Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-26, 15:13
Bannlyst
Där står: "...Om Du har nedsatt leverfunktion bör Du rådgöra med läkare innan behandling med Loperamid Mylan påbörjas."

Vill man veta mer ingående hur det skadar levern kan man göra en enkel google sökning. http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&q=loperamide+liver&oq=loperamide+ liver&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=1315l7196l0l18 l17l1l7l3l0l244l1744l0.4.5&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.& fp=6ffd296200f5bb4e&biw=1920&bih=906
Citera
2011-05-30, 10:40
Medlem
Som jag har förstått det ska loperamid inte kunna fungera vare sig med eller utan hjälpmolekyler. Upplever dock själv en opiodliknande känsla efter 3-4st paket. Någon som har ytterligare information?
Citera
2011-05-30, 13:04
Medlem
complexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiopollo
Som jag har förstått det ska loperamid inte kunna fungera vare sig med eller utan hjälpmolekyler. Upplever dock själv en opiodliknande känsla efter 3-4st paket. Någon som har ytterligare information?

En liten del lyckas ta sig igenom barriären iaf, så ju mer du äter = mer slinker igenom. Verkar som omeprazol/grapefrukt återigen går att ta till för att underlätta passagen/boosta effekten.

Mvh!
Citera
2011-05-31, 09:53
Medlem
Charmaines avatar
Får ni inga biverkningar av att sätta i er sådana hemula mängder? Jag begriper ju att det är vissa av biverkningarna man vill åt, så att säga, men det finns ju mindre trevliga också. Jag tog två i går (eftersom jag faktiskt var...mindre fast i magen) och mådde illa hela kvällen. Men magen blev bättre.

Sedan bara måste jag säga en sak (ja, jag vet att jag inte är er morsa men iaf): Jag hoppas verkligen att ni gör ett litet "allergitest" innan ni proppar i er tre, fyra paket. Ta en eller två kapslar, vänta några timmar och se om ni får några av de riktigt farliga biverkningarna innan ni trattar i er resten. Andnöd och anafylaktisk chock tror jag inte är en av de biverkningar ni vill åt.

Förlåt att jag är "gnatig".
Citera
2011-06-05, 23:20
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Får ni inga biverkningar av att sätta i er sådana hemula mängder? Jag begriper ju att det är vissa av biverkningarna man vill åt, så att säga, men det finns ju mindre trevliga också. Jag tog två i går (eftersom jag faktiskt var...mindre fast i magen) och mådde illa hela kvällen. Men magen blev bättre.

Jag har fått biverkningar, ja. Dels har jag nästan tappat synen under påverkan (eller när skiten är på väg ur systemet, svårt att avgöra vilket). Har haft otroligt svårt att fokusera blicken; allt blir suddigt - särskilt åt sidorna, men även rakt fram.

Sedan har jag även blivit sjukt nedstämd, sovit onormalt mycket, haft mardrömmar och frossat/svettats - och detta efter att drogen har lämnat kroppen. Inte helt olikt vad jag upplevde på krypton faktiskt, bara inte lika brutalt. Det sitter dock i länge.

Jag är helt färdig med denna experimentation, aldrig mer för mig.
Citera
2011-06-06, 14:20
Medlem
FaNirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Jag har fått biverkningar, ja. Dels har jag nästan tappat synen under påverkan (eller när skiten är på väg ur systemet, svårt att avgöra vilket). Har haft otroligt svårt att fokusera blicken; allt blir suddigt - särskilt åt sidorna, men även rakt fram.

Sedan har jag även blivit sjukt nedstämd, sovit onormalt mycket, haft mardrömmar och frossat/svettats - och detta efter att drogen har lämnat kroppen. Inte helt olikt vad jag upplevde på krypton faktiskt, bara inte lika brutalt. Det sitter dock i länge.

Jag känner detsamma nu efter att ha kört på det här i en vecka i sträck.
Jag fryser/kallsvettas och är riktigt nedstämd, hur länge satt det i för dig?
För mig blir det inget mer av detta heller..
Citera
2011-06-06, 14:38
Medlem
darkseverins avatar
Galet att ni faktiskt höll på med detta i en vecka, jag har testat en enda gång, men det blir nog en till, när man inte känner för att skita på en vecka:P
Citera
2011-06-07, 15:59
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset

Det där låter ju inget vidare... Nej, låt bli de där. Det måste ju finnas "bättre" saker om man nu prompt ska "flumma".
Citera
2011-06-08, 11:50
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Det där låter ju inget vidare... Nej, låt bli de där. Det måste ju finnas "bättre" saker om man nu prompt ska "flumma".

Ja, garanterat. Jag vill inte flumma längre, för övrigt.
Citera
2011-06-08, 11:55
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaNir
Jag känner detsamma nu efter att ha kört på det här i en vecka i sträck.
Jag fryser/kallsvettas och är riktigt nedstämd, hur länge satt det i för dig?
För mig blir det inget mer av detta heller..

Sitter fortfarande i, har gått fem dagar nu. Förutom rinnande näsa och skumma växlingar mellan kall och varm kroppstemperatur, har jag nu dessutom börjat få "växtvärk" i benen - det bränner och sticker på vaderna, senorna och bakom knäna. Sedan eskalerar det tills jag måste halta för att ta mig fram. Sov inte en enda timme inatt heller.
Citera
2011-06-08, 12:41
Medlem
azwethinkweizs avatar
deadset:

Men ..det som lät så bra till min kommande tramadol-at
Hur många gånger har du tagit det nu då? Tror du inte det fungerar att ta det bara en gång, då när at:n är som värst?
Citera
2011-06-08, 13:08
Medlem
darkseverins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azwethinkweiz
deadset:

Men ..det som lät så bra till min kommande tramadol-at
Hur många gånger har du tagit det nu då? Tror du inte det fungerar att ta det bara en gång, då när at:n är som värst?
Alltså enstaka gånger tror jag inte är så farligt, eller så är det bara jag som inte fått några jobbiga biverkningar.
Jag tog ca 100mg en enda gång och det enda negativa var att jag inte kunde skita på ett par dagar, inte så farligt alltså.
Andra verkar ha tagit flera gånger och under typ en vecka, då får man säkert fler biverkningar.
Jag tror att du kan ta en mindre dos eller två med ett par dagars mellanrum för att dämpa din at utan problem.
Lycka till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in