2009-05-11, 20:42
Citat:
Ursprungligen postat av Konn
Tack fr svaren! Det hr lter jttebra!
Men jailbreak...
Det mste ju finnas ngot stt att restora den ifall den inte startar. I brjan av denna video: http://www.youtube.com/watch?v=HFEk_nt4ZtM str det:
Menar han om den skulle sluta fungera efter jailbreaket?
Vad r frdelarna respektive nackdelarna med jail- och icke jailbreakad Touch? Som jag frstr det s ska det g att fra ver musik frn Touch till dator hursomhelst nr man jailbreakat den. Som Sebbe sger s ska man kunna anvnda den som USB-minne. Inkluderas det jag sa?
Och vad r Cydia och hur fungerar det? Ansluter man till en server som lter en ladda hem olika apps?
Kunde man anvnda Skype? Kan man d allts ringa med iPod Touchen? Det skulle vara riktigt frckt!
Svara grna p dessa frgor!
Tack!
Konn
Men jailbreak...
Det mste ju finnas ngot stt att restora den ifall den inte startar. I brjan av denna video: http://www.youtube.com/watch?v=HFEk_nt4ZtM str det:
Menar han om den skulle sluta fungera efter jailbreaket?
Vad r frdelarna respektive nackdelarna med jail- och icke jailbreakad Touch? Som jag frstr det s ska det g att fra ver musik frn Touch till dator hursomhelst nr man jailbreakat den. Som Sebbe sger s ska man kunna anvnda den som USB-minne. Inkluderas det jag sa?
Och vad r Cydia och hur fungerar det? Ansluter man till en server som lter en ladda hem olika apps?
Kunde man anvnda Skype? Kan man d allts ringa med iPod Touchen? Det skulle vara riktigt frckt!
Svara grna p dessa frgor!
Tack!
Konn
Vet faktiskt inte exakt vad han menar, ska lsa p lite om det s terkommer jag med ett svar. Om ingen annan gr det innan.
Jailbreakar du den s kommer du givetvis ppna drrarna fr massa program du kan anvnda fr att fra ver musik, frmodligen s enkelt som drag n drop. Det r en frdel. andra sidan r iTunes inte s dligt som alla sger. Jag anvnder det bara till ipoden och vill jag spela musik anvnder jag helt enkelt winamp/foobar eller Spotify. Men egenskaperna och instllningarna i iTunes gr att allting blir vldigt proffsigt.
Cydia vet jag ej vad det r tyvrr :/
Finns en skype-applikation som tillter en att ringa bde VoIP-samtal samt riktiga samtal till telefoner, precis som skype p datorn d. Kostar pengar d givetvis, men ip-tjnsten r gratis som alltid. Kravet r en wifianslutning d.
Finns ven andra program ssom Fring som fungerar ungefr som Trillian om du vet? Den kan logga in p ICQ, Skype, MSN, Yahoo, Google Talk samtidigt och lgga i samma lista. Dr kan man ven ringa med iPoden.
Dock kommer du behva en srskild typ av headset fr att gra detta. Jag rekommenderar ett par vanliga iphone-hrlurar, finns ven andra alternativa p apples hemsida.
Det r faktiskt inte s mnga som vet om att man kan ha mikrofon till en ipod. Inte heller att man kan ha TV-out p den och visa p en skrm (via scart/komposit).