Det är illa med all kriminalitet i Malmö, men det verkar finnas ännu större problem än skjutningar och sprängningar som tar livet av folk.
Det hemskaste är nämligen att mångfalden saknas i Malmömaktens korridorer. Med mångfald menas antagligen fler bruna kroppar om jag förstått texten rätt.
https://www.expressen.se/kvallsposten/makten-som-styr-malmo-sprickan-delar-staden-/
Citat:
Malmö är en av Sveriges mest mångkulturella städer.
Kommunens slogan är ”Mångfald, möten, möjligheter”.
Men i maktens korridorer lyser mångkulturen med sin frånvaro, trots att staden haft en stor andel invandrare i över 30 år.
Den här artikeln handlar om vita Malmö – och personerna som börjat revoltera.
Spännande. Det kanske är dags att de konventionella politiska konstellationerna i Skånes Baltimore lämnar över bestämmandet till lite schyssta klaner?
Citat:
– ”Ingen av de som bestämmer över mig liknar mig”, sa en grabb häromdagen. Så började han rabbla upp toppskikten i de rum där han rör sig. Lärarna, tränarna, poliserna i området. Ingen kunde relatera till hans bakgrund. Han märkte att de inte såg honom på riktigt, säger Nicolas Lunabba.
Viktig poäng av den bruna grabben. De som är "makten" liknar inte honom. Det är möjligt att lite hederlig identitetspolitik kan hjälpa upp problemet. Muslimer ska ha muslimska herrar, och inte styras av vitingar.
Citat:
Senaste åren har det varit vanligare att en Malmöbo med utländsk bakgrund skjuts ihjäl, än blir ledamot i kommunfullmäktige.
Tragiskt. Ytterligare ett övertramp av den vita makten, man skjuter ihjäl potentiella utomeuropeiska kandidater till kommunfullmäktige! Sitter inte Mangs inlåst?
Vad säger ni, hur ska Malmös vita makt se till att dela med sig och till sist ge bort makten till den bruna majoriteten? Kanske ska alla vitingar flytta till Staffanstorp och Vellinge? Om dom inte redan bor där förstås, och pendlar in till toppjobben i Malmö.