Flashback bygger pepparkakshus!
2008-02-17, 16:36
Medlem
perkacits avatar
Stoppa skiten i fickan och ta båten helsingör-helsingborg. nemas problemas. om det inte handlar om kilon såklart.
Citera
2008-02-18, 01:48
Medlem
När det gäller att åka från Danmark till Sverige, vart kan det hoppa fram poliser med hundar? Finns det sånna på Köpenhamn C?
Citera
2008-02-18, 11:51
Medlem
hilltops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Nej inte precis man måste ju ha kunskap om det man sysslar med.

Jo man måste ju det, Dina kunskaper verkar dock vara högst begränsade

Nr1 : Ringa narkotikabrott är upp till 60 gram

Nr2 : varför hyra en postbox med falskleg ? När du kan hyra den anonymt på flertal ställen i sverige, Dom frågar inte efter leg för affärsideen är att man ska kunna vara anonym.

Sen kan det sätter inte rekomenderas, Då tullen kollar box adresser extra hårt och hittar dom nåt så sätter dom spanning på boxen o när du ska hämta ditt "anonyma" paket så blir du gripen.

Jo jag känner ett flertal som åkt fast så
Citera
2008-03-14, 06:48
Medlem
Lekbarns avatar
Hur är det att ta droger från Sverige till te x Asien. Finns det några risker? Själv har jag aldrig sätt tillstymelse utav snokiga tulltjänstemän vid alla besök av länder på resor som börjat från Sverige.
Citera
2008-03-14, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Nej inte precis man måste ju ha kunskap om det man sysslar med.
Haha, underbart skrivet. Just made my day a little bit better.
Citera
2008-03-14, 10:41
Bannlyst
Förvirring!

Satt o fundera och tänkte; Tullens hundar dom letar efter "the shit" the one bag. Men om man säger att du strör ut / penslar på tjack lösning te.x på fordon runt på färjan el tåget el med passagerarna då borde hunden få ett jävla jobb att hitta "rätt" . Jag tror det är ultimata säkerhets lösningen om där finns hundar.
Vad tror ní?
Citera
2008-03-14, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekbarn
Hur är det att ta droger från Sverige till te x Asien. Finns det några risker? Själv har jag aldrig sätt tillstymelse utav snokiga tulltjänstemän vid alla besök av länder på resor som börjat från Sverige.

Sverige är ett betrott land, dvs att dom kollar inte oss vanliga svenssons, om du ser normal ut. inte sticker ut... i stort sett var du än reser (förutom arab-världen då), men konsekvenserna av smuggling i Asien är alldeles får stora/hårda för att det skall vara värt det, jag vet folk som åkt hem med weed osv. men inget att rekomendera att åka fast med knark på dig vid gränserna/flygplatserna, då är det 10-60år på "Bangkok Hilton"...

att ta diverse knark från danmark till sverige är ju självklart bättre via helsingborg - helsingör... sen att dom har hundar är sällan(mycket mycket sällan) riktiga hundar, utan det är vanliga hundar eller hundar under träning för diverse andra saker. men hundar han en inverkan som gör människor nervösa/rädda, och sånt märker både hundar och tull gubbar på direkten.

tullen går igenom tåget och säger "Är det här din väska..." på alla väskor som ligger på hyllan ovanför platserna, är det ingen som svarar så tar dom väskan. så är ni osäkra, se till att inte ha nåt på fingrarna (ex. att någon annan packar din väska åt dig, som inte skall med på tåget), packa det väl i en vanlig ryggsäck el liknande, släng upp det på hyllan (ej ovanför eran egen plats, utan antingen längre fram/bak el på andra sidan, bäst är i en annan vagn) och sätt dig ner i lugn och ro och läs tidningen... är det en tull gubbe som skriker ut, är det här din väska... så är det bara att hålla käften, den gången blir du av med den. dom andra ggrna klarar du dig.
Senast redigerad av mikebatch 2008-03-14 kl. 11:25.
Citera
2008-03-14, 19:16
Medlem
prees avatar
Smuggla från Prag

Hej, jag ska resa till Prag inom en ganska snar framtid och ja tänkte köpa med mig kanske 20-30 gram hem. Vi åker med buss och jag undrar hur ska jag göra för att kunna ta med mig detta hem utan att bli upptäckt? Hur är det med tullen osv. Tack på förhand/Pree
Citera
2008-03-14, 19:18
Medlem
Rektalt
Citera
2008-03-14, 19:18
Medlem
NeonHearts avatar
Kanske skulle sökt på smuggling. Din tråd lär låsas och du lär bli hänvisad till smuggel tråden. Om nån undrar varför jag låter som en polis så beror det på att jag har uppehåll från knark.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=533890

Edit: glömde länka
Citera
2008-03-14, 19:26
Medlem
prees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maaizer
Rektalt

Ganska skillat att få upp 20-30 g i arslet?

Citat:
Ursprungligen postat av NeonHeart
Kanske skulle sökt på smuggling. Din tråd lär låsas och du lär bli hänvisad till smuggel tråden. Om nån undrar varför jag låter som en polis så beror det på att jag har uppehåll från knark.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=533890

Edit: glömde länka

OK, sorry, jag sökte bara på typ "prag" när jag kollade, ni kan låsa denna tråden då. Lycka till med uppehållet
Citera
2008-03-14, 19:34
Medlem
prees avatar
glömde säga att jag vill veta vad som gäller endast inom Prag, vill inte veta hur det är om man ska smuggla från danmark etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in