2009-05-11, 20:42
Medlem
Bonko86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konn
Tack fr svaren! Det hr lter jttebra!

Men jailbreak...

Det mste ju finnas ngot stt att restora den ifall den inte startar. I brjan av denna video: http://www.youtube.com/watch?v=HFEk_nt4ZtM str det:

Menar han om den skulle sluta fungera efter jailbreaket?

Vad r frdelarna respektive nackdelarna med jail- och icke jailbreakad Touch? Som jag frstr det s ska det g att fra ver musik frn Touch till dator hursomhelst nr man jailbreakat den. Som Sebbe sger s ska man kunna anvnda den som USB-minne. Inkluderas det jag sa?

Och vad r Cydia och hur fungerar det? Ansluter man till en server som lter en ladda hem olika apps?

Kunde man anvnda Skype? Kan man d allts ringa med iPod Touchen? Det skulle vara riktigt frckt!

Svara grna p dessa frgor!

Tack!

Konn

Vet faktiskt inte exakt vad han menar, ska lsa p lite om det s terkommer jag med ett svar. Om ingen annan gr det innan.

Jailbreakar du den s kommer du givetvis ppna drrarna fr massa program du kan anvnda fr att fra ver musik, frmodligen s enkelt som drag n drop. Det r en frdel. andra sidan r iTunes inte s dligt som alla sger. Jag anvnder det bara till ipoden och vill jag spela musik anvnder jag helt enkelt winamp/foobar eller Spotify. Men egenskaperna och instllningarna i iTunes gr att allting blir vldigt proffsigt.

Cydia vet jag ej vad det r tyvrr :/

Finns en skype-applikation som tillter en att ringa bde VoIP-samtal samt riktiga samtal till telefoner, precis som skype p datorn d. Kostar pengar d givetvis, men ip-tjnsten r gratis som alltid. Kravet r en wifianslutning d.

Finns ven andra program ssom Fring som fungerar ungefr som Trillian om du vet? Den kan logga in p ICQ, Skype, MSN, Yahoo, Google Talk samtidigt och lgga i samma lista. Dr kan man ven ringa med iPoden.

Dock kommer du behva en srskild typ av headset fr att gra detta. Jag rekommenderar ett par vanliga iphone-hrlurar, finns ven andra alternativa p apples hemsida.

Det r faktiskt inte s mnga som vet om att man kan ha mikrofon till en ipod. Inte heller att man kan ha TV-out p den och visa p en skrm (via scart/komposit).
Citera
2009-05-11, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bonko86
Vet faktiskt inte exakt vad han menar, ska lsa p lite om det s terkommer jag med ett svar. Om ingen annan gr det innan.

Jailbreakar du den s kommer du givetvis ppna drrarna fr massa program du kan anvnda fr att fra ver musik, frmodligen s enkelt som drag n drop. Det r en frdel. andra sidan r iTunes inte s dligt som alla sger. Jag anvnder det bara till ipoden och vill jag spela musik anvnder jag helt enkelt winamp/foobar eller Spotify. Men egenskaperna och instllningarna i iTunes gr att allting blir vldigt proffsigt.

Cydia vet jag ej vad det r tyvrr :/

Finns en skype-applikation som tillter en att ringa bde VoIP-samtal samt riktiga samtal till telefoner, precis som skype p datorn d. Kostar pengar d givetvis, men ip-tjnsten r gratis som alltid. Kravet r en wifianslutning d.

Finns ven andra program ssom Fring som fungerar ungefr som Trillian om du vet? Den kan logga in p ICQ, Skype, MSN, Yahoo, Google Talk samtidigt och lgga i samma lista. Dr kan man ven ringa med iPoden.

Dock kommer du behva en srskild typ av headset fr att gra detta. Jag rekommenderar ett par vanliga iphone-hrlurar, finns ven andra alternativa p apples hemsida.

Det r faktiskt inte s mnga som vet om att man kan ha mikrofon till en ipod. Inte heller att man kan ha TV-out p den och visa p en skrm (via scart/komposit).

Bra information! Tackar!

Man kan tydligen ringa till vanliga telefoner ocks:

http://www.youtube.com/watch?v=GrQggKrwXIc

Vet inte om den r riktig.

Blir telefonen segare nr man har stoppat den fylld med musik och annat, eller behller den sin snabbhet som vanligt?

Konn
Citera
2009-05-11, 21:09
Medlem
Bonko86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konn
Bra information! Tackar!

Man kan tydligen ringa till vanliga telefoner ocks:

http://www.youtube.com/watch?v=GrQggKrwXIc

Vet inte om den r riktig.

Blir telefonen segare nr man har stoppat den fylld med musik och annat, eller behller den sin snabbhet som vanligt?

Konn

Jupp, vanliga telefoner gr. Men vet inte om det r vrt det. Ngot jag och kompisen har planerat att gra r att spela GTA multiplayer och sitta och snacka samtidigt, d vinner man mot alla ^^

Jag har endast den lilla varianten p 8gb, och jag har ca 500mb kvar. Har inte mrkt av ngra problem som seghet eller s. Om man stoppar en 32gbs version full med saker vet jag tyvrr inte om det blir segt.
Men jag kan ju varna dig att den kommer hnga sig. Har haft flera olika iPods och alla har hngt sig rejlt frsta dagarna.. Men det r inget farligt, det hnder som sagt i 99% av fallen, det fr man leva med Bara att du inte fr panik nr det hnder
Citera
2009-05-12, 08:13
Medlem
Verkligen en lckerbit den dr iPod Touch. r ocks sugen p att investera i en. Visste inte att man kunde gra s mnga balla saker med den dock!
Citera
2009-05-15, 21:58
Medlem
VideInfras avatar
ngon som vet var eller om man kan f tag p Switcheasy Rebel case till ipoden i sverige? riktigt najs den.
Citera
2009-05-16, 09:50
Medlem
nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frumpish
sdr, allts den gick ju till "uber low battery" screenen, bara det att jag aldrig sett den frut :P

Dock har de dykt upp ett nytt problem, min dator vgrar knna igen eller ens ladda min touch medans de funkar p andra datorer... gg?

mkay, det var ju lite lustigt, och du har uppdaterat till nya itunes?
Citera
2009-05-16, 13:16
Bannlyst
jag har en itouch 1g.
jag har lagt in programvara 2.2.1 och jailbreakat den. (GRATIS)

r super njd med den nu.
Laddat ner massa roliga program.

man kan lyssna p radio genom wifi om man har shoutcast installerat.

Roligaste spelet tyckte jag vara tap tap revenge. Lite som guitar hero.

FBI most wanted program r ju rtt kul med.

skype fr att ringa nr man har wlan

aftonbladet TV och SR podradio e nice

Bredbandskollen. kollar din fart p bredbandet.

sen lite versttingsprogram har jag lagt in.

Sen kan jag rekomedera Fring, ringa, msn, yahoo mm mm
Citera
2009-05-16, 14:12
Medlem
frumpishs avatar
hehe funkar fortf inte synka med min dator men med alla andra datorer jag provat... batteriikonen i vre hgra hrnet p ipod blinkar nr jag kopplar in, lite glappaktigt typ
Citera
2009-05-21, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frumpish
hehe funkar fortf inte synka med min dator men med alla andra datorer jag provat... batteriikonen i vre hgra hrnet p ipod blinkar nr jag kopplar in, lite glappaktigt typ

Har du testat olika USB-portar?

Nr man lagt in saker i kalendern och sedan stllt in pminnelse, nr pminnelsen sedan gr igng, ska det lta d? Fr mig lter den inte och man mste unlocka den fr att se meddelandet.
Vill att den ska lta ssom den gr om man stller in pminnelse i "Klocka" appen
Citera
2009-05-21, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HvK
jag har en itouch 1g.
jag har lagt in programvara 2.2.1 och jailbreakat den. (GRATIS)

r super njd med den nu.
Laddat ner massa roliga program.

man kan lyssna p radio genom wifi om man har shoutcast installerat.

Roligaste spelet tyckte jag vara tap tap revenge. Lite som guitar hero.

FBI most wanted program r ju rtt kul med.

skype fr att ringa nr man har wlan

aftonbladet TV och SR podradio e nice

Bredbandskollen. kollar din fart p bredbandet.

sen lite versttingsprogram har jag lagt in.

Sen kan jag rekomedera Fring, ringa, msn, yahoo mm mm

Kan man verkligen ringa via skype p en iPod Touch 1g? Har vl ingen mikrofon eller :/

Vad gr programmen fring och ringa tnkte jag ocks p, lt intressant
Citera
2009-05-22, 00:01
Medlem
nikolauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yberturk
Kan man verkligen ringa via skype p en iPod Touch 1g? Har vl ingen mikrofon eller :/

Vad gr programmen fring och ringa tnkte jag ocks p, lt intressant

ringa kan du, men inte prata, haha
Citera
2009-05-23, 16:00
Medlem
Nr jag startar min ipod touch s ibland direkt efter pplen har visats s kan jag bara ibland se typ en pixel blinka snabbt , det hnder bara vid starta (sllan) tror ni det kan vara ngt allvarligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in