2007-12-06, 07:54
Medlem
Ngon som vet vilket fretag som skter Apple Stores leveranser s att man kan hmta sitt paket dr istllet?
Citera
2007-12-10, 01:31
Medlem
Tjena!
Har nu Video 30GB.

Tnkte skaffa den ipod touch 8 gb till jul och ge bort videon till ngon..

Dock s frstr jag inte det dr med jailbreak? varfr ska man gra det? r det ett mste om man vill ha kul nr man sitter p tget och degar? eller var som helst nr man har tillgng till wlan...

Kollat runt lite p youtube, verkar inte vara s svrt

Hur har det gtt fr er?
Citera
2007-12-10, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CMakaroni
Tjena!
Har nu Video 30GB.

Tnkte skaffa den ipod touch 8 gb till jul och ge bort videon till ngon..

Dock s frstr jag inte det dr med jailbreak? varfr ska man gra det? r det ett mste om man vill ha kul nr man sitter p tget och degar? eller var som helst nr man har tillgng till wlan...

Kollat runt lite p youtube, verkar inte vara s svrt

Hur har det gtt fr er?

Tjenare. Frsta natten d jag lg i min sng med touchen s petade (skrev) jag i en adress i skrivfltet och vips s var den "JailBreakad" som det s fint heter.

Jag instalerade ngra smprogram som jag inte hade ngon strre anvndning fr. Under ngra dagar hade jag en fin bakgrund som sg ut som parkettgolv.
Sen, nr jag fick hybris och ville instalera t.ex. NES emulator s gick det snett och den hngde sig. ("Skrivbordet" var borta, eller symbolerna var det iaf) S jag instalerade 1.1.2 och fungerar den klockrent igen.

Funderar p att instalera den nert s att sga. Downgrada. Men, vet inte om jag orkar lgga in alla ltar, filmer och bilder igen.

Men, om du lyckas Jailbreaka den p ett bra stt s kanske det r s att du fr roligare med den. NES-emultarna och Guitar Hero skulle nog vara ganska roligt om man inte har ngot bttre fr sig p t.ex. buss och tg.

Det finns skerligen ingen begrnsning till vilka program som finns att lgga in p iPod Touchen.

Men men, du kan ju alltid prova att hacka den (finns ondligt mnga guider p internet). Om det blir fel s r det bara att instalera om den via iTunes. S var det fr mig iaf.

Tack och hej.
Citera
2007-12-10, 17:01
Medlem
Tack fr svaret Pixbo7!

Riktigt sugen p den hr..

Ska frska f den frn USA d man fr 16GBn fr 2500. haha sjukt billigt
Citera
2007-12-13, 18:27
Medlem
Ngon som vet om det r mjligt att p ngot stt lgga in en bakgrundsbild under ikonerna? P "skrivbordet" s att sga!?
Citera
2007-12-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pixbo7
Ngon som vet om det r mjligt att p ngot stt lgga in en bakgrundsbild under ikonerna? P "skrivbordet" s att sga!?

Inga problem det skall funka, om du inte har jailbreakat den s tror jag du kan gra det under instllningarna.
Citera
2007-12-14, 01:20
Medlem
Black&Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cliosport
Inga problem det skall funka, om du inte har jailbreakat den s tror jag du kan gra det under instllningarna.

Nepp, den mste vara hackad fr att det ska g.
Citera
2007-12-14, 15:01
Medlem
Klahzs avatar
Min touch landar i brevldan nsta vecka, sg dock nu att man inte fr med ngon "vanlig" laddare. Hittade inget om det i trden finns skert=) men hur har ni gjort? Jag kan inte bara ha usb-laddare det kommer inte att funka, finns det billiga att kpa till eller?
Citera
2007-12-14, 16:56
Medlem
herrheides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klahz
Min touch landar i brevldan nsta vecka, sg dock nu att man inte fr med ngon "vanlig" laddare. Hittade inget om det i trden finns skert=) men hur har ni gjort? Jag kan inte bara ha usb-laddare det kommer inte att funka, finns det billiga att kpa till eller?
Denna har jag och den har hittills fungerat felfritt.
http://www.teknikmagasinet.se/nydb/d...k&artnr=100177
Citera
2007-12-14, 20:09
Medlem
Snorlyktans avatar
En liten frga; r Apple s gnidna att det inte finns ngon mjlighet att utka minnet med SD-kort? Hittar inget om att man skulle kunna gra det.
Citera
2007-12-15, 03:05
Medlem
frosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
En liten frga; r Apple s gnidna att det inte finns ngon mjlighet att utka minnet med SD-kort? Hittar inget om att man skulle kunna gra det.
Nej du kan inte utka minnet med ett SD-kort. Finns endast som 8 respektive 16 GB.
Citera
2007-12-15, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan

Typiskt Apple va?

Kunde inte f min frn USA, ska frska fixa via ebay eller kompis som bor dr...
Hur ska man skicka fr att f utan tull, skatt osv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in