2013-05-22, 02:25
Medlem
Moments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novix2

Hur gr det sjlv frresten?
Frsker du ens?

Nej har haft sn tur nu att jag ftt lmna sub och fr metadon varje dag (svart).

Ska rida ut detta tills jag inte kan f mer metta ialf .
Jag kommer inte frbi det frsta stadiet det fysiska gr fr ont i benen.
Har krt p opiater nstan varje i 8 r nu .

Mvh
Citera
2013-05-22, 09:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moment
Nej har haft sn tur nu att jag ftt lmna sub och fr metadon varje dag (svart).

Ska rida ut detta tills jag inte kan f mer metta ialf .
Jag kommer inte frbi det frsta stadiet det fysiska gr fr ont i benen.
Har krt p opiater nstan varje i 8 r nu .

Mvh

fy faaann, jag blir s frbannad nr jag lser detta
fr jag har och plgats av denna j-a benonten jag vet inte hur lnge
jag har under lng tid trappat ner p heroin/sub till oxy i lga doser och blev helt energils, speciellt under tv veckor p den minimala dosen 2*5mg som jag hade mot benonten - men den hjlpte nd inte fullt ut, sen nr jag la ned minidosen av oxy - som var helt mot smrta i benen, d brt helvetet ut, kunde fan inte sova riktigt nr jag la mig, och kunde inte g naturligt, skitckligt
men den lnga nedtrappningen av subben, som misslyckades, kom aldrig ner till noll, istllet krde jag 2 veckor p minst 0.5 gram heroin, och jvlar vad sknt det var

sen fljde allts oxy-taktiken med nedtrappning + benso
och nu r jag bara p benso, men istllet fr stark vrk s har jag nu lgintensiv smrta i benen i kombo med iskyla under knnan, det r bttre men inte bra

opiatfri nu i 10 dar i rad nu, fast ett terfall....efter femtedagen
s 4 dar opiatfri idag

kmpar, helt solo ocks, men ter nog fr mycket benso - som r rena bluffen, knner ingen effekt alls ven om jag kombinerar alla sorter typ 15 piller, det enda som fungerar r imovane som gr att jag sover iaf
och vodka p kvllen, 1-3 screwdrivers och benonten och kroppen blir faktiskt lugn!
s jag dricker grogg varje kvll

fan, lycka till min vn
dra grna ett pm om du vill
fr jag ska fan lyckas
+5 r dagligen heroin/sub/oxy dagligen IV
Citera
2013-05-22, 11:34
Medlem
Moments avatar
Du r snart klar med det fysiska ialf ge inte upp nu , fortstt fr oss bda

GL.

Blir loperamid/tonic water och tagament om 2 timmar varit opiatfri sen sndags , frutom en spruta med metadon jag sparade. Skjuter i mig ngra dl varje vecka undrar hur mina vener ser ut p insidan .
Senast redigerad av Moment 2013-05-22 kl. 11:39.
Citera
2013-05-22, 11:57
Medlem
Blockeras loperamid av sub? Brukar ta en tta om dagen, nr jag nsta gng fr fr mig att bryta med subben fr att g ver till morfin/horse etc; hur mycket kommer krvas fr att f ett s sknt rus som mjligt? Och skriv antingen i mg-mngd eller i tablett-mngd (Ibland skriver folk att de tagit 120 t.ex, och d r det omjligt att veta om de menar 120mg, dvs 60 tabs, eller 120 tabs dvs 240mg)
Senast redigerad av ingetbranamn 2013-05-22 kl. 12:30.
Citera
2013-05-22, 11:57
Bannlyst
Citat:
Du r snart klar med det fysiska ialf ge inte upp nu , fortstt fr oss bda

GL.

Blir loperamid/tonic water och tagament om 2 timmar varit opiatfri sen sndags , frutom en spruta med metadon jag sparade. Skjuter i mig ngra dl varje vecka undrar hur mina vener ser ut p insidan .

N, jag ger mig aldrig. Ja, kmpa p. Hursomhelst, s r "arsenalen" med benso och andra preparat grymt verskattat... enligt mig. S det var ju ett misstag att stta sin tilltro till det. ven grnt och brunt ger ju bara lindring i i typ 5-10minuter.

Kmpa p sjlv!
Citera
2013-05-22, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novix2
N, jag ger mig aldrig. Ja, kmpa p. Hursomhelst, s r "arsenalen" med benso och andra preparat grymt verskattat... enligt mig. S det var ju ett misstag att stta sin tilltro till det. ven grnt och brunt ger ju bara lindring i i typ 5-10minuter.

Kmpa p sjlv!

Jag r stolt ver er grabbar, kmpa p!
Citera
2013-05-22, 14:44
Medlem
Mnga har redan gett rdet att komba med diverse andra egenvrds LM och det r verkligen vrt att testa om man vill ha ut nt av loperamid, "tyvrr" verkar alla inte prova.

Svartpeppar och tonic innehller kinin som r en passage-glycoproteinhmmare (P-Gp).
Problemet med loperamid r att det till mycket lg grad korsar blod-hjrnbarriren, tack vare P-Gp som r en effluxpump, den pumpar allts tillbaks loperamid mot blodsidan. Detta stoppas till viss del av kinin, ven protonpumpshmmare som omeprazol och cimetidin funkar.

Vissa pstr dock att de inte fr lika bra effekt av omeprazol. Omeprazol har lite avvikande metabolism hos olika individer d det till fullo metaboliseras av ett polymorft enzym, CYP2C19 (?).

Som nmnt s kan ven grapefruktjuice hjlpa, d gller riktig fruktjuice. En grapefrukt gr fga skillnad.
Vad jag vet s pverkar grapefrukt mestadels P-Gp i tarmlumen, jag blir grna uppdaterad angende andra P-Gp'er. Det r ven en potent hmmare av CYP3A4 som r involverad i mnga drogers metabolism.

Jag har inga kllor men har hrt talas om ett antal ddsfall till fljd av andningsdepp efter loperamid.
S va frsiktiga, dosen blir ju ganska svrtitrerad med alla faktorer som fljer med diverse kombos, sen r ven loperamid en av de mer potenta opiaterna s nr den vl nr kolan s gr den sitt.
Citera
2013-05-22, 14:52
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponungen
Mnga har redan gett rdet att komba med diverse andra egenvrds LM och det r verkligen vrt att testa om man vill ha ut nt av loperamid, "tyvrr" verkar alla inte prova.

Svartpeppar och tonic innehller kinin som r en passage-glycoproteinhmmare (P-Gp).
Problemet med loperamid r att det till mycket lg grad korsar blod-hjrnbarriren, tack vare P-Gp som r en effluxpump, den pumpar allts tillbaks loperamid mot blodsidan. Detta stoppas till viss del av kinin, ven protonpumpshmmare som omeprazol och cimetidin funkar.

Vissa pstr dock att de inte fr lika bra effekt av omeprazol. Omeprazol har lite avvikande metabolism hos olika individer d det till fullo metaboliseras av ett polymorft enzym, CYP2C19 (?).

Som nmnt s kan ven grapefruktjuice hjlpa, d gller riktig fruktjuice. En grapefrukt gr fga skillnad.
Vad jag vet s pverkar grapefrukt mestadels P-Gp i tarmlumen, jag blir grna uppdaterad angende andra P-Gp'er. Det r ven en potent hmmare av CYP3A4 som r involverad i mnga drogers metabolism.

Jag har inga kllor men har hrt talas om ett antal ddsfall till fljd av andningsdepp efter loperamid.
S va frsiktiga, dosen blir ju ganska svrtitrerad med alla faktorer som fljer med diverse kombos, sen r ven loperamid en av de mer potenta opiaterna s nr den vl nr kolan s gr den sitt.

Svartpeppar ska med funka, jo loperamid r potent i hga doser eftersom det r en fentanyl-analog.

Har bde tagamet o omeprazol hemma o tagamet verkar funka mkt bttre fr att f ut mer effekt utav loperamid.
Senast redigerad av Slingshot 2013-05-22 kl. 14:55.
Citera
2013-05-22, 23:05
Medlem
Moments avatar
Tog ven omeprazol denna gng fan va sknt nr det slog p runt 18.00 fullt ut tog det runt 15.00 . Sov tills nu , nstan svrt att andas fr att jag r s vck :P . Nejd ska inte verdriva men r helt klart snkt puppilerna r knappnlar och knner hg body"load" , eller bodyrelief som det r fr mina stackars ben. Phew .
Citera
2013-05-22, 23:11
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Tog ven omeprazol denna gng fan va sknt nr det slog p runt 18.00 fullt ut tog det runt 15.00 . Sov tills nu , nstan svrt att andas fr att jag r s vck :P . Nejd ska inte verdriva men r helt klart snkt puppilerna r knappnlar och knner hg body"load" , eller bodyrelief som det r fr mina stackars ben. Phew .
Hur mycket tog du?

Hur mycket omeprazol ska man inta, har det ngon betydelse?
Citera
2013-05-22, 23:28
Medlem
Moments avatar
3 omperazol 3 tagament 1 liter tonic water 16x3 loperamid.
Citera
2013-05-26, 13:39
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Hur mycket tog du?

Hur mycket omeprazol ska man inta, har det ngon betydelse?

40 mg - 60 mg omeprazol rcker gott.

Citat:
3 omperazol 3 tagament 1 liter tonic water 16x3 loperamid.

16*2 menar du vll? Eftersom en tablett/kapsel ligger p 2 mg.

Edit: Eller du kanske menar 3 gnger dagligen?
Senast redigerad av Slingshot 2013-05-26 kl. 14:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in