2012-12-10, 18:49
Citat:
Ursprungligen postat av neurogen
Angående texter.
Komigen nu grabbar..
Man hör ju inte ett skit när man käkar chips, klart man vill ha texter!!
Skämt åsido, vissa personer har större förmåga att förstå språk än andra. Jag har alltid haft lätt för engelska ända sedan barnsben, tack vare NES.
Man lärde sig tidigt helt enkelt.
Vissa har inte det språkliga sinnet, därför kan det underlätta enormt med text, speciellt i serier där mycket slang används.
du kan skriva MVG på Nationella provet i Engelska B, visst, men det betyder inte att du förstår slang, idiomatiska uttryck i den form som det används i just USA, etc etc...
Äh jag är full vetinte riktigt vad jag snackar om, men min poäng är...
Ifall folk vill ha texter - låt dem! Det finns olika anledningar till det, och inget att racka ner på.
Jag avskyr texter för jag tycker att ögonen går ner till texten per automatik, och man missar lite av vad som händer i bilden. Därför har jag aldrig texter.
Men det nöjet kan jag tillåta mig, eftersom jag råkar ha fina språkkunskaper.
(INTE I SVENSK SKRIFT DOCK!! suger , som ni ser, på det
Men i Engelska har jag faktiskt det.)
Däremot suger jag i Fysik.
Hela detta var ett Offtopic svar, som ändå svarade på en hel del inlägg i tråden så jag hoppas det får vara kvar och att vi kan sluta prata undertexter from nu.
Komigen nu grabbar..
Man hör ju inte ett skit när man käkar chips, klart man vill ha texter!!

Skämt åsido, vissa personer har större förmåga att förstå språk än andra. Jag har alltid haft lätt för engelska ända sedan barnsben, tack vare NES.
Man lärde sig tidigt helt enkelt.
Vissa har inte det språkliga sinnet, därför kan det underlätta enormt med text, speciellt i serier där mycket slang används.
du kan skriva MVG på Nationella provet i Engelska B, visst, men det betyder inte att du förstår slang, idiomatiska uttryck i den form som det används i just USA, etc etc...
Äh jag är full vetinte riktigt vad jag snackar om, men min poäng är...
Ifall folk vill ha texter - låt dem! Det finns olika anledningar till det, och inget att racka ner på.
Jag avskyr texter för jag tycker att ögonen går ner till texten per automatik, och man missar lite av vad som händer i bilden. Därför har jag aldrig texter.
Men det nöjet kan jag tillåta mig, eftersom jag råkar ha fina språkkunskaper.
(INTE I SVENSK SKRIFT DOCK!! suger , som ni ser, på det
Men i Engelska har jag faktiskt det.)Däremot suger jag i Fysik.
Hela detta var ett Offtopic svar, som ändå svarade på en hel del inlägg i tråden så jag hoppas det får vara kvar och att vi kan sluta prata undertexter from nu.
Jag hackar absolut inte på någon som behöver text utan jag bara svarar på hur jag tror det allmänt sett ligger till med kunskaperna i engelska på Flashbacks forum. Skulle ju vara störtlöjligt att se ner på någon för att den är sämre än engelska men det är också rätt tramsigt med de som påstår att de är bra på engelska men ändå vill ha text. Kan man bra engelska så behöver man inte text till en genomsnittlig amerikansk serie.
Som vanligt är Dennis största behållningen.