ju rektorn ett stjärtbad i varm tjära.
Citera
2018-08-09, 16:26
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Jo, jag fattar också att det finns en verklighet att ta hänsyn till. Men det du beskriver visar också var problemen ligger. För det första att brotten inte anmäls. För det andra att de inte utreds. Och slutligen att det inte leder till någon påföljd.

För att ta ditt exempel: vad hände med eleverna som misshandlade lärare? (eller var det föräldrar?). Om de öht satte sin fot i skolan igen så förtjänar ju rektorn ett stjärtbad i varm tjära.

Det var bägge delarna och påföljd vet jag inte så mycket om, inget jag lagt på minne och vet inte ens ur mycket man egentligen fick veta där och då heller. Gick däremot på Johannes/Östra när den ökända vikariemisshandeln ägde rum, dock inget jag såg.

Men den händelsen kan användas som exempel lite på miljön i Malmös klassrum. Annars kan man googla Johannesskolan i Malmö och se vad som dyker upp. Den "aktuella" händelsen som dyker upp funkar också och visar tydligt på hur det funkar (https://samnytt.se/rektor-i-malmo-forbjod-anstallda-att-beratta-for-media-om-muslimska-sexovergrepp-mot-elever/)

Hade inte ansvariga levt med rädsla och istället kunnat arbeta rakt och enkelt hade något som detta såklart aldrig gått så långt men, kaos skapar kaos som vi säger här nere. Man har helt enkelt igenom våld tagit kontrollen. Redan "på min tid" var det vi elever som bestämde i klassrummet, om vi ville så var lektionen över inom fem minuter. Punkt slut och inget att diskutera.

Känner du inte till Malmö så är detta då en skola som ligger väldigt centralt.

I slutändan så är det ett kulturellt problem, inte nödvändigtvis arabiskt/islamskt whatever utan baserat på hur vi malmöiter ska bete oss. Zlatan är ett bra exempel egentligen, tänk vem han hade varit utan framgång... Sedan håller jag såklart med om vad man bör göra, det är dock inte så enkelt. Du kan skicka in gangstern i hålan men han blir ersatt i samma stund liksom och i värsta fall så förvärras till och med situationen utav det hela. En kraftig återvandring kan väl funka men då får man först ta sig förbi syndikalisterna på Möllan antar jag och detta lär inte sluta på något annat sätt än krig.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2018-08-09 kl. 16:39.
Citera
2018-08-09, 17:00
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sampanl
Behöver ju inte hamna på lärarna. Kanske borde skapa en värderingspolis, en timme gruppsamtal i veckan av poliser. Man kan se det som förebyggande av organiserad brottslighet, hedersbrott osv.

Man får bara hoppas att invandrare inte kommer på idén att ha gruppsamtal en timme i veckan med svenskar om det goda med hederskultur. Ironi.
Citera
2018-08-09, 23:39
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Då får vi hoppas att Centerpartiet inte kommer till tals (Vissa tror ju att Lööf blir statsminister)

https://www.centerpartiet.se/var-politik/vara-ideer/migration-och-integration

Centerpartiet strävar efter öppna gränser, fri rörlighet samt en generös och human flykting- och invandringspolitik. För ett parti som bygger sina värderingar på alla människors lika rätt och värde finns inget annat logiskt ställningstagande än att verka för en värld där människor kan röra sig fritt över gränserna. Den ömsesidiga fria rörligheten inom EU bör utvidgas så att den omfattar hela världen. Endast så skapar vi förutsättningar för en mer jämlik värld där människor möts, utbyter erfarenheter, gör affärer och skapar förståelse för varandra. En värld där det är lika naturligt att flytta mellan nationer som inom nationen.

Hela 7-Klövern sysslar med politik för pengarnas och karriäravancemangens skull.
De levererar knappt vad som är nödvändigt för att ett samhälle skall fungera.

Hela infrastrukturen häller på att rämna och den enda lösningen de tycks ha är att säga att allt beror på resurser som om det skulle lösa alla problem !
Citera
2018-08-10, 00:23
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Jag skulle nog snarare vilja säga att detta är en stor bidragande orsak till Malmös förfall, främst i form av penningtvätt och skattefiffel. Det började väl sprida sig ordentligt efter 2000 någon gång och då i form utav restauranger/kebaberior, valutakontor, guldaffärer, resebolag och kiosker. Idag har kriminaliteten tagit sig in i alla dess områden på ett eller annat sätt, Gymgrossisten och fastighetsbolag är inga undantag.

Läser du om bombdåd i Malmö så är detta ganska ofta riktat mot just dessa saker, bara att googla "bomb i Malmö" och första länken är just mot en affär, en affär som i sin tur tidigare till och med blivit kapad utav kriminella.

hhehe ok underförstått :
Är inte ett skvatt häpen för det förutsätter man att det alldrig varit lukrativt för varken allehanda kundkretsar eller kommunen / staten.. Då var det utrett att låssasjobb är lika dåligt som att bli anställd av en invandrare i centrala malmö. check - done.. ja vad blir nästa typ av 100% jobb-subventionerings namn fast samma sak utan nån skatteintäkt?
Citera
2018-08-10, 00:31
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Importerad "mat", låsa upp stulna moblier butiker, "restauranger" , smuggelcigaretter, vattenpipor, frisörer 80kr klippningar,

Alla typer av verksamheter där man kan undvika skatt, lura folk och sälja hälsofarliga produkter.

Ja det blir rolig spridning på det i framtiden då... / lika med noll välfärdsdel i skatte intäkt men visst kan man som individ hare bra ställt ändå om man drar in pengar kriminellt men man kan ju ändå betala skatt för åtminstone en reggad verksamhet.. går att förena båda världarna. Bara för att man tjänar pengar på kriminell väg innebär det inte att man inte kan betala F-skatt eller A-skatt för sin reggade firma, företag osv där vita pengar förenas med svarta men det kanske alldrig görs?
Citera
2018-08-10, 00:34
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Går inte Malmö-Stad på minus ? hursomhelst, det går väl bättre för ett kebab hak idag än vad det gör för ett litet konditori till exempel.

Malmö har ju lånat av alla län och kommuner miljarder kronor.. Malmö är socialbidrags meckat i sverige fast dom pratar typ danska där kan det bero pga av troligen för hög invandring må tro??

Finns nog mycket skriverier om det
Citera
2018-08-10, 00:43
Medlem
Flytt-lasses avatar
Ja ha ha vad har hänt?
Det har gått över styr.... Samma som södertälje var en jävligt fin stad början på 70 talet, men sen hände någonting......
Var alltid mysigt när man va liten och skulle slussa ut från mälaren, nu skulle jag aldrig stanna till där.
Va 30 år sen jag va i malmö, och skulle aldrig i helvete få för mig och åka dit igen. (det va oxå en fin stad)!
Zoo kan va kul ibland men inte varje dag.
🇸🇪
Citera
2018-08-10, 08:31
Bannlyst
Frågan är "vad hände med svenskarna?". Deras mentalitet förvandlades på 1970-talet att bli självskadande. Till slut är hela Sverige som Malmö. Muslimskt, fattigt, otrevligt, farligt.
Citera
2018-08-10, 13:12
Medlem
Citat:
Kan man med gott samvete byta ut en hel befolkning med en utländsk sådan i en av Sveriges största städer? För inte i en enda bil eller på gatan såg jag en svensk. Snacka om att man var i minoritet.

Googla på ordet "skuldkultur" och du får fram orsaken till att detta hänt och inte går att hejda. Svenska i allmänhet känner sig medskyldiga till allt ont i världen. Medskyldiga till alla fattigdom, medskyldiga till kriget i Syrien, medskyldiga till det historiska förtrycket i kolonierna, medskyldiga till att barn far illa i länder långt borta osv. Ordet "medskyldiga" är för svagt i meningen innan, vi känner oss mer "skyldiga".

Så svenskar i allmänhet gör allt för att försöka gottgöra våra synder, betala vår "skuld". Detta helt ologiska beteende tillsammans med politiskt förfall, rädsla för twitterstormar, förljugen journalistik, polarisering, att hat blivit ett mode, att svenskar glömt bort vad yttrandefrihet och demokrati betyder, gör att det faktiskt är helt kört. Det finns ingen återvändo.

Citat:
Det är som 500 000 svenskar skulle forcera sig in i Afghanistans/Irak/Israel/Palestina för att sedan ta över deras största städer. Undrar om de skulle välkomna oss.

Den analogin fungerar inte eftersom vi har en skuldkultur och de en skamkultur. Deras fokus är sin familj eller sin klan. Och att ta emot en massa svenskar som är på flykt gör det sämre för dem själva, sin familj och sin klan och därför uteslutet. De känner ingen "skuld" för det som då skulle ha hänt oss svenskar, och följdenligt så är de inte intresserade av att hjälpa på samma sätt som vi.

Detta är naturligtvis en förenkling, tex så tar ju grannländer till länder i krig ofta emot massor av flyktingar. Men sedan jag blev uppmärksammad på ordet "skuldkultur" så faller bitarna på plats, jag förstår bättre svenskars beteende. Och jag vet jag själv också bär på en skuldkultur, bara att jag också kan se vissa saker logiskt och i ett större perspektiv än många av de jag känner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in