2008-02-15, 18:15
Medlem
iddqds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phanthan
När är "senare"? Jag tror det hade gått bra att lägga det i en väska och lägga det på väskhyllan där uppe hade fungerat. Kommer snuten säger man att det inte är ens eget bara.
Man kan t.ex. lägga det där en vang börjar. Sen roffa åt sig väskan när man går ut.
Precis, men då riskerar man ju att bli av med väskan med innehåll. Tejpa fast skiten kan man ju dessutom göra väldigt diskret när man böjer sig fram för att ta upp något ur väskan eller liknande.
Citera
2008-02-16, 15:52
Medlem
Tjeeena

Ville bara komma med ett tips: Gränsen mellan ringa narkotikabrott och narkotikabrott går vid 50 g för CB. Ni som tänkt smuggla ca 50 g, smuggla 45 g istället!
Om man ska ha det för eget bruk då såklart
Citera
2008-02-16, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weedhead
Så du menar alltså att smuggla 20g är likadant som att smuggla 1kg? Dvs. samma straff ?

Under 50g = Ringa narkotikabrott
Under 2 kg = Narkotikabrott
Över 2 kg = Grovt narkotikabrott

Detta gäller bara CB, alla droger har olika "nivåer"
Citera
2008-02-16, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wickedone
.....Jyckar har verkligen ett helt sjukt luktsinne! Om man skulle göra en jämförelse mellan en hunds luktsinne och en människas så får människans "luktsensorer" plats på ett frimärke medan jyckens är stor som en fotbollsplan! Kommer inte ihåg vart jag har hört detta, tror det var någon tidsskrift eller liknanade men i vilket fall som helst så ska en jyckes luktförmåga aldrig underskattas. Den som kommer på ett sätt att på något smidigt sätt blockera en hunds luktsinne kommer kunna göra grova pengar!

Det är sant, men om man skulle jämföra människans hjärna med en hund så
Vi kan komma på metoder så att hunden inte kan lukta sig till det, jag är ingen expert på området men ser du vart jag vill komma.
Citera
2008-02-16, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Under 50g = Ringa narkotikabrott
Under 2 kg = Narkotikabrott
Över 2 kg = Grovt narkotikabrott

Detta gäller bara CB, alla droger har olika "nivåer"
Insider från polisstationen eller hähä
Citera
2008-02-16, 16:14
Medlem
Tjeeena

Jag har en teori:

Hur svårt är det att hyra en postbox i falskt namn, tex med ett stulet ID-kort eller körkort. Gör man det kan man ju skicka det till den.
Bara en tanke, kanske är ogenomförbart jag vet inte.
Citera
2008-02-16, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myran*
Insider från polisstationen eller hähä

Nej inte precis man måste ju ha kunskap om det man sysslar med.
Citera
2008-02-16, 16:51
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Jag har en teori:

Hur svårt är det att hyra en postbox i falskt namn, tex med ett stulet ID-kort eller körkort. Gör man det kan man ju skicka det till den.
Bara en tanke, kanske är ogenomförbart jag vet inte.

Finns väl inget problem med att skicka vad för slags droger du vill från land till land, problemet är om paketet/brevet fastnar på vägen till mottagaren.
Citera
2008-02-16, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Finns väl inget problem med att skicka vad för slags droger du vill från land till land, problemet är om paketet/brevet fastnar på vägen till mottagaren.

Jag är medveten om problemet, men har du en postbox så vet du att du har ryggen fri, även om jag inte tror att det är vanligt att man torskar om man skickar det till din egna eller nån kompis adress.
Citera
2008-02-17, 09:48
Medlem
Om man ska smuggla in THC från cris till Helsingborg borde inte detta vara ett bra sätt?

Du tar och packar in varorna riktigt bra i Kph. Tar tåget från Kph till Helsingör. Går på färjan Obs: detta funkar bara om man är fler än en person. Den ena personen utan saker på sig går långt framför den andra som går med godsakerna.

Går fram emot tullen ringer sedan polaren och ger klartecken eller om där nu är tull att inte gå förbi , Han dumpar väskan i papperskorgarna?
Citera
2008-02-17, 12:19
Medlem
a06s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andycake
Om man ska smuggla in THC från cris till Helsingborg borde inte detta vara ett bra sätt?

Du tar och packar in varorna riktigt bra i Kph. Tar tåget från Kph till Helsingör. Går på färjan Obs: detta funkar bara om man är fler än en person. Den ena personen utan saker på sig går långt framför den andra som går med godsakerna.

Går fram emot tullen ringer sedan polaren och ger klartecken eller om där nu är tull att inte gå förbi , Han dumpar väskan i papperskorgarna?

Galning, ta nästa färja hellre då. Annars kan ju kompisen gå först med en silverfärgad samsoniteväska medans du kommer en bit efter med the realdeal medans polaren blir undersökt
Citera
2008-02-17, 16:35
Medlem
Vad är det vanligaste straffet för ringa smuggling? Bara ett par gram eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in