2025-05-20, 16:18
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
(FB) Loperamid = Metadon
Strsta skitsnacket ngonsin. Dom har ingen strukturel likhet WHATSOEVER
Citera
2025-05-20, 16:29
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Strsta skitsnacket ngonsin. Dom har ingen strukturel likhet WHATSOEVER
Hahah du kan ju ingenting, kollar du till hger p bilden av haloperidols (ja, loper p bda) struktur och jmfr med loperamids hgra atomer s r dom nrmast identiska. Missat kemin?
Citera
2025-05-20, 23:00
Medlem
ruttenfimps avatar
I en vldigt dlig period i mitt liv provade jag detta.

Lste upp 20mg och slog i mig. Lser sig ganska fint nd. 0 effekt.

ven petat i mig flera 100mg utan ens ett pirr, vart dlig i andra opiater d och de hjlpte inget. (i samband med svartpeppar, omeprazol och grape. NADA inte ens halvfrisk.
Citera
2025-05-21, 14:38
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Hahah du kan ju ingenting, kollar du till hger p bilden av haloperidols (ja, loper p bda) struktur och jmfr med loperamids hgra atomer s r dom nrmast identiska. Missat kemin?
Jag har betyg i Kemi 1 och Kemi 2, samt studerar kemi p hgskola.

Bara fr att en struktur har likheter med en annan substans, s betyder det inte ett jack shit. Allts ALLLS.

Kolla p Alpha-D2PV (En Dopamine-Reuptake Inhibitor ((DRI)) samt kolla p Diphenidine.
Diphenidine r en dissociativ anestehtic medans Alpha-D2PV r en stimulant. Det finns EN ENDA skillnad p strukturen, och det r ett dubbelbundet syre p beta-positionen.

S det spelar absolut ingen roll HT om 2 substanser r lika strukturellt. S innan anklagar en utbildad Laboratorietekniker som om ett par r r utbildad kemist (Organisk kemi), s kanske kolla upp saker innan du lgger fram det som fakta tillsammans med en frolmpning som endast studsade tilbaka till dig Snarare du som missat kemi som inte vet att det inte har ngot korrelation ht :lol
Citera
2025-05-21, 14:52
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Jag har betyg i Kemi 1 och Kemi 2, samt studerar kemi p hgskola.

Bara fr att en struktur har likheter med en annan substans, s betyder det inte ett jack shit. Allts ALLLS.

Kolla p Alpha-D2PV (En Dopamine-Reuptake Inhibitor ((DRI)) samt kolla p Diphenidine.
Diphenidine r en dissociativ anestehtic medans Alpha-D2PV r en stimulant. Det finns EN ENDA skillnad p strukturen, och det r ett dubbelbundet syre p beta-positionen.

S det spelar absolut ingen roll HT om 2 substanser r lika strukturellt. S innan anklagar en utbildad Laboratorietekniker som om ett par r r utbildad kemist (Organisk kemi), s kanske kolla upp saker innan du lgger fram det som fakta tillsammans med en frolmpning som endast studsade tilbaka till dig Snarare du som missat kemi som inte vet att det inte har ngot korrelation ht :lol
Hahah jaja, jag kan ju vlja att tro p en random flskbakare eller en podcaster som har kunskap om mnet. Valet r ganska enkelt
Citera
2025-05-22, 14:56
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Hahah jaja, jag kan ju vlja att tro p en random flskbakare eller en podcaster som har kunskap om mnet. Valet r ganska enkelt
OOMOG!? Du tror allts inte pdet jag skrev? DEt r ju ffs kemi 1 i gymnasiet ditt jvla spn. AHJAHAHAHAHAHAHHAAH.
TRo vad fan du vill ass. Den nda som skmmer ut sig r du Jag frskte bara ge dig rtt fakta. Jag rsker inte stta dig p plats eller vara otrevlig eller ngot... Men aaaallriiighty, haha. Pinsamt

Gav ju ffs t.om ett exempel ffs. omg, du tar fan priset

F. s giuck jag kemi i gymnaasiet, kemi 1 & 2 samt lser kemi p hgskolan just nu.
Citera
2025-05-22, 15:04
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
OOMOG!? Du tror allts inte pdet jag skrev? DEt r ju ffs kemi 1 i gymnasiet ditt jvla spn. AHJAHAHAHAHAHAHHAAH.
TRo vad fan du vill ass. Den nda som skmmer ut sig r du Jag frskte bara ge dig rtt fakta. Jag rsker inte stta dig p plats eller vara otrevlig eller ngot... Men aaaallriiighty, haha. Pinsamt

Gav ju ffs t.om ett exempel ffs. omg, du tar fan priset

F. s giuck jag kemi i gymnaasiet, kemi 1 & 2 samt lser kemi p hgskolan just nu.
Hahah men shit vad triggered som mste rada upp sina gymnasiebetyg och svara tvrlnga svar? Hahaha, om du tror att din expertis vertrffar all annan s r det din iakttagelse. Mste dock erknna att det r inte s lite humoristiskt hur du frsker leka som du r nobelpristagare i kemi
Citera
2025-05-22, 19:39
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Hahah men shit vad triggered som mste rada upp sina gymnasiebetyg och svara tvrlnga svar? Hahaha, om du tror att din expertis vertrffar all annan s r det din iakttagelse. Mste dock erknna att det r inte s lite humoristiskt hur du frsker leka som du r nobelpristagare i kemi
Leker inte ngot alls. Jag sger s som det r, jag har gymnasieniv p kemi 1 ooch 2, samt pluggar kemi p universitet, som svar p nr du sa att jag var en random flashbackare / podcaster. Meddelande bara att jag har kunskap inom mnet. Jag var ocks kemist Hoos FX Chem i Spanien i en liten period.

Nr jag ser att ngon frgar ngot ang detta, eller ser att ngon skriver felaktig infrmation, s kommer jag in o skriver hur det egentligen r. Jag har mycket mer att lra mig, jag r inte expert inom mnet.

Men om ngon skriver att en struktur som liknar en drog, som r kopplad till en annan struktur som liknar en drog (Loperamid), o som sedan claims att det r ett hopkop pga strukturen, s hoppadef jag in o berttade att det inte var s. .

Kom t.om med ett exempel p Diphenidine (Dissociativ), och Alfa-D2PV (DRI). Man kan spekulera genom att kolla p strukturen, men det r inte en regel. Lter mer som att problemet ligger hos dig. Snarare du som blev triggad.

Inom kemi s brukar texten bli lng s att majoriteten frstr.

EDIT . Sjlvklart kan strukturen betyda mycket nr det gller en enkel molekyl, ssom Amfetaminer. Men stora jvlar, tnkt dig amfetamin bondat med en Benzo moolekyl, tror du p riktigt att man skulle kunna chansa farmakologin dr eller? Lgg ner vafan..
Senast redigerad av Jaggermeister 2025-05-22 kl. 20:07.
Citera
2025-05-23, 13:43
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Men om ngon skriver att en struktur som liknar en drog, som r kopplad till en annan struktur som liknar en drog (Loperamid), o som sedan claims att det r ett hopkop pga strukturen, s hoppadef jag in o berttade att det inte var s. .

Kom t.om med ett exempel p Diphenidine (Dissociativ), och Alfa-D2PV (DRI). Man kan spekulera genom att kolla p strukturen, men det r inte en regel. Lter mer som att problemet ligger hos dig. Snarare du som blev triggad.

Inom kemi s brukar texten bli lng s att majoriteten frstr.
Det var inte kemin du skrev lnga texter om utan mest skryt och frsk till frljligande, detta bet uppenbarligen inte p mig och nu verkar du kunna frhlla dig till och skriva mer vuxet och inte hlla p med infantilt ordbajseri, bra! Jttekul. Och ja, hade man syntetiserat en amfetamibenso s, ja, man kan ju rkna ut det sjlv..
Citera
2025-05-23, 22:07
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Det var inte kemin du skrev lnga texter om utan mest skryt och frsk till frljligande, detta bet uppenbarligen inte p mig och nu verkar du kunna frhlla dig till och skriva mer vuxet och inte hlla p med infantilt ordbajseri, bra! Jttekul. Och ja, hade man syntetiserat en amfetamibenso s, ja, man kan ju rkna ut det sjlv..
Men din claim att Loperamid r ett hopkok av Metadon o Haldol pga strukturen var som s, s blir ju diskussioonen Kemi...
Jag ville bara rtta dig att det spelar ingen roll hur strukturen ser ut, att man inte kunde tnka p de sttet, o s gtav jag bara ett exempel p de dr... Jag har aldrig mening att "mobba" eller trycka ner dig.

Knowledge is king my friend.

Edit -Sg nu vad jag skrev.... Frskte dumfrklara dig. Det r typiskt med p Benzo. Ber s hemskt mkt om urskt
Citera
2025-05-23, 23:10
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Men din claim att Loperamid r ett hopkok av Metadon o Haldol pga strukturen var som s, s blir ju diskussioonen Kemi...
Jag ville bara rtta dig att det spelar ingen roll hur strukturen ser ut, att man inte kunde tnka p de sttet, o s gtav jag bara ett exempel p de dr... Jag har aldrig mening att "mobba" eller trycka ner dig.

Knowledge is king my friend.

Edit -Sg nu vad jag skrev.... Frskte dumfrklara dig. Det r typiskt med p Benzo. Ber s hemskt mkt om urskt
Hahah ingen fara, sitter sjlv mwd 8mg klonazepam i kroppen s vet hur edgy man kan bli av GABA. Allting gott! Tar tillbaka allt ovsnstende, fan man blir ju vldigt vulgr av benso alla hmningar utraderade
Senast redigerad av Kopparsulfatet 2025-05-23 kl. 23:15.
Citera
2025-05-24, 00:09
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Hahah ingen fara, sitter sjlv mwd 8mg klonazepam i kroppen s vet hur edgy man kan bli av GABA. Allting gott! Tar tillbaka allt ovsnstende, fan man blir ju vldigt vulgr av benso alla hmningar utraderade
Haha tack s mycket. Det betyder ofantligt mycket fr mig nr ngon tar ansvar o liksom sger ba "shit, jag hade fel"

Tack, och frlt terigen. JUvla benzo, haha. SAtt med 10mg Alprazolam i blodet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in