Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-21, 10:38
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Kan man fixa ett shell som kör bash i den på nåt sätt så kan jag hjälpa dig. Annars vet jag inte.

Kan du ta det där igen, är lite datahandikapad.
Citera
2008-01-21, 15:33
Medlem
$100s avatar
HAHA, många frågor...Funderar nu kring detta med coverflow, får det inte att funka som man sett på alla videor. Jag har bilder på alla artiser och så som är inlagt under itunes, men jag kan inte bläddra mellan de olika artiserna i coverflow (eller kan man kanske inte det) ni får gärna berätta mer, får det inte att funka hundra, kan bara bläddra mellan de olika spellistorna jag gjort i itunes, vilket är en för musik och en för en ljudbok!
Citera
2008-01-21, 16:12
Medlem
herrheides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av $100
HAHA, många frågor...Funderar nu kring detta med coverflow, får det inte att funka som man sett på alla videor. Jag har bilder på alla artiser och så som är inlagt under itunes, men jag kan inte bläddra mellan de olika artiserna i coverflow (eller kan man kanske inte det) ni får gärna berätta mer, får det inte att funka hundra, kan bara bläddra mellan de olika spellistorna jag gjort i itunes, vilket är en för musik och en för en ljudbok!
Du måste hålla den upprätt och tilta den 90 grader när du är i musik. På samma sätt kan du vända hemsidor när du är i Safari.
Citera
2008-01-21, 16:14
Medlem
Citat:

Lägg in albumart via iTunes, tryck på symbolen för album i spelningsavdelningen. Nu vänder du på spelaren. Borde funka.
Citera
2008-01-21, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Levine
För att FTP:a med Touchen använder jag WinSCP (gratis program).

Starta WinSCP

Kolla sedan i din Ipod Touch vilken IP adress den har
(192.168.1.X)

Gå till WinSCP programmet och skriv in IP adressen i fältet HOSTNAME.
I fältet Username skriver du: root
och i fältet Password: alpine

klicka på LOGIN och voila du kommer åt alla mappar på touchen...

Förstår inte vad det är jag gör för fel. Det går inte. Har varit inne tidigare men nu går det bara inte. "Connection fucked you while you were on your knees" Goddamnet.

Typs på vad som kan vara fel?
Citera
2008-01-21, 16:21
Medlem
$100s avatar
Funkar inte, jag får enbart upp den jag spelar, och har jag ingen musik igång så fatnar spelaren och måste trycka på homeknappen och börja om?!

HAr märkt detta ibland, speciellt när man tiltar den så fsastanr den, amn kan scrolla i listan men inte trycka på annat än home-knappen, fler som har haft det problemet? Lämna tillbaka skiten eller?
Senast redigerad av $100 2008-01-21 kl. 16:32.
Citera
2008-01-21, 17:28
Medlem
rejmarNs avatar
http://www.apple.com/se/ipodtouch/features.html#widgets

Hur får man ner dom till sin touch?
Citera
2008-01-21, 17:32
Medlem
herrheides avatar
Citat:
Funkar inte, jag får enbart upp den jag spelar, och har jag ingen musik igång så fatnar spelaren och måste trycka på homeknappen och börja om?!

HAr märkt detta ibland, speciellt när man tiltar den så fsastanr den, amn kan scrolla i listan men inte trycka på annat än home-knappen, fler som har haft det problemet? Lämna tillbaka skiten eller?
Återställ den i iTunes och kolla om problemet kvarstår.
Citera
2008-01-21, 17:34
Medlem
herrheides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixbo7
Förstår inte vad det är jag gör för fel. Det går inte. Har varit inne tidigare men nu går det bara inte. "Connection fucked you while you were on your knees" Goddamnet.

Vet inte vad som är fel, själv använder jag TVersity, också gratis, som jag tycker är väldigt bra. http://tversity.com/home
Citera
2008-01-21, 17:34
Medlem
$100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrheide
Återställ den i iTunes och kolla om problemet kvarstår.

Sitter hos appel-supporten nu, har återställt både i tocuhen och via itunes, funkar ändå inte, men det är ENBART när man inte har någon låt igång, går jag in, startar en låt och går tillbaka till artister och tiltar den så kommer det cover upp som används på den artist jag lyssnar på just då, men jag ser enbart det coveret...Men har jag ingen låt igång så fastnar den, för visst är det väl inte så att man måste ha covers på alla låtar man har för att det ska funka?
Citera
2008-01-21, 17:42
Medlem
herrheides avatar
Citat:
Sitter hos appel-supporten nu, har återställt både i tocuhen och via itunes, funkar ändå inte, men det är ENBART när man inte har någon låt igång, går jag in, startar en låt och går tillbaka till artister och tiltar den så kommer det cover upp som används på den artist jag lyssnar på just då, men jag ser enbart det coveret...Men har jag ingen låt igång så fastnar den, för visst är det väl inte så att man måste ha covers på alla låtar man har för att det ska funka?
Du behöver inte ha några covers om du inte känner för det, det ska ändå fungera.

Citat:
Ursprungligen postat av rejmarN
http://www.apple.com/se/ipodtouch/features.html#widgets

Hur får man ner dom till sin touch?
Om du menar de nya delarna med karta, mail osv. så finns de här för 155 kr: https://phobos.apple.com/WebObjects/MZFinance.woa/wa/touchLandingPage
Citera
2008-01-21, 19:58
Medlem
Levines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pixbo7

kolla så ipoden inte går i viloläge medans du pillar... Den kan byta ipadress då. Ha oxå itunes avstängt! Se till så processen itunes e avstängd (tippar på att den är boven i dramat) denna post e skriven på podden f.ö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in