2008-09-16, 14:21
Medlem
Roundcubes avatar
Nyfiekn fråga..

hur skulle det gå att säg ha en 5:a för enkelhetens skull packad i en större påse med en liter vatten i? skulle det lukta trots detta?
Citera
2008-09-16, 14:23
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoork
Tänkte ta med dit, vet att säkerheten på usas flygplatser är väldigt höga nu efter all terror , därför undra jag om någon kanske visste några bra tips för att kunna ta med lite cb. dock inte i rumpan tänkte mer på något sätt att gömma det i bagaget, vet inte riktigt hur det fungerar mer än x-ray men som jag föreställer mig så står dom med knark hund medans allt bagage rullar förbi på bandet :S därför tänkte jag att lite cb märker dom kanske inte utan mer om man har mycket eller om man har det på sig. med lite cb menar jag 5-10 g.

Det är ingen strategi jag skulle satsa på i alla fall.
Citera
2008-09-16, 15:41
Medlem
Ravekommisionens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roundcube
hur skulle det gå att säg ha en 5:a för enkelhetens skull packad i en större påse med en liter vatten i? skulle det lukta trots detta?

Ja det skulle lukta, det går helt enkelt inte att dölja lukten för en tränad hund.
Citera
2008-09-16, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ravekommisionen
Ja det skulle lukta, det går helt enkelt inte att dölja lukten för en tränad hund.

usa har väl mer gräs än nåt annat land eller?hasch e kanske lite svårare dock men det finns säkert nånstans.
Citera
2008-09-16, 19:46
Medlem
ok. Är det någon som vet vad det är för straff om dom hittar låt säg 5 g hasch i min väska.?

Tack för alla svaren btw.
Citera
2008-09-16, 23:14
Medlem
Citat:
ok. Är det någon som vet vad det är för straff om dom hittar låt säg 5 g hasch i min väska.?

Tack för alla svaren btw.

Du får nog ett rätt saftigt straff + så ryker möjligheten att någonsin få komma in i USA igen.
Citera
2008-09-16, 23:27
Medlem
Seaturtles avatar
Jag fick för mig att posta är den enklaste metoden ju.. man postar några dagar innan man reser till post kontor eller hotell och hämtar ut det där ?

Jag har faktiskt aldrig stött på knark hundar, bara efter en tallin resa.. har rest hyfsat mycke, italien london bla

btw hur ofta tas brev i tullen? lgger de runt 5-10 eller mera?

btw hur långt tid tar det att posta till canada från sverige =0? skicka ett brev i onsdas 10/9, och den har inte kommit fram än :s?
Citera
2008-09-17, 05:42
Medlem
Läs en faq.
Citera
2008-09-18, 00:34
Medlem
men sånt spice och kratom e det något som hundarna kan spåra ?
Citera
2008-09-18, 01:24
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
men sånt spice och kratom e det något som hundarna kan spåra ?

Eftersom det inte är olagligt, är dom itne tränade att hitta det heller. Och varför gömma en laglig drog? Som att gömma ett paket cigg för polisen...
Citera
2008-09-18, 18:43
Medlem
eftersom det ser ut som cb så e det onödigt om det blir massa klydd.
Citera
2008-09-18, 19:28
Medlem
Denoms avatar
Då åker jag snart på en ryanair resa till varmare trakter och ska självklart ha med mig lite vackra saker på hemresan. Åker med en kompis och tanken är att vi sätter på mobilerna direkt när vi kliver av planet och han går igenom kontrollen först. Om det är tull där så skickar han sms där han skriver "tull" och jag dumpar det jag annars hade tagit igenom. Om det däremot är fritt så skickar han ett sms med texten "fritt" och jag går igenom och vi är glada hela vintern.

Finns det några risker med vår plan? I våra öron låter den felfri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in