Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparsulfatet
Hahah men shit vad triggered som måste rada upp sina gymnasiebetyg och svara tvärlånga svar? Hahaha, om du tror att din expertis överträffar all annan så är det din iakttagelse. Måste dock erkänna att det är inte så lite humoristiskt hur du försöker leka som du är nobelpristagare i kemi

Leker inte något alls. Jag säger så som det är, jag har gymnasienivå på kemi 1 ooch 2, samt pluggar kemi på universitet, som svar på när du sa att jag var en random flashbackare / podcaster. Meddelande bara att jag har kunskap inom ämnet. Jag var också kemist Hoos FX Chem i Spanien i en liten period.
När jag ser att någon frågar något ang detta, eller ser att någon skriver felaktig infrmation, så kommer jag in o skriver hur det egentligen är. Jag har mycket mer att lära mig, jag är inte expert inom ämnet.
Men om någon skriver att en struktur som liknar en drog, som är kopplad till en annan struktur som liknar en drog (Loperamid), o som sedan claims att det är ett hopkop pga strukturen, så hoppadef jag in o berättade att det inte var så. .
Kom t.om med ett exempel på Diphenidine (Dissociativ), och Alfa-D2PV (DRI). Man kan spekulera genom att kolla på strukturen, men det är inte en regel. Låter mer som att problemet ligger hos dig. Snarare du som blev triggad.
Inom kemi så brukar texten bli lång så att majoriteten förstår.
EDIT . Självklart kan strukturen betyda mycket när det gäller en enkel molekyl, såsom Amfetaminer. Men stora jävlar, tänkt dig amfetamin bondat med en Benzo moolekyl, tror du på riktigt att man skulle kunna chansa farmakologin där eller? Lägg ner vafan..