2008-09-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Bråttom
Lter strlande, har ett par frgor.

1.Tror du att 8 gig kommer att rcka? r det mycket fler saker n musik o filmer som kommer att ta upp minnet?

2. Storleken. Hur funkar den att ha i ett par jeans? kommer man att f prioritera utrymmet i fickorna nu med oTouch, mobil o nycklar. Eller r den liten?

3. Hur fungerar den att surfa med?

4. Gr det att ladda ner program verhuvud taget? Skulle vilja ladda ner sopcast fr att kunna kolla p streamad fotboll.

5. Hur r spelen?

1. Jag vet inte hur mycket musik och filmer du ska ha p den, men fr mig som bara har ett par hundra ltar s funkar det bra. Hittills...

2. Storleken r frbluffande. Mycket mindre n p bild. Och d ser den skit liten ut. Har inte provat att ha den i ett par jeans n men gr nog det imorgon.

3. Surfningen r skit bra. Jag verkligen lskar det. Jtte snabb laddning med Wi-Fi och det r verkligen enkelt att f en verblick p sidan och nnu enklare att zooma in.

4. AppStore funkar vldigt bra. Gr snabbt att ladda ner gratis program och det r enkelt att hitta det man vill ha.

5. Spelen r nog det bsta. Har provat ett trningsspel dr man sjlv kastar trningarna med iPoden. Skit kul! Sedan finns det Tap Tap Revenge, ett spel liknande Step Mania som ocks r skit kul.
Sen mitt favorit spel, Labyrinth Lite. ett spel dr man styr en kula genom en bana. Ett liknande spel till det man krde p dagis och p frskolan. Fortfarande lika kul och funkar utmrkt helt utan lagg.
Citera
2008-09-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the blackmaba
Den har allt man kan vilja ha p den. Wi-Fi funkar utmrkt. Hittade mitt egna trdlsa ntverk s fort jag startat den. Den knns vldigt gedigen i handen. Knns som kvalite. Tangentbordet r skitbra, lite konsitgt i brjan men man vnjer sig.

Vldigt bra ljud i hrlurarna, ngot jag inte frvntade mig frn de hrlurarna som fljde med. Och frpackningen r ocks skitsnygg. Blev som ett litet barn p julaffton nr jag ppnade kartongen.

Jag lovar dig, du blir inte besviken.

S dem har bytt hrlurar i andra generationen? Har hrt att dem andra har varit riktigt dliga till den frra touchen!
Fortfarande tar det dock ca 3 timmar fr mig att konvertara en film, vilket gr mig p nerverna!

Jag fr antagligen min Touch imorgon, lngtar som ett djur nu!
Citera
2008-09-15, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Högerkrok
Hur mnga dagar tog det innan du fick din sknhet?

Jag bestllde den p onsdag kvll frra veckan. Och den kom idag runt 17:30 med UPS.
Citera
2008-09-15, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakan11
S dem har bytt hrlurar i andra generationen? Har hrt att dem andra har varit riktigt dliga till den frra touchen!
Fortfarande tar det dock ca 3 timmar fr mig att konvertara en film, vilket gr mig p nerverna!

Jag fr antagligen min Touch imorgon, lngtar som ett djur nu!

Ja, jag har inte provat hrlurarna frn den frsta generationen. Men jag r vldigt krsen nr det gller ljudkvalite och det r bttre ljud n i hrlurarna till iPod Shuffle.
Citera
2008-09-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ja, jag har inte provat hrlurarna frn den frsta generationen. Men jag r vldigt krsen nr det gller ljudkvalite och det r bttre ljud n i hrlurarna till iPod Shuffle.

Fan va hrligt! Hoppas den motsvarar mina skyhga frvntningar nu! Allt lter perfekt med den! (Frutom konverteringen)
Citera
2008-09-15, 23:43
Medlem
Citat:
Lter strlande, har ett par frgor.

1.Tror du att 8 gig kommer att rcka? r det mycket fler saker n musik o filmer som kommer att ta upp minnet?

2. Storleken. Hur funkar den att ha i ett par jeans? kommer man att f prioritera utrymmet i fickorna nu med oTouch, mobil o nycklar. Eller r den liten?

3. Hur fungerar den att surfa med?

4. Gr det att ladda ner program verhuvud taget? Skulle vilja ladda ner sopcast fr att kunna kolla p streamad fotboll.

5. Hur r spelen?

2. du kan ju ta och kpa en iphone s slipper du har bda med dig
Citera
2008-09-16, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteltux

Eller s kan man kpa en iPod Touch och slippa jobbiga abonnemang hos Telia.
Citera
2008-09-16, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inteltux

Eller ocks kper jag en iTouch om den r tillrckligt liten. Hade jag velat kpa en iPhone skulle jag inte stlla frgot om iTouch. Viktigpetter dr
Citera
2008-09-16, 22:41
Medlem
Nu har jag anvnt min iPod Touch 2G en dag i skolan och jag kan bara sga att jag fortfarande hel njd. Det enda jag har att "klaga" p r nog iTunes. Det r det enda som r "jobbigt" med att ha en Apple produkt.

AppStore funkar perfekt, alla program funkar perfekt och allt r frid och frjd. Lyckades spra mig sjlv med hjlp av Wlanet jag anvnde i min skola. Sedan kan man ska p t.ex. "sport" och s hittar den en massa sportaffrer nr man anvnder Maps.

Passar perfekt i min jeans ficka och den str emot repor ganska bra. Och d menar jag p baksidan. Framsidan blir det inga repor p alls.

lskar Safari. Den kan saker som inte ens Opera kan. T.ex. att titta p mitt skolschema p ntet. Och nr man stnger ner Safari och gr ngot annat s sparar den den sessionen man var p s att man kan teruppta den nr man startar Safari igen. En annan snygg och bra sak r att Safari ocks stder flikar. S man kan ha flera flikar "p" samtidigt. Ngot som r vldigt anvndbart.

Wi-Fi fungerar ocks frvnansvrt bra. Hittar mitt trdlsa ntverk automatiskt bde hemma och i skolan. Behver inte gra ngot, utan den bara ansluter sig automatiskt.

iPod funktionen funkar vldigt bra. Det gr blixtsnabbt att byta lt och "coverflow" ser vldigt bra ut. Ljudet r ganska bra i de medfljande hrlurarna och det r vldigt enkelt att blddra genom sitt musikbibliotek.

Kollade p ett The Simpsons avsnitt p bussen hem och det var verkligen tillfredsstllande. Utmrkt kvalite. Utan lagg och ljudfrdrjning. Och p 3.5 skrm s ser det verkligen bra ut och man behver inte anstrnga gonen fr att titta p filmen. Om man stnger av filmen och startar dem igen s terupptar den filmen dr man slutade, vilket r vldigt bra om man tittar p en lngfilm och ska gra ngot annat. Fr att markera att man har tittat klart p filmen s trycker man bara p en knapp. Och d startar den filmen frn brjan nsta gng man ska titta p den.

Minirknaren funkar ocks bra. Anvnde den idag p matten och den r enkel och rolig att anvnda.

S, det var lite kort om iPod Touch 2G. Nu lngtar jag bara tills jag kan "jailbreak:a" den.
Senast redigerad av the blackmaba 2008-09-16 kl. 22:46.
Citera
2008-09-16, 22:43
Medlem
Finns det radio p den?
Citera
2008-09-16, 22:48
Medlem
Citat:
Finns det radio p den?

Nej. Men jag tror att det kan finnas ngot program fr detta. Dock mste man nog "jailbreak:a" fr det. Men annars finns det program som man kan ladda ner p AppStore som gr att man fr access till ett flertal webbradiostationer.
Citera
2008-09-16, 23:39
Medlem
Citat:
Nej. Men jag tror att det kan finnas ngot program fr detta. Dock mste man nog "jailbreak:a" fr det. Men annars finns det program som man kan ladda ner p AppStore som gr att man fr access till ett flertal webbradiostationer.
Jag har varken en ipod touch eller r speciellt insatt i den, men r det inte s att radio r hrdvara och drfr borde inte mjukvara kunna fixa detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in