Tänkte ta med dit, vet att säkerheten på usas flygplatser är väldigt höga nu efter all terror , därför undra jag om någon kanske visste några bra tips för att kunna ta med lite cb. dock inte i rumpan tänkte mer på något sätt att gömma det i bagaget, vet inte riktigt hur det fungerar mer än x-ray men som jag föreställer mig så står dom med knark hund medans allt bagage rullar förbi på bandet :S därför tänkte jag att lite cb märker dom kanske inte utan mer om man har mycket eller om man har det på sig. med lite cb menar jag 5-10 g.
Det är ingen strategi jag skulle satsa på i alla fall.
Då åker jag snart på en ryanair resa till varmare trakter och ska självklart ha med mig lite vackra saker på hemresan. Åker med en kompis och tanken är att vi sätter på mobilerna direkt när vi kliver av planet och han går igenom kontrollen först. Om det är tull där så skickar han sms där han skriver "tull" och jag dumpar det jag annars hade tagit igenom. Om det däremot är fritt så skickar han ett sms med texten "fritt" och jag går igenom och vi är glada hela vintern.
Finns det några risker med vår plan? I våra öron låter den felfri.