Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-08, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkseverin
Jag får alltså en av de sjukaste sköna rusen av loperamid, mår grymt bra i typ två radar på en dos.
Jag tar kodein ganska ofta men rusen är helt annorlunda, även om båra är nedåt.

Finns tydligen dokumenterade missbruk utav loperamid där det slutade med att personen i fråga pajjade sitt tarmsystem så pass att h*n blev tvungen att använda stomipåse resten av livet. Tänk även på att Loperamid ger sig på andningen, jag ringde giftupplysningen en gång då jag mådde riktigt illa på en överdosering av loperamid, där sa de att jag genast skulle uppsöka sjukhus just pga att det ger sig på andningen så pass hårt.

Blanda inte Loperamid med andra droger! Det kan visa sig att en stor överdosering loperamid och alkohol är lika farligt som Dexofen och alkohol.

Att det sedan tär på levern har jag redan skrivit om i denna tråden.

Skit i loperamidet om du inte har avis och ta då för guds skull inte mer än ett paket och fyll inte på med mera dagarna efter! 32mg lindrar ATn lika bra som 128mg! Att sätta upp Loperamid på "schemat" för drogintag låter väldigt oroväckande, och att du får något sorts rus på det förstår jag mej inte alls på, det enda jag har upplevt är en lindring utav ATn, ingen som helst sinnesförändring mer än att jag blev glad över att jag slapp ATn.

mvh urmakaren
Citera
2011-06-08, 22:49
Medlem
darkseverins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urmakaren
Finns tydligen dokumenterade missbruk utav loperamid där det slutade med att personen i fråga pajjade sitt tarmsystem så pass att h*n blev tvungen att använda stomipåse resten av livet. Tänk även på att Loperamid ger sig på andningen, jag ringde giftupplysningen en gång då jag mådde riktigt illa på en överdosering av loperamid, där sa de att jag genast skulle uppsöka sjukhus just pga att det ger sig på andningen så pass hårt.

Blanda inte Loperamid med andra droger!
Sant, jag var rädd att jag skulle dö under mitt loperamid-rus när jag tagit en zolpidem, jag kände tydligt hur det påverkade min andning.
Citera
2011-06-08, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkseverin
Sant, jag var rädd att jag skulle dö under mitt loperamid-rus när jag tagit en zolpidem, jag kände tydligt hur det påverkade min andning.

Fyfan, skulle aldrig våga trycka i mig benso på detta preparat..

Någon snackade även om tarmvred efter överdosering av Loperamid, tarmvred är ju livsfarligt och kan leda till direkt död.

Ta det lugnt nu kompis!
Citera
2011-06-09, 13:45
Medlem
Nu har apoteket tagit bort detta preparat från hyllorna och man måste fråga personal för att få köpa. Tydligen var orsaken att det missbrukades
Citera
2011-06-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiopollo
Nu har apoteket tagit bort detta preparat från hyllorna och man måste fråga personal för att få köpa. Tydligen var orsaken att det missbrukades

Var ju inte så oväntat med tanke på hur mkt folk snackar om det.
Citera
2011-06-09, 15:27
Bannlyst
Citat:

Va? Så att man bara får köpa ett paket åt gången eller hur funkar det nu?

fridens
Citera
2011-06-09, 16:09
Medlem
Charmaines avatar
Citat:

Folk kommer inte ge sig förrän varenda preparat är strikt receptbelagt (givetvis särskild receptblankett) och ordentligt inlåst i kassaskåp.
Citera
2011-06-09, 18:04
Medlem
darkseverins avatar
Det var nog lika bra, det verkar vara rätt farligt att överdosera som vi gjort.
Citera
2011-06-10, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urmakaren
Va? Så att man bara får köpa ett paket åt gången eller hur funkar det nu?

fridens

Vet inte om det bara är i min stad detta införts ännu, men jag köpte iallafall 3pkt. Frågade receptarien varför de infört detta och hon förklarade att folk hade satt i sig 10pkt för att få ett rus... Hon kan ha dragit till med en siffra förstås och kunde inte ge ett svar på huruvida substansen kunde passera blod-hjärn barriären.
En narkotikaklassning ska väl ändå inte kunna vara aktuell?? Inte för att det skulle göra mig något iofs men alla gånger underlättar det en at på opioider.
Citera
2011-06-10, 05:08
Medlem
FiveGramsAdays avatar
oh herre gud, försvåra köp utav alkohol och ciggaretter istället, där har vi ett par totalt vidriga droger som förstör mer liv en alla andra droger tillsammans!
Citera
2011-06-10, 09:24
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Vet inte om det bara är i min stad detta införts ännu, men jag köpte iallafall 3pkt. Frågade receptarien varför de infört detta och hon förklarade att folk hade satt i sig 10pkt för att få ett rus... Hon kan ha dragit till med en siffra förstås och kunde inte ge ett svar på huruvida substansen kunde passera blod-hjärn barriären.
En narkotikaklassning ska väl ändå inte kunna vara aktuell?? Inte för att det skulle göra mig något iofs men alla gånger underlättar det en at på opioider.

Nej, en klassning tror jag inte kommer ske. Inte heller receptkrav, det är en alldeles för "vanlig" medicin för det. Men att man bara får köpa ett paket i taget verkar rimligt.

EDIT: Vi vet ju att polis och sjukvårdsåpersonal är mycket intresserade av vad som står här i drogdelarna, jag antar att apotekspersonal är lika intresserade de. Det här är ett utmärkt sätt att få veta vad "ungdomen" (i alla åldrar) hittar på för nya saker att berusa sig med.

Det var precis detta det varnades för i början av tråden, det gick bara lite snabbare än någon kanske räknat med. Som sagt, det är inte bara "drogfantaster" som läser här utan även de som inte vill att ni ska kunna droga er. Lär er av detta, pojkar och flickor.
Senast redigerad av Charmaine 2011-06-10 kl. 09:27.
Citera
2011-06-10, 10:16
Medlem
darkseverins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Nej, en klassning tror jag inte kommer ske. Inte heller receptkrav, det är en alldeles för "vanlig" medicin för det. Men att man bara får köpa ett paket i taget verkar rimligt.

EDIT: Vi vet ju att polis och sjukvårdsåpersonal är mycket intresserade av vad som står här i drogdelarna, jag antar att apotekspersonal är lika intresserade de. Det här är ett utmärkt sätt att få veta vad "ungdomen" (i alla åldrar) hittar på för nya saker att berusa sig med.

Det var precis detta det varnades för i början av tråden, det gick bara lite snabbare än någon kanske räknat med. Som sagt, det är inte bara "drogfantaster" som läser här utan även de som inte vill att ni ska kunna droga er. Lär er av detta, pojkar och flickor.
Så sant, tur att jag passade på och köpte 20 paket innan det försvårades Lite tveksam om jag kommer förbruka dessa dock, var väldigt påverkad när jag köpte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in