2008-12-23, 13:18
Medlem
Chims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkmix
Hela inlägget handlar ju om hur man ska förhindra lukten att tränga ut så inte någon hund kan nosa upp det. Kan du tänka dig någon annan anledning till att man skulle vilja vakumförpacka?

Om jag, helt teoretiskt sett, skulle beställa något som kan lukta så pass mycket, föredrar jag absolut vakuumförpackat. Finns bara fördelar och inga nackdelar med det.
Det är även det han försöker förmedla i posten, i alla fall som jag tolkar det.
Citera
2008-12-23, 13:42
Medlem
knut.knutssons avatar
Tjena jag har en fråga, är inte helt säker på om någon redan frågat detta. Men jag undrar ifall en hund kan lukta cb om man lägger det i en vakuum burk, en sådan burk man förvarar kaffe och liknande saker för att det ska hålla längre. Cb:n borde ju inte lukta ut igenom burken eftersom det är vacuum i den, Någon som vet ?
Citera
2008-12-23, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chim
Om jag, helt teoretiskt sett, skulle beställa något som kan lukta så pass mycket, föredrar jag absolut vakuumförpackat. Finns bara fördelar och inga nackdelar med det.
Det är även det han försöker förmedla i posten, i alla fall som jag tolkar det.
Som jag tyder ditt inlägg skulle du föredra vakumförpackning bland annat för att det inte skulle lukta så mycket.

Jag ifrågasätter nyttan med vakumförpackning för att förhindra lukt. Jag förstår inte varför lukten inte skulle tränga ut bara för att det är vakumförpackat och anser det hela vara en myt tills någon bevisar motsatsen.
Citera
2008-12-23, 17:55
Medlem
Som alla sagt innan. Man kan inte stoppa lukt på något sätt alls.
Du kan bara fördröja tiden det tar innan det luktar.
Citera
2008-12-23, 18:54
Medlem
klybans avatar
Citat:
Som jag tyder ditt inlägg skulle du föredra vakumförpackning bland annat för att det inte skulle lukta så mycket.

Jag ifrågasätter nyttan med vakumförpackning för att förhindra lukt. Jag förstår inte varför lukten inte skulle tränga ut bara för att det är vakumförpackat och anser det hela vara en myt tills någon bevisar motsatsen.
Ditt pucko så klart lukten tränger ut, men det tar längre tid.

Och längre tid innebär förhoppningsviss att man har passerat tullens gränser och kommit till mottagaren om leveransen är snabb.
Citera
2008-12-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Och längre tid innebär förhoppningsviss att man har passerat tullens gränser och kommit till mottagaren om leveransen är snabb.
Kan du då förklara för mig varför vakumförpackning skulle göra att det tar längre tid för lukten att tränga ut?
Citera
2008-12-23, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban

Den största fördelen är väl att det inte blir ett misstänksamt packet om man vakumförpackar
Citera
2008-12-23, 20:07
Citat:
Kan du då förklara för mig varför vakumförpackning skulle göra att det tar längre tid för lukten att tränga ut?

För att det är så pass bra förseglat att det tar tid för luften att tränga sig ur.
Citera
2008-12-23, 20:11
Medlem
iBOTs avatar
Dem i tullen säger ju att dem är så otroligt bra på att se på någons ansiktsuttryck om någon har smuggelgods med sig!
HAHA
Citera
2008-12-23, 20:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iBOT
Dem i tullen säger ju att dem är så otroligt bra på att se på någons ansiktsuttryck om någon har smuggelgods med sig!
HAHA
Titta på border control australia på 9:an tror jag dom sänder det.
Då tar dom många som visar det i ansiktet.
Oftast är flackande blick dom tar även en del andra nervösa åkommor.

Men givetvis tar dom inte alla, och såna som vet hur dom inte ska bete sig åker inte in på kontroll av att dom ser nervösa ut.
Citera
2008-12-23, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andweas
För att det är så pass bra förseglat att det tar tid för luften att tränga sig ur.
Lukten kommer från olika terpenmolekyler. Ju större koncentration av dessa molekyler desto fler kan ta sig igenom förpackningen.
Vakumförpackning bidrar enligt min uppfattning inte till minskad koncentration, snarare tvärtom.
Citera
2008-12-23, 21:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn87
Att sätta knark under fartyg från diverse länder är inte så ovanligt.
Tullen dyker då o då för att kolla sånt.
Dom visar hur det går till i ett avsnitt utav Kustbevakarna.

Jag tänkte mer på att man tar en liten båt, t.ex en familjebåt eller en liten fiskebåt? Eller varför inte ta en jävla robåt och sedan börja ro ända från danmark till sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in