2008-11-27, 20:23
Medlem
Barcelona_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enrundfyrkant
Hej. r vldigt sugen p att kpa en Ipod Touch. Jag frmodar att det blir den med hj/snk-knapp p sidan ( det vill sga en 2g ???). Om jag frsttt det rtt s gr denna versionen av touch inte att jailbreaka, som leder oss till nsta frga. Exakt vad r jailbreak och klarar jag mig inte utan det? r det med Jailbreak som jag kan installera spel och program som jag inte kpt frn App Store? Finns det kanske gratisprogram/spel som jag kan anvnda p touchen utan att ha Jailbreak? Hur stor r risken att ngot gr helt jvla fel nr jag ska jailbreaka touchen och vad kan jag d gra fr att stlla allt till rtta igen?
Att jailbreaka r att du kan ndra tema i iPodens menyer och ikoner osv. Du kan ocks ladda ner olika program som inte har kommit in i AppStore pga. olika omstndigheter. Om det blir helt fel r det bara att terstlla iPoden genom iTunes.
Citera
2008-11-27, 21:49
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Citat:
Hej. r vldigt sugen p att kpa en Ipod Touch. Jag frmodar att det blir den med hj/snk-knapp p sidan ( det vill sga en 2g ???). Om jag frsttt det rtt s gr denna versionen av touch inte att jailbreaka, som leder oss till nsta frga. Exakt vad r jailbreak och klarar jag mig inte utan det? r det med Jailbreak som jag kan installera spel och program som jag inte kpt frn App Store? Finns det kanske gratisprogram/spel som jag kan anvnda p touchen utan att ha Jailbreak? Hur stor r risken att ngot gr helt jvla fel nr jag ska jailbreaka touchen och vad kan jag d gra fr att stlla allt till rtta igen?
Jag kr utan jailbreak p grund av att jag r feg, och fr mig funkar det jttebra! Appstore har allt jag vill ha, och ser ingen anledning att JBa egentligen.
Citera
2008-11-27, 22:35
Medlem
Enrundfyrkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xFAMILJEFESTx
Jag kr utan jailbreak p grund av att jag r feg, och fr mig funkar det jttebra! Appstore har allt jag vill ha, och ser ingen anledning att JBa egentligen.

Vad r du rdd ska hnda d, vad kan g fel?
Citera
2008-11-28, 01:26
Medlem
Citat:

Ntt snt kanske? Tvingas nollstlla apparaten.

Citat:
Ursprungligen postat av Fernet
Det gick faan inte.
Den bootar aldrig i sista steget. Har frskt 5 ggr.
Det blir till att restora i iTunes, sortera alla appar (har alla sidor fulla), frlora alla vinster i spel och FORTFARANDE EN KASTRERAD MAPS I 2.2

Jvla snla fittfittsteve!!
Citera
2008-11-28, 14:43
Bannlyst
h, herregud.. Har suttit och ctrl+c + ctrl+v sjukt lnge fr fixa lyrics till de flesta ltarna som inte nnu hade, men grymt nr det funkar. dock en hel portion ondigt ocks. xD
Citera
2008-11-28, 16:45
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Citat:
Vad kan inte g fel?
Citera
2008-11-29, 23:07
Medlem
Enrundfyrkants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xFAMILJEFESTx
Vad kan inte g fel?
Tycker att folk sger att det bara r att terstlla den genom itunes om ngot gr fel . (Skrivet frn ipod)
Citera
2008-11-30, 11:19
Bannlyst
Det tas en backup av min ipod ochnr ngon polare kopplar in sin i datorn str det ngot om att "vill para denna ipod till datorn och ta bort alla filer och sen synca dem", det str inte ens s, men ngot lika idiotiskt. S jag undrar-- ifall man frstr sin ipod kan man d terstlla backuppen till en ny(annan ipod touch)?
Citera
2008-11-30, 14:38
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Kan man p ngot stt ndra bakgrunden p skrivbordet utan att jailbreaka? Kan tycka att det vore riktigt sknt att kunna ha ngot annat n bara svart.

Peez
Citera
2008-11-30, 17:38
Medlem
Enrundfyrkants avatar
r det ngon som har testat att jailbreaka sin 2g med hjlp av den hr lnken?

http://www.youtube.com/watch?v=Ix5gEKly6fQ

Vill veta om det verkligen funkar men har aldrig gjort detta innan s hoppas p att ngon annan kan bekrfta att programvaran fungerar. Jag sitter p en 2g, 2.2a
Citera
2008-11-30, 18:16
Medlem
Citat:
r det ngon som har testat att jailbreaka sin 2g med hjlp av den hr lnken?

http://www.youtube.com/watch?v=Ix5gEKly6fQ

Vill veta om det verkligen funkar men har aldrig gjort detta innan s hoppas p att ngon annan kan bekrfta att programvaran fungerar. Jag sitter p en 2g, 2.2a

Vore kul om ngon kunde bekrfta detta?
Citera
2008-11-30, 18:23
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShazaM
Vore kul om ngon kunde bekrfta detta?
Dom flesta kommentarerna verkar positiva i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in