2008-01-20, 17:12
Medlem
$100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misstag
$100: jag anvnder videora ocks och det brukar ta ~30 min att rippa en film s en timme lter lite konstigt. fr mnga andra processer igng ven fast det inte borde spela s stor roll

Jaa, jag fixade det, brjade anvnda power-user istllet eller vad det hette, d gick det snabbare...Men det jag saknar r att man inte kan rippa DVD-filmer (ls ISO-filer som man ftt nr man laddat hem en dvd-film) n har jag bara kunnat ftt i xvid och tv-serier och dom gr ju att rippa i videora, men inte iso, har provat en mngd olika program, kan ni tipsa om ngot?
Citera
2008-01-20, 18:15
Medlem
:Ericuss avatar
iPod touch - vrdels i Ubuntu?
Citera
2008-01-20, 21:55
Medlem
$100s avatar
En frga, jag kpte uppdateringen frn Appel fr 155 kr, om jag skulle vilja terstlla min ipod, mste jag d kpa om dessa saker?
Citera
2008-01-20, 22:46
Medlem
Levines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $100
En frga, jag kpte uppdateringen frn Appel fr 155 kr, om jag skulle vilja terstlla min ipod, mste jag d kpa om dessa saker?

Jag har alla Apples applikationer + en drs med 3:e parts applikationer.
Se till s din Ipod har firmware 1.1.1 och sedan gr du in p sidan www.jailbreakme.com i Safari p touchen. D lser du upp den och fr en applikation som heter Installer och via den kan du installera det mesta.

(har skert tagits upp frr men infon tl vl en bump...)
Citera
2008-01-20, 22:55
Medlem
Levines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixbo7
S dr ja. ntligen fick jag in Guitar Hero III p touchen och de tycker r ett av de roligaste spelen som finns p touchen. Dock s undrar jag om det r ngon har som vet hur man loggar in p touchen via FTP?Jag har provat de flesta guider som jag har hittat och jag fr det fan inte att fungera. Anyone?

Laddade ner "Maps" i installer men fr det inte att fungera. Ngon som vet ngot om detta?

Anyhow, lnge leve iPod Touch!

Fr att FTP:a med Touchen anvnder jag WinSCP (gratis program).

Starta WinSCP

Kolla sedan i din Ipod Touch vilken IP adress den har
(192.168.1.X)

G till WinSCP programmet och skriv in IP adressen i fltet HOSTNAME.
I fltet Username skriver du: root
och i fltet Password: alpine

klicka p LOGIN och voila du kommer t alla mappar p touchen...
Citera
2008-01-20, 22:59
Medlem
Levines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $100
Jaa, jag fixade det, brjade anvnda power-user istllet eller vad det hette, d gick det snabbare...Men det jag saknar r att man inte kan rippa DVD-filmer (ls ISO-filer som man ftt nr man laddat hem en dvd-film) n har jag bara kunnat ftt i xvid och tv-serier och dom gr ju att rippa i videora, men inte iso, har provat en mngd olika program, kan ni tipsa om ngot?

Jag hittade ett riktigt schysst program som heter : A-Z Ipod Video Converter

Snabbaste programmet jag testat och kan konvertera det mesta!
Sk p det s kommer det ng upp en torrent eller tv
Citera
2008-01-20, 23:12
Medlem
:Ericuss avatar
Om jag bestller en iPod nu, r det omjligt att gra ett jailbreak d?
Citera
2008-01-20, 23:18
Medlem
Levines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av :Ericus
Om jag bestller en iPod nu, r det omjligt att gra ett jailbreak d?

Jajemen!

Du kan alltid ladda hem Ipod firmware 1.1.1 och i iTunes hller du in SHIFT samtidigt som du klickar p Uppdateringar och kr din 1.1.1 fil.
Efter det gr du bara in p adressen www.jailbreakme.com i Safari p Touchen och klickar p Install. Det r mycket enkelt och tar bara 1-2 minuter.
Citera
2008-01-21, 07:18
Medlem
SamBams avatar
Finns det ngon mjlighet att man skulle kunna lyssna p webradio med itouchen?
Citera
2008-01-21, 10:02
Medlem
Flrps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBam
Finns det ngon mjlighet att man skulle kunna lyssna p webradio med itouchen?

Kan man fixa ett shell som kr bash i den p nt stt s kan jag hjlpa dig. Annars vet jag inte.
Citera
2008-01-21, 10:03
Medlem
Flrps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av :Ericus
iPod touch - vrdels i Ubuntu?

Tror det r ganska krt n s lnge, tyvrr. Tror dock att det jobbas fram std. ldre iPods funkar ju klockrent.

Edit: Titta vad jag hittade!
http://www.idg.se/2.1085/1.139816
Citera
2008-01-21, 10:25
Medlem
$100s avatar
Har lite jailbreka problem...Har nedgraderat till 1.1.1, men nr jag gr in p jailbreakme.com via safari och trycker p snapme eller vad fan det str, s, enligt instruktionerna, frsvinner sfari och jag ker ut p skrivbordet, men sen hnder inget, har vntat typ 10 minuter som lngst p att den ska g till lslget, men hnder inget, vad r felet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in