2011-05-26, 15:13
Bannlyst
Dr str: "...Om Du har nedsatt leverfunktion br Du rdgra med lkare innan behandling med Loperamid Mylan pbrjas."

Vill man veta mer ingende hur det skadar levern kan man gra en enkel google skning. http://www.google.se/#hl=sv&source=h...w=1920&bih=906
Citera
2011-05-30, 10:40
Medlem
Som jag har frsttt det ska loperamid inte kunna fungera vare sig med eller utan hjlpmolekyler. Upplever dock sjlv en opiodliknande knsla efter 3-4st paket. Ngon som har ytterligare information?
Citera
2011-05-30, 13:04
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiopollo
Som jag har frsttt det ska loperamid inte kunna fungera vare sig med eller utan hjlpmolekyler. Upplever dock sjlv en opiodliknande knsla efter 3-4st paket. Ngon som har ytterligare information?

En liten del lyckas ta sig igenom barriren iaf, s ju mer du ter = mer slinker igenom. Verkar som omeprazol/grapefrukt terigen gr att ta till fr att underltta passagen/boosta effekten.

Mvh!
Citera
2011-05-31, 09:53
Medlem
Charmaines avatar
Fr ni inga biverkningar av att stta i er sdana hemula mngder? Jag begriper ju att det r vissa av biverkningarna man vill t, s att sga, men det finns ju mindre trevliga ocks. Jag tog tv i gr (eftersom jag faktiskt var...mindre fast i magen) och mdde illa hela kvllen. Men magen blev bttre.

Sedan bara mste jag sga en sak (ja, jag vet att jag inte r er morsa men iaf): Jag hoppas verkligen att ni gr ett litet "allergitest" innan ni proppar i er tre, fyra paket. Ta en eller tv kapslar, vnta ngra timmar och se om ni fr ngra av de riktigt farliga biverkningarna innan ni trattar i er resten. Andnd och anafylaktisk chock tror jag inte r en av de biverkningar ni vill t.

Frlt att jag r "gnatig".
Citera
2011-06-05, 23:20
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Fr ni inga biverkningar av att stta i er sdana hemula mngder? Jag begriper ju att det r vissa av biverkningarna man vill t, s att sga, men det finns ju mindre trevliga ocks. Jag tog tv i gr (eftersom jag faktiskt var...mindre fast i magen) och mdde illa hela kvllen. Men magen blev bttre.

Jag har ftt biverkningar, ja. Dels har jag nstan tappat synen under pverkan (eller nr skiten r p vg ur systemet, svrt att avgra vilket). Har haft otroligt svrt att fokusera blicken; allt blir suddigt - srskilt t sidorna, men ven rakt fram.

Sedan har jag ven blivit sjukt nedstmd, sovit onormalt mycket, haft mardrmmar och frossat/svettats - och detta efter att drogen har lmnat kroppen. Inte helt olikt vad jag upplevde p krypton faktiskt, bara inte lika brutalt. Det sitter dock i lnge.

Jag r helt frdig med denna experimentation, aldrig mer fr mig.
Citera
2011-06-06, 14:20
Medlem
FaNirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag har ftt biverkningar, ja. Dels har jag nstan tappat synen under pverkan (eller nr skiten r p vg ur systemet, svrt att avgra vilket). Har haft otroligt svrt att fokusera blicken; allt blir suddigt - srskilt t sidorna, men ven rakt fram.

Sedan har jag ven blivit sjukt nedstmd, sovit onormalt mycket, haft mardrmmar och frossat/svettats - och detta efter att drogen har lmnat kroppen. Inte helt olikt vad jag upplevde p krypton faktiskt, bara inte lika brutalt. Det sitter dock i lnge.

Jag knner detsamma nu efter att ha krt p det hr i en vecka i strck.
Jag fryser/kallsvettas och r riktigt nedstmd, hur lnge satt det i fr dig?
Fr mig blir det inget mer av detta heller..
Citera
2011-06-06, 14:38
Medlem
darkseverins avatar
Galet att ni faktiskt hll p med detta i en vecka, jag har testat en enda gng, men det blir nog en till, nr man inte knner fr att skita p en vecka:P
Citera
2011-06-07, 15:59
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset

Det dr lter ju inget vidare... Nej, lt bli de dr. Det mste ju finnas "bttre" saker om man nu prompt ska "flumma".
Citera
2011-06-08, 11:50
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det dr lter ju inget vidare... Nej, lt bli de dr. Det mste ju finnas "bttre" saker om man nu prompt ska "flumma".

Ja, garanterat. Jag vill inte flumma lngre, fr vrigt.
Citera
2011-06-08, 11:55
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaNir
Jag knner detsamma nu efter att ha krt p det hr i en vecka i strck.
Jag fryser/kallsvettas och r riktigt nedstmd, hur lnge satt det i fr dig?
Fr mig blir det inget mer av detta heller..

Sitter fortfarande i, har gtt fem dagar nu. Frutom rinnande nsa och skumma vxlingar mellan kall och varm kroppstemperatur, har jag nu dessutom brjat f "vxtvrk" i benen - det brnner och sticker p vaderna, senorna och bakom knna. Sedan eskalerar det tills jag mste halta fr att ta mig fram. Sov inte en enda timme inatt heller.
Citera
2011-06-08, 12:41
Medlem
azwethinkweizs avatar
deadset:

Men ..det som lt s bra till min kommande tramadol-at
Hur mnga gnger har du tagit det nu d? Tror du inte det fungerar att ta det bara en gng, d nr at:n r som vrst?
Citera
2011-06-08, 13:08
Medlem
darkseverins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azwethinkweiz
deadset:

Men ..det som lt s bra till min kommande tramadol-at
Hur mnga gnger har du tagit det nu d? Tror du inte det fungerar att ta det bara en gng, d nr at:n r som vrst?
Allts enstaka gnger tror jag inte r s farligt, eller s r det bara jag som inte ftt ngra jobbiga biverkningar.
Jag tog ca 100mg en enda gng och det enda negativa var att jag inte kunde skita p ett par dagar, inte s farligt allts.
Andra verkar ha tagit flera gnger och under typ en vecka, d fr man skert fler biverkningar.
Jag tror att du kan ta en mindre dos eller tv med ett par dagars mellanrum fr att dmpa din at utan problem.
Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in