2018-08-16, 21:44
Medlem
Barn misstänkta för rånförsök

Enligt uppgifter från polisen utsattes en biljettförsäljare på Malmöfestivalen för ett rånförsök under onsdagskvällen.

– Tre pojkar, två på 14 år och en på 13 år, har uppvisat ett pistolliknande föremål. De lyckades dock inte få tag i något, berättar Nils Norling, presstalesperson i polisområde Malmö.
24 malmö
Senast redigerad av ascheberg 2018-08-16 kl. 21:50.
Citera
2018-08-16, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victortich
förklara utförligt för oss som bor lååångt därifrån

Det är den största på och avstignings (buss)platsen för muslimer i Malmö under festivalen Ett stort lemmeltåg skådasdär in på småtimmarna.
Citera
2018-08-16, 21:52
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simme1988
Jag har bott och jobbat många år i Malmö. Valde att flytta till Österlen med anledning av situationen med invandringen, våldet och alla jävla sandaler. Jag min uppfattning av Österlen är bra och här bakas pizzorna av svenskar. Så vitt som det kan bli. Med mjölkkor, blånda barn och svennefamiljer. Lätt att få bostad och jobb. Önskar så innerligt att resten av landet såg ut så.

Vänta du snart kommer araberna få upp ögonen för Österlen. Inom 20 år är Österlen körd.
Citera
2018-08-16, 23:12
Medlem
BAB7s avatar
Mycket kritik här i tråden, och visst är en viss kritik helt klart befogad, ingen stad är perfekt och Malmö har en del problem med kriminalitet och stora sociala klyftor osv.
Lite skitigt, skräpigt och nedgånget är det också på sina håll i staden, men sånt hör ju storstaden till!

Man ska dock inte glömma alla de positiva sakerna.
1. Det geografiska läget är helt perfekt, Malmö ligger bilvägen 2½ timme till Tyskland, och 15 minuter till Danmark.

2. Klimatet är mycket milt, vintern är kort och består mest av regn och plusgrader.
Snö lyser med sin frånvaro, förutom kanske under 5 eller 6 dagar då de kan bli lite vitt på gatorna, sen smälter det lika fort bort igen.

3. Malmö är en kuststad, det fantastiska havet ligger alltid utanför dörren, det ger inte bara ett milt klimat och frisk luft, utan ger också möjlighet till sol och bad under sommaren.
Vattentemperaturen är ofta hög nog att kunna bada långt ut i september.

4. Malmö är en billig, avslappnad och okomplicerad stad att ha och göra med, det är billigt att äta ute på snabbmatsrestauranger som typ pizzerior och kebeb-restauranger, det finns ett stort utbud av god och interessant orientalisk mat och öppettiderna är långa om man skulle vara ute sent på kvällskvisten.
Och för mig som dagligen kör väldigt mycket bil är det skönt att parkeringsavgifterna generellt är ganska billiga och att många parkeringsplatser i staden är gratis, även under dagtid.
Dessutom har man inga trängselskatter eller annan skit som de har tex i Göteborg och Stockholm.
Avslappnat folk i allmänhet som sköter sitt och skiter i andra ger också en behaglig och avslappnad känsla i staden.
Senast redigerad av BAB7 2018-08-16 kl. 23:15.
Citera
2018-08-17, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Mycket kritik här i tråden, och visst är en viss kritik helt klart befogad, ingen stad är perfekt och Malmö har en del problem med kriminalitet och stora sociala klyftor osv.
Lite skitigt, skräpigt och nedgånget är det också på sina håll i staden, men sånt hör ju storstaden till!

1. Det geografiska läget är helt perfekt, Malmö ligger bilvägen 2½ timme till Tyskland, och 15 minuter till Danmark.

2. Klimatet är mycket milt, vintern är kort och består mest av regn och plusgrader.
Snö lyser med sin frånvaro, förutom kanske under 5 eller 6 dagar då de kan bli lite vitt på gatorna, sen smälter det lika fort bort igen.

3. Malmö är en kuststad, det fantastiska havet ligger alltid utanför dörren, det ger inte bara ett milt klimat och frisk luft, utan ger också möjlighet till sol och bad under sommaren.

4. Malmö är en billig, avslappnad och okomplicerad stad att ha och göra med, det är billigt att äta ute på snabbmatsrestauranger som typ pizzerior och kebeb-restauranger, det finns ett stort utbud av god och interessant orientalisk mat och öppettiderna är långa om man skulle vara ute sent på kvällskvisten.
Och för mig som dagligen kör väldigt mycket bil är det skönt att parkeringsavgifterna generellt är ganska billiga och att många parkeringsplatser i staden är gratis, även under dagtid.
Dessutom har man inga trängselskatter eller annan skit som de har tex i Göteborg och Stockholm.
Avslappnat folk i allmänhet som sköter sitt och skiter i andra ger också en behaglig och avslappnad känsla i staden.

va bra, antar att vi kan trycka på cancelknappen då för dom 5.1 miljarder som Malmö annars skulle få i kommunutjämningen i år... jag menar det verkar ju gå prettty bra för Malmoe.
Citera
2018-08-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7

trodde aldrig i mitt liv jag skulle få se en flashbackare göra samma tavla som politikern som ursäktade allt massinvandringen för med sig, med våld och kriminalitet, genom att hylla "den goda och billiga snabbmaten".

vilket jävla UFO du är, mannen
Citera
2018-08-19, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LedsenPabloEscobar
trodde aldrig i mitt liv jag skulle få se en flashbackare göra samma tavla som politikern som ursäktade allt massinvandringen för med sig, med våld och kriminalitet, genom att hylla "den goda och billiga snabbmaten".

vilket jävla UFO du är, mannen

Deras äckliga jävla snabbmat gör oss bara feta. Vad hände med husmanskosten, dessa ställen dog ut helt. Mer snabbmat i form av husmanskost! Folket har sunkigt till sjukt låga nivåer, som vi inte bryr oss längre. Och om vi bryr oss om hälsa så är det för att ta ab/rump bilder till Instagram
Citera
2018-09-06, 17:51
Medlem
Polisen: ”Det finns ämnen som du skulle kunna göra sprängämnen med“
Under dagen har polisen i Malmö tömt en lägenhet på en större mängd farliga kemikalier. Ett stort säkerhetspådrag fanns på plats i samband med insatsen.
Sedan tidigt på torsdagsmorgonen har polisen arbetat i ett bostadshus i stadsdelen Lindängen i Malmö. För SVT Nyheter förklarar polisen att ämnena kan användas för att framställa explosiva substanser.
Citera
2018-11-03, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ACM11
Berätta var denna pizzeria ligger där pizzorna bakas av svenskar. Har nämligen bott i Ystad i 25 år och aldrig sett en svensk stå och baka pizzor. Varken i Ystad eller på Österlen. Eller du bor säkert i någon byhåla där det förekommer en massa inavel och din pappa/bror bakar pizzorna.

Tomelilla har helsvensk pizzeria
Citera
2018-11-03, 11:20
Medlem
Jag bor i malmö, och ja, stora delar ser ut som Mellanöstern. De flesta butiker ägs av araber. Vill du klippa dig här, måste du i princip göra det svart
Citera
2018-11-03, 11:30
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttdyrkaren
Är det verkligen så jävla illa? Alla butiker har "arab-text"? Kom igen.. Skulle vara intressant att höra om det var mindre aggression och mer intelligens i ditt inlägg.

Stan är segregerad, vid norra delarna runt tågstationen och Hansa och gatorna runt omkring där så tycker jag det är svenskt. Åker ni neråt så, klart det blir en upplevelse, jag tänker särskilt på området runt Möllan.

Jag tycker så klart det är jätteintressant att se hur morgonens Malmö kommer se ut. SÅ etniskt svenskt Malmö är idag kommer Malmö inte vara på mycket länge.
Citera
2018-11-06, 23:05
Medlem
nidbilds avatar
Vad som hänt i Malmö massinvandring och massarbetslöshet och grön/röd kommunist kaoz.

Ekonomin i Region Skåne är så dålig att regionstyrelsens ordförande, Carl Johan Sonesson, M, beskriver den som nattsvart.
– Vi visste inte att det var så illa när vi fick pappren på bordet.

Regionens är minus 77 procent, vilket motsvarar en skuld med 15 000 kronor per skåning på det egna kapitalet.
Trots ett tillskott med sex miljarder till vården de senaste åren och 2 500 nya anställda har vårdköerna vuxit. :

https://www.skd.se/2018/11/05/alliansen-ar-chockad-over-tomma-lador/?fbclid=IwAR13K17EtTOAZa5gVvx87PnvAMxPVkcxIk1Ulh4D CLPnfN4zu_gErVmJD64
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in