Citat:
Ursprungligen postat av
Kopparsulfatet
Hahah men shit vad triggered som mste rada upp sina gymnasiebetyg och svara tvrlnga svar? Hahaha, om du tror att din expertis vertrffar all annan s r det din iakttagelse. Mste dock erknna att det r inte s lite humoristiskt hur du frsker leka som du r nobelpristagare i kemi

Leker inte ngot alls. Jag sger s som det r, jag har gymnasieniv p kemi 1 ooch 2, samt pluggar kemi p universitet, som svar p nr du sa att jag var en random flashbackare / podcaster. Meddelande bara att jag har kunskap inom mnet. Jag var ocks kemist Hoos FX Chem i Spanien i en liten period.
Nr jag ser att ngon frgar ngot ang detta, eller ser att ngon skriver felaktig infrmation, s kommer jag in o skriver hur det egentligen r. Jag har mycket mer att lra mig, jag r inte expert inom mnet.
Men om ngon skriver att en struktur som liknar en drog, som r kopplad till en annan struktur som liknar en drog (Loperamid), o som sedan claims att det r ett hopkop pga strukturen, s hoppadef jag in o berttade att det inte var s. .
Kom t.om med ett exempel p Diphenidine (Dissociativ), och Alfa-D2PV (DRI). Man kan spekulera genom att kolla p strukturen, men det r inte en regel. Lter mer som att problemet ligger hos dig. Snarare du som blev triggad.
Inom kemi s brukar texten bli lng s att majoriteten frstr.
EDIT . Sjlvklart kan strukturen betyda mycket nr det gller en enkel molekyl, ssom Amfetaminer. Men stora jvlar, tnkt dig amfetamin bondat med en Benzo moolekyl, tror du p riktigt att man skulle kunna chansa farmakologin dr eller? Lgg ner vafan..