2025-02-01, 07:52
Medlem
Stek111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matemat1ern
Har du sjlv anvnt dig av benso och lyrr nr du klivit av opiaterna? Hller p att trappa ner oxy nu och ska frska kliva av . Ska nog prova som du sger , men vilken benso r bst fr det ndamlet?
Diazepam, Lorazepam eller Klonazepam imo.
Citera
2025-02-01, 10:05
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Har du sjlv anvnt dig av benso och lyrr nr du klivit av opiaterna? Hller p att trappa ner oxy nu och ska frska kliva av . Ska nog prova som du sger , men vilken benso r bst fr det ndamlet?

Skippa helst benso om det r mjligt. Jag freslr att du testar om Gabapentin innan du gr p Lyrica fr Gabapentin r mycket enklare att kliva av sen nr du har botat din opioidavtndning. Men om du upplever Gabapentin fr svagt s ska du givetvis ta Lyrica. Sen nr avtdningen r ver s kan du trappa ur Lyrican med hjlp av Gabapentin, om det behvs.
Om du mste anvnda benso s rekommenderar jag Diazepam, eller Zopiklon till natten
Citera
2025-02-02, 01:00
Medlem
RapLifes avatar
Citat:
Lyr tar bort ATn helt, knns som ren magi nr man upptcker det.
Benso maskerar det duktigt och du kan tminstone slappna av. Min sikt r att du kr s lg dos som mjligt av Ikto ver dagen och sedan ha lite alpra till kvllen. Men gr det inte till en vana, utan som sagts tidigare kr typ varannan dag och inte lngre tid n ndvndigt.

Eller ifall du skippar att g p benso dagtid och istllet kr bara lyrica, och vid behov alpra eller ngon z-analog till kvllen de dagar som det r vrst. Tnk p att hlla lyr lg i dos bara, fr flskar du p med flumdoser s hller det i tre dagar sen knns det inte som att du fr ut ngot speciellt fjrde dagen, plus att du d r uppe i doser dr kramprisken brjar bli hg.
Senast redigerad av RapLife 2025-02-02 kl. 01:03.
Citera
2025-02-03, 23:25
Medlem
rulle-bulles avatar
Citat:

Ja bde och! De bda r vldigt effektiva. Lyrica tog bort all det psykiska, minskade myrkryp drastiskt, gjorde s jag kunde ta men jag hade fortfarande kvar den dr fysiska knslan av att benen knns som de vger som satan... Men jag lg mest i sngen och vilade, gick ut med hunden, och med Lyrica s blir det aldrig ngra problem att somna

En annan gng jag klev av s lyckades jag f tag i en svensk 100st 10mg stesolid burk. Jag var sjukt ivrig med att f i mig dom, men ville inte trycka i mig fr mycket och benz-flumma framfr min familj, s jag brjade med 20mg direkt (utan tolerans) och bde jag och familjen mrkte en drastisk skillnad i mitt humr. S jag rekomenderar den dosen frst, vnta 30-45 minuter, behver du fylla p s go for it! Men inte fr mycket
Citera
2025-03-11, 13:21
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Ni som pstr er bli skna p dessa: tycker ni att intensiv spnningshuvudvrk, kraftigt illamende och ett feberlikt tillstnd r sknt eller? Fr det r dom absolut enda effekter jag fr ut av den hr skiten. Hur fan kan ni hja denna till skyarna? Det r ett hopkok av haldol och metadon, kanske r drfr man knner sig s jvla risig. Tryckte 4 paket.
Citera
2025-03-19, 17:24
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kopparsulfatet
Ni som pstr er bli skna p dessa: tycker ni att intensiv spnningshuvudvrk, kraftigt illamende och ett feberlikt tillstnd r sknt eller? Fr det r dom absolut enda effekter jag fr ut av den hr skiten. Hur fan kan ni hja denna till skyarna? Det r ett hopkok av haldol och metadon, kanske r drfr man knner sig s jvla risig. Tryckte 4 paket.

Alla knner inte likadant p alla droger 🤣
Jag fattar t ex inte hur folk kan gilla MDMA. Blir bara trtt och vill sova efter 4 timmar medans vissa dyrkar den drogen
Citera
2025-03-19, 20:19
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Alla knner inte likadant p alla droger 🤣
Jag fattar t ex inte hur folk kan gilla MDMA. Blir bara trtt och vill sova efter 4 timmar medans vissa dyrkar den drogen
Du har en pong men i mina yngre r nr jag tog allt jag kom ver s hann jag testa bde oxy och Subutex (har vergett opiater helt idag) och d vart man ju helskn s jag kanske bara rkar ha oturen att loperamid inte passerar min blodhjrnbarrir, trkigt att hra om din upplevelse av MDMA fr vrigt, fick du egenpressade tabletter eller kristaller/pulver? Tabletterna i synnerhet men ven kristallerna kan vara vldigt orena, vet inte och tror vl inte att dom lgger i fentanyl i ecstasy men du kan ha ftt nt annat
Citera
2025-03-19, 20:55
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Du har en pong men i mina yngre r nr jag tog allt jag kom ver s hann jag testa bde oxy och Subutex (har vergett opiater helt idag) och d vart man ju helskn s jag kanske bara rkar ha oturen att loperamid inte passerar min blodhjrnbarrir, trkigt att hra om din upplevelse av MDMA fr vrigt, fick du egenpressade tabletter eller kristaller/pulver? Tabletterna i synnerhet men ven kristallerna kan vara vldigt orena, vet inte och tror vl inte att dom lgger i fentanyl i ecstasy men du kan ha ftt nt annat

Jag har testat ett tiotal olika tabletter och kristaller, alltid samma effekt; Stora pupiller och hngande gonlock. Lite mer romantisk n vanligt men vldigt trtt och sov som ett barn efter fem timmar
Citera
2025-05-12, 22:05
Medlem
Fr er som funderar p att avgifta kroppen frn Loperamid kan jag meddela att man nu behandlar loperamidberoende med Oxynorm, detta eftersom Oxykodon inte pverkat CT-tiden.
Det r tydligen relativt vanligt med loperamidberoende p landets avgiftningskliniker och man kan nog tnka sig att Loperamid inte r receptfritt s rysligt lnge till, med tanke p att det blivit s vanligt.
Citera
2025-05-19, 21:06
Medlem
Jaggermeisters avatar
Citat:
Vad menar du med att Loperamid r ett hopkok av Haloperidol och Metadon?
Citera
2025-05-20, 16:01
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
Det redogrs fr detta i en podd du kan kolla in, finns till och med en trd p forumet om detta tror jag och du hr ju sjlv, Loperamid, Haloperidol ge mig 2 sekunder
Senast redigerad av Kopparsulfatet 2025-05-20 kl. 16:05.
Citera
2025-05-20, 16:02
Medlem
Kopparsulfatets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaggermeister
(FB) Loperamid = Metadon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in