2018-08-10, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Frågan är "vad hände med svenskarna?". Deras mentalitet förvandlades på 1970-talet att bli självskadande. Till slut är hela Sverige som Malmö. Muslimskt, fattigt, otrevligt, farligt.
Ja man undrar vad Centern (Shia) har för politiska förslag för att få Svenskarna att vilja bo kvar?
Citera
2018-08-10, 15:58
Medlem
TheRestrainers avatar
TS har mest troligt aldrig varit i Malmö tidigare i sitt liv. Malmö har alltid haft många invandrare även för 15 år sedan. Även övriga Skåne har många invandrare.
Citera
2018-08-10, 16:00
Medlem
TheRestrainers avatar
Malmö är staden som knarkande rasister på Flashback älskar att hata eftersom där bor många invandrare. Man vill skylla hela sitt misslyckade liv på invandrare. Man vill att det ska gå dåligt för staden för då får man ännu en anledning att hata invandrare.
Citera
2018-08-10, 17:18
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRestrainer
Malmö är staden som knarkande rasister på Flashback älskar att hata eftersom där bor många invandrare. Man vill skylla hela sitt misslyckade liv på invandrare. Man vill att det ska gå dåligt för staden för då får man ännu en anledning att hata invandrare.
Det här hatet du talar om, var, i din värld, kommer det ifrån? För så som du skriver verkar det som att det finns onda människor (rasister) vars livsuppgift är att hata invandrare.

Jag har varit i Malmö och jag har öppnat en tidning och för mig är det helt uppenbart att invandring (eller kanske snarare bristande assimilering), håller på att totalt rasera staden.
Citera
2018-08-10, 17:23
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Är du sann? Var befann du dig, inte i centrala delarna av Malmö i vart fall.

Det har hänt massor med Malmö de senaste 10-20 åren. Stora delar av staden har gått från ruffiga otrygga industriområden till genomtänkta bostads- och affärskomplex med restauranger som ploppat upp som svampar.

Titta bara på prisutvecklingen på bostäder i Malmö. Priserna har gått upp mer än i tex Lund. Malmö är en sprakande stad med framtidstro i en av norra Europas starkaste storstadsregioner. Därmed inte sagt att de inte har utmaningar, tex gängkriminalitet och hög arbetslöshet och socialt utanförskap.
Citera
2018-08-10, 23:48
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Jag skulle nog snarare vilja säga att detta är en stor bidragande orsak till Malmös förfall, främst i form av penningtvätt och skattefiffel. Det började väl sprida sig ordentligt efter 2000 någon gång och då i form utav restauranger/kebaberior, valutakontor, guldaffärer, resebolag och kiosker. Idag har kriminaliteten tagit sig in i alla dess områden på ett eller annat sätt, Gymgrossisten och fastighetsbolag är inga undantag.

Läser du om bombdåd i Malmö så är detta ganska ofta riktat mot just dessa saker, bara att googla "bomb i Malmö" och första länken är just mot en affär, en affär som i sin tur tidigare till och med blivit kapad utav kriminella.

Såå jävla illa alltså!! Tragisk Så varken personal liggare, kassalagen eller korthandel har minskat fifflandet.....

En bekant en bra bit uppe i landet fick tips om köpa nya fina bildäck billigt ( sportbil ) av någon däckfirma, blatte ägd, han körde ner och blattarna bytte på plats, han sa det var kolsvarta pengar...

Någon som minns det klassiska Rapport inslaget för en 10-15 år sedan, dom intervjade en nyanländ Arab kvinna, som sa ungerfär så här "att det är fantastisk i Malmö, man känner sig precis som Hemma, som en stad i mellanöstern"

inslaget Försvann rätt snabbt ur senare sändningen....
Citera
2018-08-11, 19:05
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Malmö har alltid varit ett stark Sosse fäste och har i princip alltid varit Sosse styrt. Resten kan ni räkna ut själv......
Citera
2018-08-11, 23:33
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tystnad
Såå jävla illa alltså!! Tragisk Så varken personal liggare, kassalagen eller korthandel har minskat fifflandet.....

En bekant en bra bit uppe i landet fick tips om köpa nya fina bildäck billigt ( sportbil ) av någon däckfirma, blatte ägd, han körde ner och blattarna bytte på plats, han sa det var kolsvarta pengar...

Någon som minns det klassiska Rapport inslaget för en 10-15 år sedan, dom intervjade en nyanländ Arab kvinna, som sa ungerfär så här "att det är fantastisk i Malmö, man känner sig precis som Hemma, som en stad i mellanöstern"

inslaget Försvann rätt snabbt ur senare sändningen....

Just ja, däckfirmor och även taxibolagen glömde jag också bort Och frisörer och cykelaffärer och internetkafé och fan och hans moster!

Gällande kassalagen osv så vet jag faktiskt inte hur det har slagit. Tror mest det har flyttat fifflet i kedjan och även om de är ute efter svarta pengar, så är kriminella mästare på att förvalta rent kapital.
Brukar alltid svära när någon säger att jobb är vägen ut ur utanförskap, vad de kan åstadkomma med 20k rent är magi!

Inget jag hittar just nu men är tämligen säker på att jag sett artiklar gällande skattefusk i Malmö som nämnt nio nollor.
Edit: "Sydsvenskans granskning av den svarta ekonomin 2011 visade att skattebortfallet i Malmö kan uppgå till 5,7 miljarder varje år, varav hälften rör svartarbete. Enligt tjänstemännen på utredningssektionen är problemet lika utbrett i andra delar av Skåne."

https://www.sydsvenskan.se/2014-04-06/atta-av-tio-butiker-i-malmo-fastnar-i-skattejakt
Huvudartikeln verkar vara borta.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2018-08-11 kl. 23:49.
Citera
2018-08-12, 07:15
Medlem
Ska man ta reda på vad som hänt med Malmö tycker jag man ska befinna sig vid Student gatan Hansa under kvällar nu när det är Festival.
Citera
2018-08-12, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRestrainer
Bravo. Jag har varit i Malmö flera gånger. Jag trivdes bra. Staden är vacker, människorna trevliga. Som sagt. Ni flashbackare som inte trivs där: om ni minskar lite på dopningen eller bruket av cannabis så kan ni trivas också i Malmö.
Citera
2018-08-16, 13:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Ska man ta reda på vad som hänt med Malmö tycker jag man ska befinna sig vid Student gatan Hansa under kvällar nu när det är Festival.

förklara utförligt för oss som bor lååångt därifrån
Citera
2018-08-16, 13:58
Medlem
Det är invandrare och svenskar med olika sorters problem som bor kvar i Malmö.
Alla andra normala människor har flyttat ut till kranskommunerna och resten av Skåne.
Titta på statistik på hur högt SD låg i de olika kommunerna i Skåne så ser du ett fint mönster .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in