Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-21, 20:09
Medlem
rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrheide
Om du menar de nya delarna med karta, mail osv. så finns de här för 155 kr: https://phobos.apple.com/WebObjects/MZFinance.woa/wa/touchLandingPage

Var ska man trycka för att kpa den jäveln? Är inloggad i itunes store och har laddat ner uppdateringen men jag hittar inte hur man köper den när jag går in via länken ovan. Förlåt en dum jävel...
Citera
2008-01-21, 20:20
Medlem
herrheides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rude
Var ska man trycka för att kpa den jäveln? Är inloggad i itunes store och har laddat ner uppdateringen men jag hittar inte hur man köper den när jag går in via länken ovan. Förlåt en dum jävel...
Var samma fel för mig:P. Du måste uppdatera iTunes till 7.6, detta görs enklast genom "hjälp-leta efter uppdateringar" inuti iTunes. Är det redan gjort så får du försäkra dig om att du verkligen är inloggad.
Citera
2008-01-23, 16:05
Medlem
Black&Whites avatar
Någon som vet hur man konverterar en film och får med subtitels? Vilket program använder man?
Citera
2008-01-23, 16:09
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamBam
Kan du ta det där igen, är lite datahandikapad.

Jag har en teori, den kanske funkar.

Om man fixar ett shell (ett skal, kort sagt en terminal som i alla UNIX-plattformar) med bash (standard i de flesta linux-distar och i OS X) så skulle man i teorin kunna fixa ett script som körs via terminalen för att kunna lyssna på radio. Det funkar i alla fall i Ubuntu, för jag använder ett liknande script för att kunna lyssna på radio på min dator.

För att detta ska gå så måste man antagligen jailbreaka den och tanka ner ett skal, annars lär det inte gå.
Citera
2008-01-24, 11:13
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
Jag har en teori, den kanske funkar.

Om man fixar ett shell (ett skal, kort sagt en terminal som i alla UNIX-plattformar) med bash (standard i de flesta linux-distar och i OS X) så skulle man i teorin kunna fixa ett script som körs via terminalen för att kunna lyssna på radio. Det funkar i alla fall i Ubuntu, för jag använder ett liknande script för att kunna lyssna på radio på min dator.

För att detta ska gå så måste man antagligen jailbreaka den och tanka ner ett skal, annars lär det inte gå.

Finns det inte en webbradio i installern?
Citera
2008-01-24, 17:11
Medlem
Denoms avatar
Finns det några nackdelar med att köpa en touch i Kanada?
Citera
2008-01-24, 17:16
Medlem
blienens avatar
Är apples garanti worldwide? Funderar på att köpa en i NYC snart
Citera
2008-01-24, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Finns det några nackdelar med att köpa en touch i Kanada?
Nej, man kan ju ändra språket och jag antar att apple har kvar sin worldwidegaranti

Citat:
Ursprungligen postat av blienen
Är apples garanti worldwide? Funderar på att köpa en i NYC snart
Se över.
Citera
2008-01-25, 11:32
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Finns det inte en webbradio i installern?

Det är ju inte lika kul
Citera
2008-01-25, 11:46
Medlem
Köpte mig en toch idag, hade tur dom sänkte priset just idag till 2550 lr nåt, men men till frågan... Hur länge måste man ladda skiten innan man kan få igång den, jag vill ju pilla på den
Citera
2008-01-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
Köpte mig en toch idag, hade tur dom sänkte priset just idag till 2550 lr nåt, men men till frågan... Hur länge måste man ladda skiten innan man kan få igång den, jag vill ju pilla på den
Du kan pilla på skiten medans den laddas Bör väl inte vara några som helst problem.
Citera
2008-01-25, 17:10
Medlem
_Shakermakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Levine
Jajemen!

Du kan alltid ladda hem Ipod firmware 1.1.1 och i iTunes håller du in SHIFT samtidigt som du klickar på Uppdateringar och kör din 1.1.1 fil.
Efter det går du bara in på adressen www.jailbreakme.com i Safari på Touchen och klickar på Install. Det är mycket enkelt och tar bara 1-2 minuter.

Detta funkar ju tyvär inte längre pga av uppdateringen 1.1.3 (man kan inte få in 1.1.1).

Men om du har lösningen på detta tar jag emot det med öppna armar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in