Flashback bygger pepparkakshus!
2008-01-25, 23:07
Medlem
blöjans avatar
Äh! Kan ju inte specificera när man blejsar, förväntade mig att ni skulle koppla som jag gjorde

Iaf, om man nu tar en tripp till Köpenhamn och handlar ett hegge och sen tar det till Sverige, vad är straffet då? Egentligen tänker jag rent generellt om man smugglar från ett land i Europa till Sverige och blir tagen i Sverige.
Citera
2008-01-26, 04:25
Medlem
azels avatar
tåget?.. fan alldrig nån som kollar danmark - malmö tåget.
Citera
2008-01-26, 05:38
Medlem
Rhymes avatar
amsterdam - arlanda.

Hej på er alla glada flashare!
Har flummat igenom denna tråden lite lätt (inte läst allt).
Märkte att en hel del undrade om tullen vid arlanda...Jag var i amsterdam nyligen, rökte en del, vilket antagligen inte är ovanligt.
Kom till arlanda på en söndag, mitt på dagen, då hade de hundkontroll efter tullen. Som det verkar så går de ganska regelbundet med hundar på arlanda.

Hunden blev jätte glad när jag kom och började skälla å vifta på svansen, tyckte jag va skoj =) hade ju inte med mig ngt hem, men var roligt å säga till tullen att man hade rökt 3 timmar tidigare och att d inte kunde göra ett skit åt det. hehe, en rolig grej, en random kille dom plockade samtidigt som mig hade kokain på sig, gissa vad han sa: "what?! i didnt know cocain was illegal in sweden!"

Finns väldigt många roliga ideér i denna tråden för den som skulle vara intresserad! Peace and love
Citera
2008-01-26, 05:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rhyme
Märkte att en hel del undrade om tullen vid arlanda...Jag var i amsterdam nyligen, rökte en del, vilket antagligen inte är ovanligt.
Kom till arlanda på en söndag, mitt på dagen, då hade de hundkontroll efter tullen. Som det verkar så går de ganska regelbundet med hundar på arlanda.

Hunden blev jätte glad när jag kom och började skälla å vifta på svansen, tyckte jag va skoj =) hade ju inte med mig ngt hem, men var roligt å säga till tullen att man hade rökt 3 timmar tidigare och att d inte kunde göra ett skit åt det. hehe, en rolig grej, en random kille dom plockade samtidigt som mig hade kokain på sig, gissa vad han sa: "what?! i didnt know cocain was illegal in sweden!"

Finns väldigt många roliga ideér i denna tråden för den som skulle vara intresserad! Peace and love
Det är olagligt att ha THC i blodet i Sverige. Även om du har rökt det på din egen paradis ö mitt i Stilla havet eller på Mars.
Citera
2008-01-26, 05:54
Medlem
tepss avatar
Citat:

haha är det sant så är det lustigt
Citera
2008-01-26, 10:48
Medlem
Denoms avatar
Är det lika stor chans att bli tagen på Ryanairs flygplatser (Skavsta) som det är på Arlanda?
Citera
2008-01-26, 11:27
Medlem
Ravekommisionens avatar
Citat:

Som 11422 säger så är det olagligt att ha THC i kroppen, så de hade kunnat plocka dig för det.
Citera
2008-01-26, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackadda
Om man typ sticker till chriss å köper med sig ett par gn och vet inte hur man ska få igenom det i tullen så är det bara att ha ett skiitlåångt snöre på taket med en haliumballong på. sen tejpar man fast lite hasch på ballongen.

Om man skulle köra genom en tunnel eller dylikt så skulle iden spricka direkt. Men om din 3åriga dotter satt med balongen i baksätet och hade rökat inuti den så kanske den hade klarat sig från eventuella poliser. Men snuten är väll tillräckligt grisig för att trycka hål på ett barns tivoli ballong.
Citera
2008-01-29, 07:48
Medlem
Rhymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11422
Det är olagligt att ha THC i blodet i Sverige. Även om du har rökt det på din egen paradis ö mitt i Stilla havet eller på Mars.

Du där har du en bra poäng ^^ Fan, undra varför dom inte tog pisseprov på mig! :O LOL så långt tänkte jag inte ens, men har ifs varit mer snabbtänkt än vad jag var just då. . .
Cheers
Citera
2008-01-31, 19:38
Bannlyst
kanske kanske inte

Citat:
Ursprungligen postat av azel
tåget?.. fan alldrig nån som kollar danmark - malmö tåget.
men om dom tar dig så räkna med bra med i böter per gram beroende på inkomst. det är vad jag har hört på sistone
Citera
2008-01-31, 19:53
Medlem
Phatcherocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11422

Nej, jag har en vän som blev inplockad efter han varit i Nederländerna och han sa att han varit där så dom tog inte pissprov på honom..
jävligt bränt nu när jag tänker på det
Citera
2008-01-31, 19:53
Bannlyst
hur skulle något kunna passera?

Citat:
Ursprungligen postat av fjällbrünt
som sagt så verkar det funka att smuggla bara förpackningen och metoden är rätt... hörde nån gång tidigare förslaget att gjuta in grejerna i acrylplast, finns flytande plast att köpa som härdar och blir stenhårt vid blandning av härdare. Vet ej om detta skulle funka men tror mycket på det eftersom det blir ytterst tätt och skall kunna hålla ute luft om det inte blir luftbubblor/sprickor. annars var det någon som nämnde lexan och siliconburk,, vad är lexan??
plastfolie och stearin i upprepade lager och tejp. kan inte komma på något bättre att försluta i eller vad säger ni? (som att stöpa ett ljus) om man haft en konservburks fabrik vore det en lösning kanske
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in