Flashback bygger pepparkakshus!
2012-12-10, 18:49
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Angående texter.

Komigen nu grabbar..

Man hör ju inte ett skit när man käkar chips, klart man vill ha texter!!

Skämt åsido, vissa personer har större förmåga att förstå språk än andra. Jag har alltid haft lätt för engelska ända sedan barnsben, tack vare NES.
Man lärde sig tidigt helt enkelt.

Vissa har inte det språkliga sinnet, därför kan det underlätta enormt med text, speciellt i serier där mycket slang används.

du kan skriva MVG på Nationella provet i Engelska B, visst, men det betyder inte att du förstår slang, idiomatiska uttryck i den form som det används i just USA, etc etc...

Äh jag är full vetinte riktigt vad jag snackar om, men min poäng är...

Ifall folk vill ha texter - låt dem! Det finns olika anledningar till det, och inget att racka ner på.

Jag avskyr texter för jag tycker att ögonen går ner till texten per automatik, och man missar lite av vad som händer i bilden. Därför har jag aldrig texter.

Men det nöjet kan jag tillåta mig, eftersom jag råkar ha fina språkkunskaper.
(INTE I SVENSK SKRIFT DOCK!! suger , som ni ser, på det Men i Engelska har jag faktiskt det.)
Däremot suger jag i Fysik.

Hela detta var ett Offtopic svar, som ändå svarade på en hel del inlägg i tråden så jag hoppas det får vara kvar och att vi kan sluta prata undertexter from nu.

Jag hackar absolut inte på någon som behöver text utan jag bara svarar på hur jag tror det allmänt sett ligger till med kunskaperna i engelska på Flashbacks forum. Skulle ju vara störtlöjligt att se ner på någon för att den är sämre än engelska men det är också rätt tramsigt med de som påstår att de är bra på engelska men ändå vill ha text. Kan man bra engelska så behöver man inte text till en genomsnittlig amerikansk serie.
Citera
2012-12-10, 18:55
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Jag hackar absolut inte på någon som behöver text utan jag bara svarar på hur jag tror det allmänt sett ligger till med kunskaperna i engelska på Flashbacks forum. Skulle ju vara störtlöjligt att se ner på någon för att den är sämre än engelska men det är också rätt tramsigt med de som påstår att de är bra på engelska men ändå vill ha text. Kan man bra engelska så behöver man inte text till en genomsnittlig amerikansk serie.

Nä det är rätt, är man bra på språket behöver man naturligtvis inte text.

Men det var nån som påpekade att han/hon var 18, därför skulle ha tillräckligt med kunskaper för att kunna tita utan text.
Tycker det är ett dumt påstående.
Citera
2012-12-10, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Angående texter.

Komigen nu grabbar..

Man hör ju inte ett skit när man käkar chips, klart man vill ha texter!!

Skämt åsido, vissa personer har större förmåga att förstå språk än andra. Jag har alltid haft lätt för engelska ända sedan barnsben, tack vare NES.
Man lärde sig tidigt helt enkelt.

Vissa har inte det språkliga sinnet, därför kan det underlätta enormt med text, speciellt i serier där mycket slang används.

du kan skriva MVG på Nationella provet i Engelska B, visst, men det betyder inte att du förstår slang, idiomatiska uttryck i den form som det används i just USA, etc etc...

Äh jag är full vetinte riktigt vad jag snackar om, men min poäng är...

Ifall folk vill ha texter - låt dem! Det finns olika anledningar till det, och inget att racka ner på.

Jag avskyr texter för jag tycker att ögonen går ner till texten per automatik, och man missar lite av vad som händer i bilden. Därför har jag aldrig texter.

Men det nöjet kan jag tillåta mig, eftersom jag råkar ha fina språkkunskaper.
(INTE I SVENSK SKRIFT DOCK!! suger , som ni ser, på det Men i Engelska har jag faktiskt det.)
Däremot suger jag i Fysik.

Hela detta var ett Offtopic svar, som ändå svarade på en hel del inlägg i tråden så jag hoppas det får vara kvar och att vi kan sluta prata undertexter from nu.

Mitt sista OT. Textanvändande är absoulut inget att racka ner på men jag kan fortfarande inte förstå folk som talar och förstår engelska bra för att sedan ha text. Äter man konstant medan man tittar kan jag dock köpa det.

P.S.

Swimp är en jabroni.
Citera
2012-12-10, 18:59
Medlem
neurogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smooth
Mitt sista OT. Textanvändande är absoulut inget att racka ner på men jag kan fortfarande inte förstå folk som talar och förstår engelska bra för att sedan ha text. Äter man konstant medan man tittar kan jag dock köpa det.

P.S.

Swimp är en jabroni.

;D

En jävla jabroni är vad han är!

edit. vem fan är Swimp, btw?!
Citera
2012-12-10, 19:47
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Jag är inte ute efter att lyfta fram mina egna kunskaper i engelska utan jag skriver just att det nog är många här som uppfattar alla nyanser även utan text. Tycker snarare att det är du som verkar ha någon form av komplex över att du inte fixar serier utan text än att någon här försöker skryta om sina kunskaper i engelska vilka nog snarare tas för givna av de flesta.

Jag ser ibland serier utan text, när jag ligger själv och har hörlurar på mig - men jag skulle aldrig få för mig att stoltsera över det eller racka ner på någon som använder text med kommentarer i stil med "kan du inte engelska? är du inte 18?". Det var ju det som triggade detta sidospår.

Sen är det ju ett intressant faktum att många svenskar, däribland insatta tv-nördar eller sådana som påstår sig tala "flytande" engelska, egentligen är mycket sämre än de tror sig vara. Fast det är kanske bättre att ta i en annan tråd.
Citera
2012-12-10, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smooth
Ta inte detta som en förolämpning men hur kommer sig det att du inte kan flytande engelska när du är över arton år gammal?

Kul för dig att du är Yoda på Engelska, det är nämligen inte jag utan jag föredrar att ha text.

Capicé?
Citera
2012-12-10, 20:26
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruq
Kul för dig att du är Yoda på Engelska, det är nämligen inte jag utan jag föredrar att ha text.

Capicé?

Yodas engelska är väl rätt bristfällig vill jag minnas. Mycket konstiga meningsuppbyggnader i alla fall.
Citera
2012-12-14, 17:37
Medlem
Tyckte det var ett fantastiskt avsnitt idag Som vanligt är Dennis största behållningen.
Citera
2012-12-14, 19:10
Medlem
dunderdasens avatar
Haha fan vad jag skrattade i slutet när Dee dök upp där! Oops!
Citera
2012-12-14, 19:39
Medlem
SithBoboSiths avatar
Hade detta varit det första jag sett av dom hade jag aldrig kollat mer.
Citera
2012-12-14, 20:27
Medlem
JesusLovesUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Hade detta varit det första jag sett av dom hade jag aldrig kollat mer.

Skärp dig.

Tycker serien bara blir bättre och bättre för varje avsnitt. I den här säsongen växer verkligen alla in i sina roller. Dennis är så jävla rolig i den här säsongen då han ska vara en lärare i klass och stil.

Någon som håller med om att serien är den bästa komediserien som går just nu?
Citera
2012-12-14, 20:45
Medlem
Funkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusLovesU
Någon som håller med om att serien är den bästa komediserien som går just nu?

Det är som om Usain bolt skulle springa 100 meter mot hink med vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in