2008-06-09, 13:11
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supmah
Det man kan göra är att tejpa fast paketet bakom toaletten, vet ett flertal polare som gjort detta..

såg inte ditt inlägg men jag tror taket skulle vart bäst

Gick det in hundar på toaletten då?
Citera
2008-06-09, 14:00
Medlem
Pepé le Pews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddiirrkk
Jag reser den sträckan 10-15 gånger om året och jag har aldrig varit med om det. Antingen har du och dina polare haft rejäl otur eller så har jag alltid tur hmm... Jag tänker alltid när jag går igenom att det är ju inga problems att smuggla här. Bara för det skulle dom väl stå där ifall man försökte. Att det ska va ett sånt jävla liv över lite gräs.. Har dom inget vettigare att lägga sina resurser på?..skitkonstigt.

Håller med om att det känns grymt onödigt. När jag har åkt så har det dock stått tullpersonal efter "väskbandet" eller vad det heter, alltså precis innan man kommer ut i friheten. Har aldrig sett någon tullpersonal stå ute (och alltså "aktivt" se vilka som går ut/stoppa folk) när jag kommit hem från någon annan resa, så kan mycket väl vara jag som haft otur. Ett varningens finger är dock höjt!
Citera
2008-06-09, 15:57
Medlem
Kolatonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Detta kanske har kommit upp tidigare, men hur skulle det gå om man tar sitt gräs och tejpar fast någonstans i taket på toaletten på tåget? Så det inte syns, för en hund kan ju inte direkt hoppa upp dit och jag förstår att hunden antagligen skulle kolla upp i taket men men..
När hunden markerar att fynd lär väl tullpersonalen leta igenom närmsta tänkbara ställen.
Citera
2008-06-10, 17:20
Medlem
DrGreenthumbs avatar
finns det tullare när man ska över till narvik vid riksgränsen där uppe? ska dra på en festival och tänkte ta med mig lite!!!
Citera
2008-06-10, 22:23
Medlem
Denoms avatar
Har Ryanair rent generellt sämre tullverksamhet på sina flygplatser? (Skavsta främst)
Citera
2008-06-18, 00:18
Medlem
Hej,

Åker till Turkiet imorgon, och har väl hyffsat koll på att man kan få tag på lite att röka etc, men undrar hur faen man ska packa för att få hem det? (25 g grönt kanske).

Plastpåse + Silvertejp + Plastpåse + Silvertejp + Shampooflaska + Plastpåse + Neccesär?

Någon annan som har tagit hem utomlands - via flygplatser?
Någon som vet något specifikt om flygplatser i Turkiet (Alanya)?
Finns det hundar?

Bästa är att packa i resväskan?
Alla tips uppskattas
Citera
2008-06-18, 00:42
Medlem
father Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinde
Hej,

Åker till Turkiet imorgon, och har väl hyffsat koll på att man kan få tag på lite att röka etc, men undrar hur faen man ska packa för att få hem det? (25 g grönt kanske).

Plastpåse + Silvertejp + Plastpåse + Silvertejp + Shampooflaska + Plastpåse + Neccesär?

Finns det hundar?

Alla tips uppskattas

Skicka hem eller fyll någon kroppsöppning.
Men klart att det går fast knappast värt risken för liten ynka mängd weed.

mvh
Citera
2008-06-18, 01:05
Medlem
Katastrofals avatar
Citat:
Hej,

Finns det hundar?

Alla tips uppskattas
Jag skulle vilja se den schampoflaska där du får plats med så mycket weed...

Det är inte värt att smuggla. Åker du fast blir det ju inte så kul. Köp inom Sverige istället. Eller chansa, om du klarar av att passera tullen utan att få hjärtklappning eller något...

Skicka hem med post om du måste ta hem nåt. Klart, det kan fastna i tullen då, men risken är nog större att du torskar om du måste passera en tull på en flygplats där det kan stå narkotikahundar. (Det är i och för sig bara en gissning.)
Citera
2008-06-18, 01:06
Bannlyst
Citat:
Hej,

Finns det hundar?

Alla tips uppskattas

haha , va fan tjänar du på att göra de?
Ge fan i och åk till Turkiet iställe , då kan du ju köpa 40g här hemma +-0
Citera
2008-06-18, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ab00
haha , va fan tjänar du på att göra de?
Ge fan i och åk till Turkiet iställe , då kan du ju köpa 40g här hemma +-0

Åker ju inte för att köpa. Ska sola och bada i 14 dagar, men mera att det vore lite skönt att få hem billigt.
25 g skulle man kunna få tag på för 800 kronor, känns faktist helt okej .

Skulle gärna se svar av någon som själv tagit hem.
Svälja kondomer verkar bättre smuggelmässigt men läskigare xD
Citera
2008-06-18, 01:29
Bannlyst
Citat:
Åker ju inte för att köpa. Ska sola och bada i 14 dagar, men mera att det vore lite skönt att få hem billigt.

Ändå inte värt när de är en sån loiten mängd.Skulle hellre lägger på 1500 och köpa det här hemma (Y)
Fatta om du torskar, då hade weedet i sverige blivigt billigare
Citera
2008-06-18, 01:41
Medlem
father Ls avatar
Citat:

Du har ju fått flera svar redan. Ingen vettig människa riskerar smuggling för en pissmängd som 25 g.

Skicka är det vettigaste för den lilla mängden, du KAN bli av med det men du kan inte åka fast (du skickar givetvis till någon kompis).

peace
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in