2009-11-01, 23:01
Medlem
Karutchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Multicriminal
http://hackulo.us/forums/index.php?showtopic=651

Ska det rcka att skriva in cydia.hackulo.us i webblsaren och sen ska det laddas ner automatiskt eller? Jag har nmligen gjort det nu men det har sttt please wait i 10 minuter nu. Ntt jag gr fel?
Citera
2009-11-02, 00:25
Medlem
Methones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karutchi
Ska det rcka att skriva in cydia.hackulo.us i webblsaren och sen ska det laddas ner automatiskt eller? Jag har nmligen gjort det nu men det har sttt please wait i 10 minuter nu. Ntt jag gr fel?

jag laddade bara ned installous (minns inte hur). Sen kan du ska p snt som finns i appalous och ladda ned. Kom till 38% p en stor app sen hnde nt med uppkopplingen = mste brja om frn brjan. Jvligt dligt.

Laddade ned samma app, r nu p 120%... hur det nu... funkar. -_- Trodde bttre om jailbreaking programmen. Buggigt p hg niv och otroligt sega program. Slutsats: Det r inte vrt det.
Senast redigerad av Methone 2009-11-02 kl. 01:08.
Citera
2009-11-02, 16:27
Medlem
Internet

Bytte upp mig till en ipod touch 3gen igr.
Jag fr upp min roter och ansluter men nr jag ska surfa s kommer det upp massa felmeddeladen och den laddar vldigt lnge.
Det nda jag kan gra r att kolla kartan och sitta p google, men s fort jag trycker p en lnk/gr in p en hemsida fungerar det inte.
Nr jag hade min ipod 2gen s funkade allt och inget strul.

Vad kan vara felet?;S
Citera
2009-11-02, 17:08
Medlem
Methones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaggner
Dubbelpost (A)

Vill bara sga till alla som har problem med itunes anvnd Ifunbox istllet sjukt smidigt stt att flytta filer osv.

http://www.i-funbox.com/download/ifunbox_en.zip

/Sk.

Finns det liknande program till mac?

EDIT: Har hllt p med skiten i flera timmar nu, det program som kom nrmast var DiskAid, men tyvrr kom jag inte in p root eller hittade ngon APPfolder... att ladda ned frn appulo.us genom iPoden suger kuk. 30% chans att du fr ned nt felfritt. Har nu testat Cyberduck, men r fr avancerat. Har inte ens kommit in p iPoden, utan skapade en ftp server till min dator (eller nt).
Senast redigerad av Methone 2009-11-02 kl. 17:50.
Citera
2009-11-02, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methone
jag laddade bara ned installous (minns inte hur). Sen kan du ska p snt som finns i appalous och ladda ned. Kom till 38% p en stor app sen hnde nt med uppkopplingen = mste brja om frn brjan. Jvligt dligt.

Laddade ned samma app, r nu p 120%... hur det nu... funkar. -_- Trodde bttre om jailbreaking programmen. Buggigt p hg niv och otroligt sega program. Slutsats: Det r inte vrt det.

antagligen vet du inte vad du gr eller s gr du fel.

Jag har haft problem med 1 app genom cydia/installous utav 97 nedladdade. Och om du sitter p bra uppkoppling nra din router eller liknande gr programmen fort och smrtfritt.
Dessutom kan man uppleva programmen som sega osv fr att man inte har startat om sin ipod p lnge. Detta br gras regelbundet fr att upprtthlla prestandan.

Slutsats: Jailbreak r klart vrt om man verkligen lser igenom hur man gr innan man pillar.
Citera
2009-11-02, 19:47
Medlem
Methones avatar
Citat:

Jag har haft problem med 1 app genom cydia/installous utav 97 nedladdade. Och om du sitter p bra uppkoppling nra din router eller liknande gr programmen fort och smrtfritt.
Dessutom kan man uppleva programmen som sega osv fr att man inte har startat om sin ipod p lnge. Detta br gras regelbundet fr att upprtthlla prestandan.

Slutsats: Jailbreak r klart vrt om man verkligen lser igenom hur man gr innan man pillar.

Och, ska ge det en chans Med "starta om" menar du lsknapp+menyknapp?
Citera
2009-11-03, 23:38
Medlem
Karutchis avatar
Citat:

Vill du ge oss en liten beskrivning p hur man installerar Insatallous korrekt? Vore vldigt trevligt.
Citera
2009-11-04, 12:02
Medlem
Dronkens avatar
Tnkte bara kolla om ngon vet en lsning p att om man jailbreakar tex ipod touch 3g s om man startar om den s kommer det inte fungera och man mste sen terstlla den?
Ere bara att alltid se till att ha batterier i den?
Citera
2009-11-04, 12:10
Medlem
Karutchis avatar
Du behver inte terstlla den, bara starta om den med ett program i datorn, tar 5 sekunder och se bara till att ha den p stand by istllet fr att stnga av och planera in uppladdningarna av ipoden lite
Citera
2009-11-04, 12:43
Medlem
Dronkens avatar
Citat:
Du behver inte terstlla den, bara starta om den med ett program i datorn, tar 5 sekunder och se bara till att ha den p stand by istllet fr att stnga av och planera in uppladdningarna av ipoden lite

r det Blackra1n programet man anvnder fr att starta om eller r det ett annat program?
Citera
2009-11-04, 14:15
Medlem
Karutchis avatar
Det r blackra1n
Citera
2009-11-04, 18:02
Medlem
Citat:
Vill du ge oss en liten beskrivning p hur man installerar Insatallous korrekt? Vore vldigt trevligt.

Har Installous sjlv och det fungerar ganska bra. Har blivit tjaffs med ngon nedladdning ngon gng fr mig med men det beror inte p att man vanligtvis gr fel utan en bugg i tjnsten.

Fr att installera Installous:

1. starta cydia

2. vlj search alternativet i "verktygsfltet" nere till hger, skriv sedan in installous i search rutan. Nu ska du ha ftt fram installous. klicka sedan p installous alternativet. Sedan klickar du p ladda ner uppe till hger.

Tips:

* Kolla om appen stdjer din fw version.

* Om en nedladdning stannar av s testa att ladda ner appen igen. Man kan ocks testa att ta det andra alternativet nsta gng som kommer upp nr man ska dra ner appen: ladda ner eller installera.

// sg ironin nu... men lter det st kvar ifall ngon skulle undra!
Senast redigerad av Red-Eagle 2009-11-04 kl. 18:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in