Citat:
Ursprungligen postat av TripZone
Producera allt själva, tro mig, i längden är det mer konstnads effektivt och framför allt skär det ner på risk faktorn markant. När du smugglar finns det även den som du köper det av som är en riskfaktor. han kan trilla o börja snacka.
organiska droger e bäst o odla upp hemma, speciellt majja, enkelt, tar dock minst 8 veckor men resultat ger det, och kunskap framförallt.
Jag tycker inte det är vare sig mer kostnads effektivt eller att det skär ned på riskfaktorn att producera själv.
Om du smugglar så tar du 1 risk 1 gång, du kommer hem gräver ner ditt halvårs supply till en billig inköpskostnad (om du handlar i ursprungsländer vill säga).
Om du odlar så får du gå o vara paranoid i månader samt att risken att åka dit finns där dagligen, man skall dölja en starkt doftande dold odling för familj och grannar o kanske eventuella hantverkare, och åker du dit blir det ofta kallat för en knarkfabrik där det kan vara svårt och hävda att odlingen varit enbart för eget bruk. Sen om det skulle vara mer kostnadseffektivt att producera själv är tveksamt om man inte vill begå ett brott till vill säga och koppla sig förbi elmätaren. Dessutom kostar lampor, jord, guano m,m m,m för att inte tala om själva arbetet man får utföra som också måste räknas in i kalkylen.
Jag håller dock med om att det ger kunskap samt är väldigt roligt att odla sitt eget.