Citat:
Ursprungligen postat av Stormorfar
Det kan inte vara s att nr man tar tex 2-10mg s tar sig inte 99% genom blod barriren men tar man mer n s kommer en del frbi och ger ett opiatrus. Har fr mig att jag lst att loperamid nd ska vara en rtt stark opiat.
Sjlv r jag inte s sugen p att testa, mot opiat ATs r den skert kanon. Men fr att flumma p knns det ju mer vrt att dricka en halv dec cocilana

Loperamid framtogs med avsikten av att vara en opiat lika stark som Fentanyl.. Och jag r inne p samma teori som du, att en vldigt liten del faktiskt passerar blod-hjrn-barriren. Sedan r det ven pvisat att Loperamid efter frekvent lngvarigt (miss)bruk kan skapa ett fysiskt beroende med starka abstinenssymptom. Loperamid r absolut INGET att flumma p dock, men ypperligt vid opiat avisar!
Det har ven rapporterats om missbrukare frn Spanien om jag inte missminner mig som efter lngvarigt missbruk utav hga doser Loperamid pajat tarmsystemet helt och ftt brja anvnda stomipse.
Att Loperamid hjlper mot opiat avis r ett faktum! Tag inte mer n ett till tv paket d Loperamid stter sig p andingen! Blanda ALDRIG med benso eller andra droger, och knner man sig illamende under "pverkan" eller dagarna efter hjlper det att tugga frsk ingefra.